Connect with us

#IT Revolution

Early Game Ventures, Daniel Dines și alti angel investors investesc 2,5 milioane euro în aplicația mobilă FameUp

Published

on

Fondul de investiții Early Game Ventures anunță semnarea unei runde de investiții de 2,5 milioane de euro în startup-ul FameUp, o platformă mobilă dedicată micro-influencer-ilor. La rundă au participat ca angel investors Bogdan Gheorghiu, Daniel Dines și Marian Dinu, iar echipa DLA Piper, formată din Cristina Bucur și Ciprian Frandeș, a asigurat asistența juridică a tranzacției.

FameUp permite oricărui utilizator al aplicației Instagram (în curând și Facebook și Tik-Tok), cu cel puțin 500 de urmăritori, să facă bani promovând diverse branduri, produse sau servicii. Astfel, FameUp facilitează contactul între influencer-i și brand-uri și democratizează accesul la contractele de promovare rezervate până astăzi doar influencer-ilor cu zeci de mii de urmăritori.

“FameUp este o platformă deschisă oricui, nu doar vedetelor”, spune Ionuț Pătrășcoiu, fondator și CEO al FameUp.

“Dăm astfel posibilitatea și celor cu un număr mic de urmăritori pe platformele sociale Instagram, Facebook sau Tik-Tok să participe la campanii de promovare și să câștige un venit important. Din această perspectivă, startup-ul nostru face parte din ceea ce se numește the gig economy, alături de alte companii din tehnologie precum Uber, AirBNB sau Glovo.

Pe de altă parte, aplicația noastră este un nou canal de comunicare pentru brand-urile mici și pentru afacerile de familie, care nu dispun de bugete mari de promovare. Prin FameUp, o cafenea sau un restaurant, un salon de coafură sau un o agenție de turism se pot promova pe rețelele sociale cu doar două-trei sute de lei sau chiar fără bani, oferind în schimb produse sau servicii: un cappuccino sau o manichură pentru o postare făcută de un influencer local. Relevanța și autenticitatea acestor postări este mult mai mare decât a celor făcute de vedete aflate uneori la sute sau mii de kilometri depărtare. Și asta se vede în rezultate imediate în vânzări.”

Deocamdată în varianta beta, aplicația FameUp este gratuită și disponibilă pe App Store și în Google Play. În luna iunie, când s-a lansat oficial, un val de descărcări și înregistrări în aplicație au făcut ca serverele să cedeze.

“Succesul nostru în etapa de testare a fost extraordinar, dovedind că era nevoie în piață de o astfel de aplicație”, a adăugat Ionuț Pătrășcoiu. “Ideea acestei aplicații a apărut din discuțiile mele cu Daniel Dines, cel care mi-a fost mentor și căruia vreau să îi mulțumesc. De asemenea, îi mulțumesc lui Bogdan Gheorghiu, care a crezut în mine și în restul echipei încă de la început și care a investit mult pentru ca FameUp să ajungă în această etapă. Fără acești oameni nu am fi ajuns astăzi în pozitia să dezvoltăm aplicația și să ne pregătim de scalare internațională alături de Early Game.”

Cristian Munteanu, Managing Partner al Early Game Ventures (EGV) a declarat: “În ultima vreme, numărul startup-urilor care își propun să construiască platforme de tip marketplace a explodat. Asta deși puțini fondatori înțeleg cât de complicat este un astfel de model de business. Ce am văzut valoros la FameUp, în afară de oportunitatea de piață evidentă, este strategia de growth hacking de-a dreptul impresionantă. În lunile urmatoare îl vom ajuta pe Ionuț să își dezvolte echipa și produsul, astfel încât mecanismele de creștere și de creare de network effects să poată fi puse în valoare, fără ca serverele să mai sară în aer.”

Early Game Ventures (EGV) este un fond de investiţii cu capital de risc (venture capital) finanțat  cu prioritate prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 şi cofinanțat  prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Fondul European de Investiţii (FEI) este parte a Grupului Bǎncii Europene de Investiţii şi este principalul finanţator de risc pentru IMM din Europa, prin instrumente de capital de risc, garanţii şi microfinanţare. În România, FEI implementează instrumente financiare cofinanţate prin fonduri structurale şi de investiţii, precum JEREMIE 2007-2013, Iniţiativa pentru IMM, POR, POC, PNDR. 

Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 (POC) susține investițiile menite să răspundă nevoilor și provocărilor legate de nivelul redus al competitivității economice, în special în ceea ce privește (a) sprijinul insuficient pentru cercetare, dezvoltare și inovare și (b) infrastructura subdezvoltată privind Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor. POC beneficiază de o alocare de 1,33 miliarde euro din Fondul European de Dezvoltare Regională. 

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#IT Revolution

Sezamo a livrat peste 25.000 de comenzi în perioada de testare

Published

on

Supermarketul online Sezamo, parte a „unicornului” ceh Rohlik, a livrat în perioada de testare peste 25.000 de comenzi primite de la 8.000 de clienți și a fost construit pe baza feedbackului de la aceștia. Compania a colectat feedback de la clienți în mai multe etape de testare, atât intern, de la angajați, friends & family, cât și extern, într-o perioadă cumulată de șase luni.

Printre cererile clienților se numără interesul față de produse locale, în special fructe, legume, carne și lactate, produse din categorii speciale, precum cele ECO, fără zahăr sau fără gluten, dar și branduri de larg consum. Astfel, Sezamo a adăugat peste 2.500 de produse noi în ofertă, atât de la producători locali, precum cafea de la Guido și carne de la VacaMuuu, cât și produse de tip supermarket. 

Tot în baza feedbackului, compania a introdus pe lângă livrarea standard și un serviciu unic în România – intervale de livrare de 15 minute, a extins zona de livrare cu 20 de localități din județul Ilfov și a introdus o nouă categorie dedicată veganilor, care conține peste 300 de produse alternative la carne și lactate. 

„Sezamo este o companie, spunem noi, „customer obsessed”, astfel că este extrem de important pentru noi să adaptăm serviciile la nevoile românilor și să le oferim produse de cea mai înaltă calitate, motiv pentru care am transformat clienții într-un factor de decizie. Astfel, Sezamo este, din câte știm noi, primul business din România care se customizează în funcție de feedbackul primit de la clienți. Clienții noștri ne-au oferit feedback deosebit de util, care ne-a ajutat să îmbunătățim toate aspectele businessului nostru”, a declarat Tomáš Chadzivasilis, CEO Sezamo România.

Intervalul de livrare de 15 minute a fost adoptat de peste 35% dintre clienți, care preferă să știe un moment mai clar al venirii curierului, astfel încât să economisească timp, în timp ce extinderea zonei de livrare a dus la acoperirea unui total de 85 de localități din județul Ilfov

Una dintre ideile extrem de bine primite a fost introducerea în ofertă a pungii cu fructe și legume „Salvează-mă”, care include o selecție de diferite tipuri de fructe și legume, ce variază zilnic, în funcție de stocuri. Aceasta costă 11,99 lei, cântărește minimum 3 kg și conține produse aproape de data de expirare, cu mici imperfecțiuni sau foarte coapte, fără a fi însă deteriorate.

„Suntem aici pentru a oferi clienților un sortiment extraordinar de produse care să acopere nevoile săptămânale și servicii excelente. Sezamo își dorește să accelereze trecerea din offline în online și în zona de groceries și să ajute milioane de oameni să trăiască o viață mai bună și mai sănătoasă. Ne bucură faptul că peste 8.000 de oameni au comandat în perioada de testare, dornici să încerce serviciile Sezamo”, a spus Radu Meteș, CMO Sezamo România.

Sezamo oferă o selecție de peste 10.000 de produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și cele mai populare branduri de tip supermarket. Comanda este livrată în 3 ore sau la ora programată, cu un serviciu unic în România – intervalul de livrare de 15 minute. În plus, compania oferă garanția „Banii înapoi garantat” instant pentru eventualitatea în care clientul nu este mulțumit de un produs, fără întrebări suplimentare.

Toate produsele comandate sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, care permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurile de energie.

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa, lansat în România în 2022 și este deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de).

Fiind o companie de tehnologie, Sezamo este data-driven. Deținând operațiunile end-to-end, inclusiv toată tehnologia din interior, clienților li se oferă o experiență superioară de cumpărături, livrarea celor mai proaspete alimente de la fermieri și artizani locali, precum și o selecție largă de produse tip supermarket sau produse sub propria etichetă. Compania este dinamică și în creștere rapidă, obținând statutul de unicorn în 2021. Cifra de afaceri a grupului a depășit 500 de milioane EUR în 2021.

Continue Reading

#IT Revolution

Cine este Roxana Cîrcu, noul Manager Regional al Endava pentru operațiunile din Europa Centrală

Published

on

Endava, furnizor britanic de servicii tehnologice de ultimă generație, care are 10 centre de livrare în România, dar și o prezență globală în America Latină, Australia, Emiratele Arabe Unite, Europa Centrală, Regatul Unit, Singapore și Statele Unite, a numit-o pe Roxana Cîrcu în funcția de manager regional pentru operațiunile companiei din Europa Centrală (Bulgaria, Republica Moldova și România). Anterior acestui rol, aceasta a condus, cu succes, centrul Endava din București, începând cu februarie 2019. 

Cu o experiență vastă în zona de leadership, Roxana Cîrcu preia de la Claudiu Constantinescu conducerea operațiunilor din Europa Centrală în noul an fiscal 2023. Roxana este în companie de 10 ani, timp în care a gestionat proiecte și programe complexe, conturi de client, centre de livrare, și a fost implicată într-o multitudine de proiecte strategice pe care Endava le-a implementat la nivel regional în ultimii ani. 

„Sunt onorată să preiau acest nou rol în compania alături de care m-am dezvoltat în ultimii 10 ani și mă bucur să încep un nou capitol în care mi-am propus să creștem valoarea pe care o aducem clienților noștri și să oferim noi oportunități de creștere colegilor noștri”, a declarat Roxana Cîrcu, Manager Regional Endava EC. „Le mulțumesc colegilor din București care mi-au fost alături în ultimii ani și fără de care nu aș fi ajuns în acest moment important al carierei mele. Endava este o companie în continuă creștere, iar misiunea mea aici este să continui această evoluție alături de echipele din Europa Centrală, să atragem noi talente și să le oferim colegilor noștri posibilitatea de dezvoltare personală și profesională”, a spus Roxana Cîrcu, Manager Regional EC

Odată cu începerea noului an fiscal, Endava a anunțat și noua structură de conducere regională, din care face parte Remi Savu, care va continua să coordoneze regiunea Adriatică (Bosnia și Herzegovina, Croația, Macedonia de Nord, Slovenia și Polonia) și care va lucra îndeaproape cu Roxana Cîrcu la alinierea operațiunilor în Regiunea  Adriatică și Europa Centrală. Echipei din regiune i se vor alătura 3 noi country managers: Darius Ștefan pentru Bulgaria, Veaceslav Panfil pentru Moldova și Daniel Țîru pentru Polonia.

Excepția notabilă în regiune este România, unde, datorită complexității, dimensiunii și contextului istoric, centrele de livrare și sateliții existenți sunt grupați în 4 clustere, ca un pas intermediar către realizarea unei structuri integrate la nivel național. Acestea sunt: București, a cărui conducere a fost preluată de Francesco Giovanne; Cluj Napoca-Târgu Mureș, sub conducerea lui Adrian Roman; Iași-Galați-Suceava, sub conducerea lui Iulian Antonovici și Timișoara-Sibiu-Pitești-Craiova-Brașov, sub conducerea lui Iulian Tatarcan și a lui Alin Grama. Managerii celor patru clustere vor raporta direct către Roxana Cîrcu, alături de managerii din Bulgaria și Republica Moldova.  

În acest moment, peste 5.000 dintre angajații companiei sunt localizați în regiunea Europa Centrală (Bulgaria, Moldova, România) și lucrează pentru diverși clienți din industrii precum procesare plăți, servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom) sau logistică. Fiind una dintre cele mai mari companii de software de pe piața locală și în topul celor mai doriți angajatori, Endava este în proces continuu de extindere a echipei.

Continue Reading

#IT Revolution

Devhd, desemnată Premier Partner ServiceNow. 100% din veniturile companiei provin din export

Published

on

Compania românească Devhd a fost desemnată Premier Partner în cadrul programului de parteneriat al furnizorului global de soluții software ServiceNow. Devhd oferă clienților ServiceNow soluții digitale practice și sustenabile pentru transformare digitală, concentrându-se pe dezvoltarea și integrarea de aplicații de tip enterprise.

Devhd a intrat în programul ServiceNow Partner în mai 2022 pe segmentul dedicat furnizorilor tehnologici și, în doar câteva luni, a reușit să avanseze până la statutul de Premier Partner. Totodată, compania a devenit și partener ServiceNow pentru servicii.

Un partener tipic ServiceNow oferă până la cinci produse ServiceNow în una sau mai multe arii geografice (ServiceNow evaluează partenerii utilizând o metodologie bazată pe 4 criterii – capacitatea asumată, competențe, succesul în proiectele derulate și maturitatea de a lansa pe piață noi soluții). Desemnarea Devhd ca partener Premier reprezintă o recunoaștere a eforturilor și investiției depuse de compania românească pentru a se ridica la nivelul așteptărilor ServiceNow.

Noul statut va da un impuls de cel puțin 20% afacerilor locale și regionale ale Devhd. Compania are deja o amprentă puternică în industria auto, oferind soluții de transformare digitală companiilor globale implicate în cercetare, dezvoltare și producție de piese electronice, de siguranță sau alte componente pentru automobile. 

“Recent ServiceNow a anunțat că urmează să își extindă operațiunile în CEE (Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria și Grecia), făcând deja un prim pas prin deschiderea unui nou birou în Polonia. Suntem încântați să avem oportunitatea de a ne dezvolta și noi parteneriatul și rămânem în continuare hotărâți să investim în dezvoltarea practicii și a expertizei noastre pe toate liniile de produse ServiceNow”, spune Adrian Herdan, fondatorul Devhd.

În 2021, Devhd a înregistrat venituri totale de 675.000 euro și un EBITDA de 400.000 euro. Pentru 2022, compania românească estmează o creștere de 90% față de anul trecut, veniturilor urmând să ajungă la 1,1 milioane euro.

100% din veniturile Devhd provin din export, compania contribuind astfel la impactul impresionant pe care industria de software îl are la nivelul exporturilor totale ale României. Potrivit unui studio ANIS*, aproximativ 2 din 10 euro proveniți din export sunt aduși de companiile de software și servicii IT.

*Sursa: https://anis.ro/wp-content/uploads/ANIS_RB_Studiu-privind-impactul-industriei-SWIT_FINAL.pdf 

Fondată în 2016, Devhd este prima companie din România care și-a asumat rolul de a furniza soluții digitale personalizate pentru transformare digitală prin platforma ServiceNow.

De atunci, echipa a crescut la mai mult de 20 de specialiști certificați ServiceNow (25 de certificări principale, inclusiv Certified Technical Architect) și a finalizat mai mult de 100 de proiecte și 20 de aplicații pe platforma ServiceNow.

Continue Reading

Trending