Connect with us

#News

Institutul Mastercard Economics: Marea Britanie, SUA și Australia sunt lideri în dezvoltarea de întreprinderi mici, care au crescut cu 32% pe an la nivel global

Published

on

Pentru a evidenția impactul global al crizei medicale, precum și al redresării în curs, asupra afacerilor mici și mijlocii (IMM-uri) la nivel global, Mastercard a lansat „Recovery Insights: Resetarea Micilor Afaceri”, un studiu care a analizat IMM-urile din 19 țări din întreaga lume. Astfel, raportul Mastercard arată că vânzările IMM-urilor au fost mai mici cu până la 20 de puncte procentuale în mijlocul crizei, comparativ cu afacerile mari. Cu toate acestea, cheltuielile și-au revenit în 2021, iar vânzările totale întregistrate de IMM-uri au crescut cu 4,5% până în august 2021 față de aceeași perioadă din 2020, în timp ce vânzările e-commerce au crescut cu 31,4%.

Având la bază Indexul Performanței Afacerilor Mici, realizat de Institutul Mastercard Economics și care cuprinde activitatea de vânzări agregate și anonimizate în rețeaua Mastercard, raportul „Recovery Insights: Redresarea Micilor Afaceri” identifică câteva tendințe în această zonă.

Afaceri care s-au închis: La nivel global, afacerile mici care s-au închis la începutul pandemiei au fost de trei ori mai predispuse să rămână închise pe termen lung față de întreprinderile mai mari. O treime din întreprinderile mici care s-au închis în aprilie 2020 au rămas închise după șase luni, iar aproximativ o cincime au rămas închise după 12 luni. În România, 21% dintre IMM-urile care s-au închis la începutul pandemiei au rămas închise după șase luni, comparativ cu întreprinderile mari, care au rămas închise în proporție de 13%.

Locația afacerii a influențat vânzările: comercianții mici și mijlocii situați în clădiri de birouri din zone centrale au înregistrat o scădere a vânzărilor de 33% față de 2019, în timp ce vânzările comercianților din zonele rezidențiale au crescut cu 8%. Pe măsură ce numărul turiștilor a scăzut, iar majoritatea angajaților lucrează de acasă, afacerile mici din zonele comerciale au resimțit o diminuare a vânzărilor.

E-commerce: După închiderile magazinelor fizice, numărul afacerilor care au intrat în online s-a triplat în fiecare lună față de perioada pre-pandemică, atingând punctul culminant în iulie 2020. Acest lucru reflectă cererea crescută pentru un canal de vânzări online, iar această trecere către digital s-a mențiut la un nivel ridicat încâ de atunci, la nivel global.

Antreprenoriat: La nivel global, numărul comercianților mici a crescut cu 32% în 2020 față de 2019, iar în cazul afacerilor mari, numărul celor noi deschise în ultimul an este de aproape 4 ori mai mare. Pe de altă parte, România a înregistrat o scădere de 10% a numărului de IMM-uri nou înființate în 2020.

Sectorul HoReCa – Restaurante și Cazări: Micile afaceri din domeniul ospitalier care oferă cazare le-au depășit în venituri pe cele mari în vara lui 2020 și 2021. Trendul de a alege destinațiile de călătorie locale a beneficiat afacerile mici și a afectat hotelurile mari din orașe. Restaurantele au văzut o perspectivă diferită, micile afaceri din această zonă înregistrând performanțe sub așteptări, comparativ cu afacerile mari, la nivel global, într-un procent de 17% până în prezent.

Susținerea afacerilor de proximitate a fost pun punct de solidaritate, la nivel global, pe tot parcursul pandemiei. Cu toate acestea, provocările cu care s-au confruntat aceste întreprinderi mici au fost dure, din cauza dependenței de piețele locale, lanțurilor de aprovizionare și a fluxurilor de numerar restrânse. Totuși, zărim noi oportunități. Digitalizarea a însemnat partea pozitivă a pandemiei, reprezentată de renașterea antreprenoriatului și a inovației”, a declarat Bricklin Dwyer, economist-șef Mastercard și director al Instututului Mastercard Economics.

Sprijinirea micilor întreprinzători este o prioritate pentru Mastercard, care și-a luat angajamentul să aducă 50 de milioane de întreprinderi mici și 25 de milioane de antreprenori în economia digitală până în 2025, prin programe dedicate și oferind inclusiv Small Business Digital Readiness Diagnostic, o analiză care determină dacă întreprinderile mici sunt pregătite pentru digitalizare. De curând, Mastercard și-a luat angajamentul să susțină peste 5 milioane de întreprinderi micro, mici și mijlocii în procesul de digitalizare a afacerii, printr-o investiție de 25 milioane de dolari în cadrul inițiativei Strive.

La nivel local, Mastercard a lansat în acest an Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii tale, o suită de soluții menite să susțină IMM-urile în drumul spre digitalizare și dezvoltare în fața provocărilor impuse de pandemie. Pachetul reunește o serie de parteneri care pun la dispoziția antreprenorilor soluții personalizate, disponibile în baza parteneriatului cu Mastercard.

Totodată, din solidaritate față de antreprenorii din HoReCa, Mastercard, împreună cu Edenred, Sodexo și Up România, și în parteneriat cu Qriser a lansat în 2020 „Horeca Împreună”, un program gratuit, conceput pentru a-i ajuta pe aceștia să depășească provocările impuse de pandemie și să-și adapteze modelul de business la cerințele din prezent. Sesiunile de mentorat din cadrul programului au fost accesate de peste 700 de antreprenori din toată țara.

De asemenea, Mastercard lucrează îndeaproape cu autorități, întreprinderi și alte organizații din întreaga lume pentru a crea medii, programe și politici, astfel încât afacerile mici să poată înflori. Mastercard oferă informații despre cheltuieli locale pentru zeci de orașe, de stat și federale, ca parte a programelor City Possible și Recovery Insights, precum și conținut, cum ar fi cel mai recent document politic, care abordează modalitățile prin care guvernele pot sprijini recuperarea IMM-urilor.

Raportul complet „Recovery Insights: Resetarea Micilor Afaceri” poate fi vizualizat aici.

Metodologie

Institutul Mastercard  Economics a dezvoltat „Indexul Performanței Afacerilor Mici” sub forma unui sistem de clasificare universal pentru IMM-uri. Indexul utilizează un algoritm bazat pe inteligență artificială pentru a identifica indicatori unici, cum ar fi numărul de locații, volumul vânzărilor, numărul de tranzacții în cadrul activității de vânzări agregate și anonimizate în rețeaua Mastercard.

Conținutul acestui raport este destinat exclusiv ca instrument de cercetare în scopuri informaționale și nu ca un set de sfaturi și recomandări pentru nicio investiție sau acțiune în mod special și nu ar trebui să constituie element de bază în luarea deciziilor sau în scopuri de investiții. Acuratețea conținutului nu este garantată, informația fiind furnizată „ca atare” utilizatorilor, care revizuiesc și utilizează aceste informații pe propria răspundere. Acest conținut, inclusiv previziunile economice estimate, simulările sau scenariile oferite de Institutul Mastercard Economics nu reflectă în niciun fel așteptările pentru performanța operațională sau financiară a Mastercard.

#

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Sezamo plafonează prețurile la produsele alimentare de bază pentru următoarele 6 luni

Published

on

Supermarketul online Sezamo, parte a grupului european Rohlik, anunță plafonarea prețurilor a 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare, până în aprilie 2023. Acțiunea face parte dintr-o serie de măsuri menite să ajute consumatorul, precum categoria Save Food, Reducerile Săptămânii și sacoșa cu fructe și legume „Salvează-mă”.

Potrivit Institutului Național de Statistică, rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (octombrie 2021 – septembrie 2022) faţă de precedentele 12 luni (octombrie 2020 – septembrie 2021) este 11,8%*.

Sezamo reacționează la această creștere bruscă, limitând prețurile la produsele alimentare de bază pentru perioada 1 noiembrie – 30 aprilie 2023. Astfel, Sezamo va garanta prețuri plafonate la o serie de 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare și 3 produse nealimentare, precum hârtie igienică, rolă de prosoape de bucătărie și săpun solid. În rândul produselor alimentare cu prețuri plafonate se regăsesc produse de bază, precum zahăr, ulei, făină, orez, salam, ouă, unt, lapte, iaurt, smântână, apă plată și pâine feliată, la care se adaugă alte produse necesare în gospodărie, și anume paste făinoase, bulion, dulceață, castraveți murați, șuncă feliată, cafea măcinată, ceai, pulpe de pui, carne tocată de porc și mici de porc. Acțiunea de plafonare a prețurilor va fi implementată până la finalul lunii aprilie 2023. În cazul în care vor interveni scumpiri ale acestor produse, Sezamo va credita automat diferența dintre prețul real de vânzare practicat în piață și prețul înghețat în contul clientului sub formă de credite, iar banii astfel economisiți pot fi apoi utilizați la Sezamo pentru achiziționarea altor bunuri.

Prețurile alimentelor cresc brusc și, combinate cu prețurile energiei, ar putea avea un impact negativ asupra multor gospodării locale. Sezamo acționează prin limitarea prețurilor pentru o serie de produse alimentare de bază din coșul său de cumpărături. Tomáš Chadzivasilis, CEO al Sezamo în România, explică: „Am spus mereu că Sezamo este pentru toată lumea. Suntem o companie responsabilă și dorim să facem lucrurile mai ușoare pentru clienții noștri în aceste vremuri dificile. Prin urmare, ne gândim la diferite modalități de a ajuta clienții pentru ca experiența lor de cumpărături să fie rezonabilă pentru portofelele acestora. Una dintre aceste modalități este promisiunea unei garanții de preț pentru anumite alimente de bază pe o perioadă de minimum 6 luni.

La rândul său, Michael Kaiser, CCO la Sezamo România completează: „Vrem să ne asigurăm că toată lumea va avea acces nemijlocit la o serie de produse alimentare de bază care se regăsesc în coșul săptămânal. Modalitatea pe care am găsit-o pentru a păstra prețurile rezonabile pentru aceste produse alimentare de bază a fost ca, în cazul unei scumpiri a produsului respectiv, să transformăm diferența de preț în credit pentru cumpărăturile viitoare de la Sezamo. Aceste prețuri vor fi valabile pentru o singură bucată din fiecare produs la fiecare achiziție. Diferența dintre prețul curent de vânzare și prețul maxim garantat va fi întotdeauna rambursată clientului de către Sezamo prin creditarea contului acestuia. Creditul poate fi folosit apoi pentru achiziții ulterioare.”

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, unul dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik se lansează în România în 2022, sub brandul Sezamo. Implementând tehnologie și logistică de vârf la nivel mondial pentru a livra o gamă largă de produse de calitate (10000 SKU+), Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în 3 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată.

Continue Reading

#News

Metav SA investește 40 de mil. Euro în Bellemonde

Published

on

Bellemonde, un nou ansamblu rezidențial exclusivist, se lansează în zona de nord a Capitalei. Investiția în cele 164 de unități, atât case, cât și apartamente, se ridică la peste 40 de milioane de euro. 

Aflat în Pipera și dezvoltat pe o suprafață de teren de peste 41.000 de m.p. în proprietatea Metav SA., Bellemonde va oferi o experiență completă de locuire, datorită spațiilor comune generoase și numărului redus de locuințe. 93 de vile și 71 de apartamente, într-un regim de înălțime ce nu depășește 2 etaje, vor găzdui rezidenții într-un ecosistem perfect echilibrat. 

Începerea construcției proiectului este estimată pentru prima parte a anului 2023, cu un termen de finalizare de 24 de luni. Conceptul îmbină inedit unități de locuințe, precum case individuale, case de tip duplex și de tip înșiruit, vile cu apartamente și clădiri cu apartamente cu regim redus de înălțime, de maxim P+2. 

Pe lângă beneficiile densității scăzute și siguranței sporite a ansamblului de tip gated-community, Bellemonde oferă spații verzi generoase, ce reprezintă peste 33% din suprafața totală a terenului pe care urmează a fi dezvoltat. Facilitățile exclusiviste completează peisajul arhitectural prin: Society Hub – cu un design de top ce aduce rezidenților un spațiu de tip lounge, un loc de joacă indoor pentru copii, zonă spa cu săli de masaj, saune și piscină; zonă comercială cu restaurant, market și alte servicii conexe”, declară Victor Terheș, director de vânzări Bellemonde.

În imediata vecinătate a proiectului se află școli de renume, precum Școala Americană, British School, Olga Gudynn, dar și zone ample de shopping și agrement – Jolie Ville, Mall Băneasa, Strip Mall Iancu Nicolae, Pipera Plaza și Grădina Zoologică Băneasa. 

Liniile de transport public aflate la numai câteva minute distanță și aeroporturile Otopeni și Băneasa reprezintă facilități de mobilitate importante.

“Atent proiectat, Bellemonde este complet pregătit pentru viitor, fiind un gas-free residence dotat cu cele mai noi tehnologii și funcțiuni, precum: pompe de căldură de ultimă generație, fațade ventilate, tâmplărie de aluminiu, finisaje premium, infrastructură pentru instalarea panourilor fotovoltaice și locuri de parcare electrificate”, completează Victor Terheș.

Cele mai recente dezvoltări rezidențiale din portofoliul grupului de companii sunt Belvedere Residences Faza 1 și Faza 2 (Fabrica de Glucoză nr. 6-8, Sector 2, București), Zenville (Mircea Eliade nr. 10, Pipera, Voluntari, Ilfov) și Iqon (Vasile Alecsandri nr. 132, Pipera, Voluntari, Ilfov) Cu o experiență de peste 30 de ani, Metav S.A. vizează în planurile de extindere ale companiei dezvoltarea proiectului imobiliar ABOVE din Șos. Fabrica de Glucoză, precum și alte dezvoltări imobiliare pe terenurile pe care le deține,  toate dispunând de beneficii și facilități complexe, suprafețe ample de locuit, spații verzi generoase și servicii de înaltă calitate. 

Continue Reading

#Auto

Echipa UcaB din România, monitorizată și urmărită în timp real la cel mai mare raliu caritabil pentru amatori, cu ajutorul SafeFleet

Published

on

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, susține participarea a trei români la cea mai mare cursă de off-road din lume pentru amatori, de cca. 10.000 km, Budapesta – Bamako, ce îmbină acțiunea cu activități caritabile. Compania sprijină echipa UCaB pe tot parcursul traseului prin intermediul sistemului de monitorizare GPS, deosebit de util pentru o călătorie plină de provocări și riscuri multiple, ce țin de siguranță, terorism sau sănătate. 

Ne bucurăm să fim alături de echipa României în acest proiect impresionant, atât ca amploare, provocări, cât și în ceea ce privește valoarea caritabilă oferită. Le transmitem gânduri bune tuturor participanților, un traseu ușor și fără impedimente majore, iar pe ai noștri vă invităm să îi și urmărim pe tot parcursul călătoriei, prin intermediul sistemului GPS oferit de SafeFleet”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet. 

Ediția actuală a raliului Budapesta – Bamako numără 247 de echipe, 554 de oameni și 45 de țări participante, fiind cea mai mare de până acum. Traseul a plecat din Budapesta pe 21 octombrie, străbate o bună parte din Europa și traversează o zonă dificilă a Africii de Vest – Munții Atlas și Sahara, având ca destinație finală Freetown, capitala Sierra Leone, pe 8 noiembrie. Cursa va avea, așadar, o durată de două săptămâni, include cca. 10 mii de km, 10 state parcurse și două continente. Traseul parcurs de participanții României (UCaB), poate fi urmărit în timp real aici, prin intermediul soluției SafeFleet. 

Echipa UCaB, formată din Mihai Lupu, Cosmin Savu și Grațian Mihăilescu, și-a propus sprijinirea unor comunități africane prin cunoștințe și resurse, într-o expediție care are ca scop o dublă misiune medicală și educațională. În primul rând, intenția UCaB Team este de a aduce o mașină de intervenție dotată cu instrumentar și echipamentul necesar, ce va ajunge în sprijinul administrației spitalelor din Freetown. Al doilea proiect constă în activarea unor centre tip smart library și a unor huburi digitale prin care partenerii UCaB (la nivel local și internațional) să faciliteze diverse programe pe diferite teme, de la competențe digitale, alfabetizare digitală, cursuri de jurnalism comunitar, ateliere de fotografie, până la lucrul cu voluntari, managementul atragerii de resurse și punerea în valoare a potențialului comunităților partenere. 

De peste 20 de ani, SafeFleet oferă clienților săi soluții de calitate precum monitorizarea în timp real a flotei, geofencing, colectarea datelor CAN-bus, monitorizarea consumului de combustibil, plata automată a taxei de drum, optimizarea rutelor și integrarea tahografului.

Unul dintre cei mai mari jucători din sud-estul Europei, SafeFleet dispune de un software telematic inovator pe piața IoT din România, folosit cu succes și de companii din Italia, Polonia, Ungaria și alte 23 țări din întreaga lume.

În prezent, soluțiile SafeFleet sunt utilizate de peste 7.000 de clienți, cu peste 75.000 de device-uri de monitorizare instalate. Printre clienții SafeFleet se numără UPC, Veolia, Raiffeisen Bank, ING Bank, E.ON România, EVN Macedonia, EULEX Kosovo, EUMM Georgia, Procredit Bank Kosovo și 35 de municipalități din Italia.

Continue Reading

Trending