78 views 5 mins 0 comments

Lanțul croat Submarine Burger anunță o extindere semnificativă în România

In Business
March 21, 2022

Recent intrat pe piața fast-casual din România, Submarine Burger își anunță planurile de afaceri pentru 2022. Primul punct de vânzare din România a fost deschis pe principiul “dark kitchen”, având produsele disponibile doar prin Glovo, cel puțin pentru o perioadă pilot.

Lanțul croat de burgeri, prezent în Zagreb, Rijeka, Split și Zadar, deține deja un număr impresionant de 13 locații. La începutul anului 2022, brandul se extinde în afara pieței croate, alegând România drept prima țară în care urmează să deschidă noi locații, după o perioadă pilot de prezență online pe platforma Glovo.

Principalul diferențiator al mărcii este încurajarea și sprijinirea producătorilor locali. Toate produsele Submarine sunt realizate din ingrediente locale organice, precum „cașcavalul” românesc sau carnea locală preparată în mod tradițional. Afacerea se bazează în principal pe vânzarea de burgeri și are o filozofie clădită pe onestitate deplină, concentrându-se pe utilizarea exclusivă a ingredientelor de calitate.  Este o abordare care  va fi utilizată și pentru locațiile viitoare, deoarece are și un al doilea obiectiv, contribuind la menținerea unui nivel scăzut al amprentei globale.

„După o etapă de testare  a pieței, în acest an ne propunem să deschidem cel puțin 3 restaurante în București cu scopul de a aduce întreaga experiență Submarine Burger clienților români. Când ne referim la strategia și viziunea pe termen lung, intenționăm să acoperim Bucureștiul cu restaurantele noastre și să fim la dispoziția unui mare procent din populație, care să poată veni să mănânce în restaurantele noastre și să se bucure de mâncarea noastră, livrată inclusiv  la pachet” , spune Aleksandar Lazinica, Fondator și Co-Proprietar al companiei croate Submarine Burger.

Anul trecut, Submarine Burger a fost inclusă pe lista Financial Times a celor 1.000 de companii cu cea mai rapidă creștere, ocupând locul 720. Este singura companie croată non-tech inclusă în clasament. Un astfel de loc nu este ușor de obținut, întreaga afacere fiind analizată în detaliu în ultimii cinci ani. Pentru a fi luată în considerare pe listă, compania trebuia să aibă un venit anual de minim 100.000 de euro și apoi cel puțin 1,5 milioane de euro în 2019. În consecință, cerința obligatorie era înregistrarea unei creștereri de peste 35,5%. Prin comparație, Submarine a înregistrat o creștere totală de 221,4%, veniturile companiei în 2019 situându-se la 4,5 milioane de euro, cu un număr de 77 de angajați.

„Pur și simplu ajustăm modul în care facem afaceri. Agilitatea și adaptarea la noile condiții de afaceri sunt cheia succesului oricărei companii. Investiția continuă în informație, noi tehnologii și dezvoltarea echipei de management a dat roade. Suntem extrem de mândri de faptul că brandul nostru este recunoscut ca fiind unul de succes și ne vom asigura că menținem același ritm de creștere pe piața din România. Pentru că suntem o companie orientată spre tehnologie, pășim în faza de investiții mari în acest domeniu și în echipa noastră de IT internă, ceea ce  ne va permite să ne extindem mai eficient  pe  piață, având deci și clienți mai mulțumiți”, adaugă Dragoljub Bozovic, Fondator și CEO Submarine Burger.

Fiind o afacere responsabilă în Croația, Submarine este cunoscută și prin programele  responsabile din punct de vedere social și mai ales datorită cooperării cu Red Noses Clown Doctors Association. De asemenea, brandul plănuiește să-și extindă acțiunile de responsabilitate socială în România, anul acesta, susținând o cauză relevantă pentru societatea românească.

/ Published posts: 55

Minez tehnologie pe LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale: mihai@leaderstalk.ro