Connect with us

#People

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, de vorbă cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA

Published

on

Pe piața de real estate din Los Angeles se joacă, în mod sigur, în altă ligă. Zilnic sunt tranzacționate proprietăți de zeci, sau chiar sute de milioane de dolari, iar cei care reușesc să se remarce în acest mediu extrem de competitiv sunt, fără dubiu, exemple ale succesului.

Din această categorie fac parte și Jason Oppenheim (Oppenheim Group) – unul dintre cei mai cunoscuți brokeri și personajul principal din reality show-ul Selling Sunset de pe Netflix, precum și Alex Becheru – fondatorul companiei White Glove Estates, care se ocupă de renovarea și designul proprietăților de lux, multe dintre ele parte din portofoliul Oppenheim Group.

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și românul Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, au vorbit cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA. Ei au transmis și mesaje VIDEO pentru Gala Financial Intelligence, din 8 decembrie.

Despre Jason și agenții lui din Selling Sunset nu sunt multe de spus, pentru că la un simplu Google search, apar zeci de știri. Ce nu știe lumea, totuși, este că mulți dintre cei din serial sunt prieteni de peste 20 de ani, așa cum e și cazul lui Alex care, chiar dacă nu apare în serial, i-a fost alături lui Jason încă de pe vremea anilor de studenție, atunci când chiar au împărțit același apartament, pentru că niciunul nu era suficient de stabil financiar încât să-și permită o chirie decentă de unul singur. Succesul lor a început după ce s-au întors dintr-o călătorie în jurul lumii, fericiți, dar “broke”, moment în care au decis că e cazul să ia viața în piept cu adevărat. De atunci și până azi, au crescut atât personal cât și profesional, au ajuns să lucreze împreună și să contribuie, fiecare, la succesul celuilalt. În plus, soția lui Alex și co-fondatoarea White Glove Estates – Alice Kwan, este și ea agent în cadrul Oppenheim Group, însă preferă discreția din spatele camerelor de filmat.

Un alt lucru pe care nu-l știe lumea este că Alex Becheru este născut în România și, chiar dacă a plecat de mult din țară, revine în fiecare an să-și viziteze bunica de 104 ani. Alex este exemplul perfect că munca bine făcută și determinarea sunt ingrediente ale succesului.

Asta pentru că firma pe care a fondat-o – White Glove Estates – a ajuns, în scurt timp, să  aibă în „palmares” numeroase proprietăți de milioane, tranzacționate de agenții Selling Sunset, dar și caselor unor persoane cheie din industria entertainment-ului Hollywoodian, ca directori Netflix, actori din serialul Bling Empire, sportivi renumiți sau chiar de noua casă achiziționată de Chrishell Stause.

De curând s-a ocupat chiar de renovarea și amenajarea noului birou Oppenheim Group din Newport Beach, una dintre cele mai bogate zone din California. “Nu știu ce m-aș face fără ei (n.a Alex și Alice). Nu cred că aș putea duce la bun sfârșit toate proiectele“, recunoaște Jason.

Cel mai nou proiect comun al lui Jason și Alex implică 2 penthouse-uri, aflate într-o clădire emblematică de pe faimosul Hollywood Bulevard, pe care le-au achiziționat și apoi renovat de la zero. Lucrările de amenajare sunt în curs momentan, iar rezultatul va fi dezvăluit publicului în următorul sezon din Selling Sunset.

***

Considerați că piața imobiliară din SUA este supraevaluată?

Jason Oppenheim: Piața din SUA a cunoscut o creștere puternică de la Marea Recesiune din 2009, în special în ultimii 1-2 ani, pe fondul unui mediu de dobânzi la nivel minim istoric. Există piețe specifice în SUA care vor fi întotdeauna la cerere datorită concentrării mari a locurilor de muncă, cum ar fi Los Angeles, San Francisco, New York și Miami. Având în vedere că tot mai multe persoane au posibilitatea să lucreze de acasă din cauza contextului COVID-19, oamenii s-au putut muta în diferite orașe și state fără a se mai limita la a face naveta. Ca atare, am observat că piețele mai mici din SUA (cum ar fi orașele care au fost în trecut destinații de vacanță) au crescut rapid în valoare. Deși este imposibil de spus dacă aceste orașe sunt supraevaluate, deoarece există încă atât de mulți cumpărători dispuși să plătească un preț mai mare decât media normală; pe termen lung valoarea terenului se va aprecia întotdeauna, deoarece este o resursă finită.

Este piața din LA afectată de scandaul Evergrande, dat fiind faptul că sunt mulți „bani chinezi” în California?

Jason Oppenheim: Nu, există încă un deficit uriaș de oferte de locuințe în California. Orice cumpărător străin care trebuie să-și vândă activele din California ar realiza, probabil, profit chiar dacă ar fi cumpărat respectivele active abia în ultimii ani. În plus, investitorii străini care doresc să cumpere în SUA fac acest lucru, în parte, datorită drepturilor puternice de care se bucură proprietarii de imobile. Situația Evergrande face probabil piața imobiliară din SUA și mai atractivă pentru investițiile străine care doresc să își diversifice activele.

Este bitcoin folosit pentru a cumpăra proprietăți?

Jason Oppenheim: Deși niciunul dintre clienții mei nu a achiziționat o casă direct cu Bitcoin, am clienți care s-au îmbogățit foarte mult din Bitcoin și alte criptomonede. Chiar dacă vânzările de Bitcoin au debutat în SUA, încă nu este un concept de masă. Îmi imaginez că majoritatea oamenilor care cumpără sau vând proprietăți imobiliare în Bitcoin astăzi ar lichida activul în bani fiat cu puțin timp înainte sau după tranzacție, dar asta se poate schimba în viitor.

Cât de mult v-a ajutat Selling Sunset să vă dezvoltați afacerea? Cum a evoluat afacerea în ultimii ani?

Jason Oppenheim: Afacerile au crescut enorm de la difuzarea show-ului. Deși din punct de vedere istoric am crescut întotdeauna cu 20% de la an la an, am observat o creștere cu 50% a volumului vânzărilor pe an de la Selling Sunset. Este un instrument de marketing uriaș și unic pentru mine și pentru grupul Oppenheim, deoarece publicitatea și expunerea valorează milioane de dolari pe an în publicitate.

***

Cum a evoluat piața imobiliară din SUA în ultimii ani ai pandemiei?

Alex Becheru: Piața din SUA a fost puternică în ultimii ani și în special în timpul pandemiei. Acest lucru a crescut enorm piața de locuințe din Los Angeles, deoarece tot mai mulți oameni și-au dat seama de importanța investiției în spațiu și casă.

Cum credeți că va evolua piața în următorii ani?

Alex Becheru: Viața în California a fost întotdeauna la modă, un trai râvnit de mulți. Această cerere mare, combinată cu deficitul de locuințe existent, va continua să determine piața să rămână competitivă. În plus, alți factori, cum ar fi ratele scăzute ale creditelor ipotecare și o lipsă a materialelor de construcție, cauzată parțial de întreruperile lanțului de aprovizionare din cauza pandemiei, vor continua să alimenteze acest trend al pieței.

Ce vor americanii bogați să cumpere în ceea ce privește proprietățile? Sunt oamenii mai dornici să cumpere proprietăți de top sau care au nevoie de renovare/renovare?

Alex Becheru: Acest lucru variază de la client la client, în funcție de cât de bun este prețul proprietății și dacă clientul are timp, răbdare și flexibilitate  pentru o îmbunătățire majoră a locuinței. În timp ce unii clienți preferă să cumpere o proprietate gata, alții pot opta pentru a face renovări specifice gusturilor lor. Prin proiectele finalizate de compania noastră – White Glove Estates, am remarcat că există tranzacții puternice pe piața locuințelor de lux, în special în zone precum Hollywood Hills, West Hollywood, Beverly Hills, dar și în afara lor, respectiv în Santa Monica sau Malibu. Deoarece California atrage o mulțime de milionari mileniali, cele mai căutate sunt arhitectura contemporană și casele de tip modern farmhouse, cu sistem smart home integrat.

Există o diferență între proprietățile cumpărate ca investiție sau cele cumpărate pentru „uz personal”?

Alex Becheru: Cu siguranță există o diferență. Atunci când cumperi o proprietate cu intenția de a obține un profit, toate cifrele trebuie să aibă sens – trebuie să cântărești costurile implicate și să estimezi rentabilitatea potențială a investiției. Proprietățile cumpărate pentru uz personal, pe de altă parte, sunt mai emoționale și au criterii specifice, importante pentru proprietarul casei, pe care acele case trebuie să le îndeplinească.

Citește mai mult pe Financial Intelligence.

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#Finance

Cine este Andra Caşu, noul Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică

Published

on

Andra Caşu preia, începând cu luna iulie 2022, poziția de Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică. Cu o experiență de peste 19 ani în domeniul consultanţei fiscale în cadrul EY România, Andra Caşu este specializată în domeniul consultanţei fiscale internaţionale în domeniul impozitării directe, cu focus pe zona de servicii financiare.

Andra este liderul departamentului de Impozite Directe al EY România şi este totodată liderul Sectorului de Consultanţă fiscală şi juridică în Servicii Financiare pentru România şi regiunea CESA (Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale). Ea a acumulat experienţă semnificativă în domeniul consultanţei fiscale, iar portofoliul său de clienţi cuprinde companii multinaţionale din România şi străinătate, bănci, companii de asigurare şi leasing, fonduri de investiții, companii petroliere şi de energie, dar şi mari producători din diverse domenii industriale.

Alex Milcev, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică al EY România și Moldova: „Promovarea Andrei Cașu ca Partener în cadrul departamentului de Impozite directe contribuie la creşterea practicii noastre de servicii fiscale. Creativitatea, pasiunea şi exemplul de lider pe care Andra le-a demonstrat au făcut-o un membru foarte valoros al echipei de Asistenţă fiscală şi juridică, contribuind la consolidarea poziţiei de piaţă a EY în acest domeniu.”

„În momentul de faţă, funcţia fiscală este în curs de transformare, ca urmare a perioadei de pandemie şi a unui focus crescut pe zona de automatizare la nivel global. De asemenea, au apărut schimbări semnificative şi în legislaţia fiscală, ceea ce aduce pentru companii un volum crescut de obligaţii de raportare, dar şi o nevoie de modernizare şi transformare internă. Focusul trebuie să rămână pe crearea de valoare, dar şi pe orientarea către zonele de transformare digitală şi sustenabilitate. Acestea sunt direcţiile care vor genera rezultate optime pentru contribuabili în perioada următoare, iar echipa noastră este implicată în mod dinamic în tot ceea ce ţine de transformarea mediului fiscal din România”, a declarat Andra Caşu. 

Andra Cașu a absolvit facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi este membră a Camerei Consultanţilor Fiscali din România. A urmat, de asemenea, cursurile Oxford Business School în cadrul programului Women’s Leadership Development Program.

Continue Reading

#People

Cosmin Șerban, TAKT Manpower: Piața forței de muncă din România este complexă și într-o continuă schimbare

Published

on

Chiar dacă 2021 a fost un an încă în plină pandemie, acesta a adus beneficii la nivel de ramură, consolidând și mai mult ideea de a oferi angajaților un program de lucru flexibil, și în același timp, încurajând schimbările din piața forței de muncă prin digitalizare, mărturisește Cosmin Șerban, directorul executiv al companiei TAKT Manpower

Compania și-a continuat activitatea într-un format hibrid, astfel încât să beneficieze de avantajele lucrului în echipă, la birou, cât și de flexibilitatea și mobilitatea oferită de lucrul la distanță. „Recrutarea de personal și onboarding-ul s-au desfășurat și ele în același format hibrid, chiar și înainte de situația actuală generată de pandemie, fiind specifice recrutării din afara țării”, spune Cosmin Șerban.

Comparativ cu 2020, pentru TAKT Manpower, anul trecut a adus o creștere a activității companiei, atât la nivel de România, cât și în proiecte internaționale. În plus, Guvernul României a aprobat noul contingent pentru 2022 a numărului de avize de muncă pentru lucrători străini. Contingentul a fost stabilit la 100.000 avize, un număr record pentru România. „Această decizie demonstrează încă o dată deficitul mare de forță de muncă înregistrat pe plan național, susținut în același timp și de solicitările primite de IGI din partea angajatorilor autohtoni”, explică el. Astfel, acest nou contingent aprobat este dublu prin comparație cu anul 2021, când inițial a fost stabilit la 25.000 angajați, urmat de o suplimentare la un total de 50.000, mai spune el. „Pentru anul 2019 și 2020 plafonul a fost menținut la valoarea de 30.000 de avize de muncă pentru cetățeni din afara Uniunii Europene. Datele ne arată pentru anul 2018 un contingent de 15.000 de angajați, iar pentru anii 2017, 2016 și 2015 numărul a fost de 5.500”

La nivel de investiții, TAKT Manpower se concentrează pe eficientizarea procedurilor interne pentru a accelera și a simplifica activitatea de recrutare. Spre exemplu, pentru proiectele de recrutare de mari dimensiuni, organizează deplasări împreună cu clienții în țările de origine, spre a realiza întreaga procedură de interviuri și probe practice, cu scopul de a selecta cei mai buni lucrători, într-un mod cât mai transparent și eficient.

Piața forței de muncă din România este complexă și într-o continuă schimbare. Furnizarea de resurse umane de origine străină reprezintă o zonă ce îți permite o dezvoltare în formă continuată, cât timp ai o deschidere spre diversitate poți să colaborezi cu orice domeniu, de la construcții la HoReCa, de la IT la sudură specializată pentru industria navală sau zona transporturilor/logistică, mai spune Cosmin Șerban. Nu doar domeniile sunt importante, ci și pachetul oferit, în cazul lor – de la recrutare personal străin direct pentru client la outsourcing specializat pe nevoile clientului și consultanță pentru performanța forței de muncă. „Ne-ar plăcea sa vedem o deschidere mai mare din partea companiilor din România către opțiunea de a apela la lucrători străini pentru susținerea și chiar creșterea nivelului de activitate si productivitate”.

„Spre deosebire de alte sectoare, pandemia a avut un impact mai mic în zona noastră de activitate, lucru în special susținut de creșterea continuă a pieței de construcții din România. Am avut totuși dificultăți în relațiile cu autoritățile implicate în procesul de recrutare de personal străin, activitatea lor fiind redusă și pe anumite perioade chiar sistată, în această perioadă”.

Pandemia COVID, recunoaște el, le-a atras atenția asupra nevoii continue de a-și îmbunătăți procedurile interne spre un mod de lucru mai flexibil, digitalizat, adaptabil din punct de vedere al prezenței în persoană la birou. „Implementarea de noi tehnologii care să susțină acest nou model de lucru și o planificare mai bună a bugetelor si cash flow-ului sunt câteva dintre aspectele cărora le-am acordat o mai mare atenție în ultima perioadă”.

TAKT Manpower România este o companie care oferă servicii specializate de forță de muncă din Asia, de la recrutare directă pentru client, outsourcing pentru anumite industrii și domenii de activitate, la servicii de consultanță în managementul lucrătorilor. Suntem parte a unui grup internațional de companii axat pe furnizarea de soluții pentru piețele care se confruntă în prezent cu problema deficitului de forță de muncă și a lipsei unor lucrători specializați. În timp ce TAKT Manpower este furnizorul operațional și de livrare a soluțiilor, grupul nostru este un deschizător de drumuri în dezvoltarea și implementarea instruirii și calificărilor lucrătorilor migranți din coridorul format de Orientul Mijlociu și India. Expertiza grupului nostru constă în conceperea, dezvoltarea și furnizarea de soluții durabile complete, care îmbunătățesc performanța managementului și a forței de muncă, prin implementarea unor instrumente și sisteme unice care duc la creșterea exponențială a productivității companiei.

Cosmin Șerban este Director Executiv în cadrul companiei TAKT Manpower. Este absolvent al cursurilor de Administrare a afacerilor din cadrul Universității Comerciale Luigi Bocconi Milano și al cursurilor de master în Afaceri Internaționale desfășurate în cadrul Aston Business School, UK. Pe perioada colaborării sale cu echipa departamentului de taxe din cadrul unei companii de consultanță din Big Four, a dobândit o experiență complexă în gestionarea sarcinilor companiilor și clienților la nivelul regional EMEA. Cosmin este implicat in activitatea unor companii cu diverse arii de activitate precum comerț internațional, construcții civile, recrutarea de personal din Asia și e-Commerce.

Continue Reading

#Finance

Cine este Andra Iftemie, noul Managing Associate al echipei Băncilă, Diaconu și Asociații

Published

on

Cu o experiență impresionantă în domeniul achizițiilor publice dobândită în cadrul unei societăți de avocați – reper pe piața românească de profil, Andra Iftemie se alătură echipei de consultanță a Băncilă, Diaconu și Asociații pentru a consolida și extinde practica de proiecte publice și energie a societății. În calitate de Managing Associate, ea va coordona practica dedicată schimbărilor climatice, sustenabilității și transporturilor.

Societatea noastră de avocați acordă o importanță deosebită îmbunătățirii continue a ofertei sale de servicii. Cooptarea Andrei în cadrul echipei noastre este un exemplu în acest sens. Observăm preocuparea din ce în ce mai crescută a clienților noștri pentru domeniul ESG și înțelegem pe deplin importanța acestuia. Colaborarea excelentă pe care o avem cu specialiștii EY în acest domeniu, dar și experiența complexă și pasiunea Andrei pentru domeniul economiei durabile ne dau încredere că ne putem asista clienții în proiecte inovatoare. Ne bucurăm să o avem pe Andra alături de noi, îi urăm bun venit în echipă și succes”, spune Andrei Stefanovici, Director, coordonator al practicii de proiecte publice si energie.

Andra a absolvit Facultatea de Drept a Universității din București, Colegiul Juridic Franco-Român de Studii Europene, Universitatea Paris I Pantheon-Sorbonne și cursurile de master în Achiziții publice, concesiuni și parteneriat public privat organizate de Facultatea de Drept a Universității din București. În prezent, urmează cursurile Școlii doctorale a Facultății de Drept – Universitatea din București, titlul tezei sale de doctorat fiind „Utilizarea fondurilor private în organizarea și funcționarea serviciilor publice”. 

Andra Iftemie are o experiență semnificativă în proiecte publice cu o componentă notabilă adresată schimbărilor climatice și sustenabilității, inclusiv în domeniul infrastructurii, transporturilor, construcției și restaurării clădirilor administrative și al achizițiilor publice de diverse bunuri și servicii. A oferit consultanță în proiecte notabile de infrastructură, asistând consorții internaționale și societăți naționale. Totodată, Andra are o bogată experiență academică implicându-se în pregătirea a numeroase generații de studenți. În acest rol, a dobândit o vastă cunoaștere a problematicii reglementate în prezent de dispozițiile europene și naționale.  

Mă bucur să mă alătur echipei Băncilă, Diaconu și Asociații pentru a dezvolta împreună practica dedicată schimbărilor climatice, sustenabilității și transporturilor. Este un domeniu extrem de dinamic, cu un cadru de reglementare care se îmbunătățește continuu. Observăm o preocupare constantă a mediului de business pentru dezvoltarea de afaceri sustenabile cu un răspuns favorabil din partea guvernului care ia măsuri în direcția sustenabilității și a economiei circulare. Am convingerea că, alături de colegii noștri din departamentele specializate ale EY, putem răspunde nevoilor clienților noștri cu o înțelegere completă a problemelor cu care se confruntă și cu soluții personalizate“, a spus Andra Iftemie, Managing Associate. 

Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL (denumită anterior Radu și Asociații SPRL) este o societate de avocați ce oferă servicii juridice complete, care includ atât servicii de consultanță juridică cât și asistență și reprezentare în fața instanțelor de judecată, având o practică importantă de controverse și dispute fiscale. Membră a societăților din grupul Ernst & Young Global Ltd, Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL face parte din rețeaua globală EY Law, aflată în plină expansiune, în cadrul căreia lucrează peste 2400 de avocați în mai mult de 90 de jurisdicții.

Continue Reading

Trending