Connect with us

#News

LibFest ediție aniversară la 30 de ani de Libris: 4 zile-maraton cu 150 de evenimente și dialoguri despre carte

Published

on

LibFest, târg online de carte și experiențe culturale, organizat de Libris își deschide porțile miercuri, 24 noiembrie, invitând iubitorii de carte la peste 150 lansări și dialoguri culturale. La cele 115 standuri virtuale se vor așeza peste 1 milion de cărți, atât apariții noi, cărți cu autograf, dar și volume bestseller, toate aflate la reducere.

Iubitorii de carte vor putea intra în dialog virtual cu autori precum Mircea Cărtărescu, Dumitru Constantin Dulcan, Ioan Aurel Pop, Gabriel Liiceanu, Tatiana Țîbuleac, Doina Ruști,  Petronela Rotar, Cristina Andone, Ioana Chicet-Macoveiciuc, Gaspar Gyorgy, Guzel Iahina,  Suleika Jaouad, Sofi Oksanen, Kate Rose, Ohara Donovetsky, Rachel Hawkins și mulți alții. Ediția din această toamnă marchează, în cele 4 zile-maraton de experiențe culturale, și 30 de ani de la înființarea Libris, prin dezbateri și dialoguri despre raportarea românilor la carte în ultimii 30 ani.

Peste 8.000 titluri de beletristică, 2.000 titluri de business și dezvoltare personale, 8.500 titluri pentru copii și multe altele se vor număra printre atracțiile târgului online de carte și experiențe culturale LibFest ce se va desfășura în perioada 24-27 noiembrie. Fiecare zi de târg va debuta dis de dimineață și va aduce câte 12 ore de evenimente și lansări de carte, oferte speciale și reduceri de până la 80%.

Printre cele mai așteptate dialoguri se numără cele cu Suleika Jaouad, autoarea romanului-fenomen Între două lumi. Amintiri dintr-o viață suspendată, cel cu Guzel Iahina, odată cu lansarea volumului Trenul spre Samarkand, cu Mircea Cărtărescu, care lansează volumul Melancolia, cu Dumitru Constantin Dulcan la aniversarea a 40 de ani de la editarea volumului Inteligența materiei, cu Niculina Gheorghiță și tema Autenticitatea. Calea spre împlinirea vieții psihice și emoționale sau Gáspár György cu lansarea aniversară a volumului Copilul invizibil. 

Dezbateri pe teme contemporane: sănătate mentală și fizică, educație, literatură pentru adolescenți

Pe lângă aceste interviuri, ediția a doua a târgului organizat de Libris propune teme noi de discuție, alături de specialiști, legate, printre altele, de creativitate, de sănătatea mentală și fizică sau de importanța cărților în educație ori literatura pentru adolescenți. 

Interesul cititorilor LibFest pentru aceste experiențe și dialoguri construite în jurul cărții a fost peste așteptările noastre la prima ediție, prin urmare, de data aceasta ne-am dorit să mergem și mai în profunzime, să lansăm noi teme de dezbatere, cu atât mai mult cu cât 2021 este un an important pentru Libris, un an în care aniversăm 30 de ani de când “respirăm” cărți. Astfel, venim în întâmpinarea acestei noi tendințe în comportamentul cititorului român, care își dorește o experiență completă, o ofertă de carte actuală și dinamică, recomandări și un portofoliu curatoriat, a precizat Laura Țeposu, CEO Libris. 

Astfel, Gabor Maté, Guzel Iahina, Yuval Noah Harari, Dumitru Constantin Dulcan, Ioan Aurel Pop, Gabriel Liiceanu, Radu Paraschivescu, Tatiana Țîbuleac, Sofi Oksanen, Gytha Lodge, Kate Rose, Ohara Donovetsky, Rachel Hawkins, Niculina Gheorghiță, Petronela Rotar, Ioana Chicet-Macoveiciuc, Gaspar Gyorgy, Georgeta Filitti, Etgar Keret sunt alte câteva dintre numele despre ale căror cărți se va discuta în LibFest, ediția noiembrie 2021.

Pentru a fi cât mai aproape de atmosfera unui târg de carte autentic, LibFest a pregătit peste 5.500 de volume ce vor fi livrate cu autograful autorului. Printre acestea se numără Gabriel Liiceanu, Mircea Cărtărescu, Radu Oltean, Radu Paraschivescu, Dumitru Constantin Dulcan, Gaspar Gyorgy, Petronela Rotar, Niculina Gheorghiță, Mirela Retegan, Dorel Vișan

Două generații de librari, în dialog despre 30 de ani de carte în România

Evenimentul se va încheia cu un dialog despre cei 30 de ani Libris și cele două generații de librari, timp în care peste 1,6 milioane de clienți au trecut pragul librăriei online și offline. Despre provocările acestor ani, și mai ales despre ce urmează, vor discuta Andreea Esca cu Ana Oniță, co-fondator Libris, Virgil Oniță, co-fondator Libris, Laura Țeposu, CEO Libris, Rodica Totoianu, director comercial și Augusta Oniță, director achiziții, oamenii cu care a început întreaga poveste. 

La prima ediție LibFest, care a avut loc în luna martie 2021, peste 240.000 de români au trecut pragul virtual târgului. Aceștia au achiziționat peste 60.000 de volume, iar din topul celor mai vânduți autori au făcut parte trei scriitori români: Ioana Chicet-Macoveiciuc, Petronela Rotar și Dumitru Constantin Dulcan, cu care vizitatorii târgului online vor putea intra în dialog și la această a doua ediție. 

Afacere românească, Libris a intrat pe piața de carte în 1991, cu librăria Șt. O. Iosif din Brașov. În 2009, apare Libris.ro care, în 12 ani de existență în online, a devenit nume de referință pe segmentul de librării, livrând comenzi către 1,6 milioane de clienți din întreaga lume.

În toți acești ani, Libris și-a asumat activ un rol de suporter al lecturii și a derulat campanii numeroase în acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care își propune ca în 5 ani să ajungă în peste 350 de unități de învățământ, cu donații de volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Sezamo plafonează prețurile la produsele alimentare de bază pentru următoarele 6 luni

Published

on

Supermarketul online Sezamo, parte a grupului european Rohlik, anunță plafonarea prețurilor a 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare, până în aprilie 2023. Acțiunea face parte dintr-o serie de măsuri menite să ajute consumatorul, precum categoria Save Food, Reducerile Săptămânii și sacoșa cu fructe și legume „Salvează-mă”.

Potrivit Institutului Național de Statistică, rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (octombrie 2021 – septembrie 2022) faţă de precedentele 12 luni (octombrie 2020 – septembrie 2021) este 11,8%*.

Sezamo reacționează la această creștere bruscă, limitând prețurile la produsele alimentare de bază pentru perioada 1 noiembrie – 30 aprilie 2023. Astfel, Sezamo va garanta prețuri plafonate la o serie de 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare și 3 produse nealimentare, precum hârtie igienică, rolă de prosoape de bucătărie și săpun solid. În rândul produselor alimentare cu prețuri plafonate se regăsesc produse de bază, precum zahăr, ulei, făină, orez, salam, ouă, unt, lapte, iaurt, smântână, apă plată și pâine feliată, la care se adaugă alte produse necesare în gospodărie, și anume paste făinoase, bulion, dulceață, castraveți murați, șuncă feliată, cafea măcinată, ceai, pulpe de pui, carne tocată de porc și mici de porc. Acțiunea de plafonare a prețurilor va fi implementată până la finalul lunii aprilie 2023. În cazul în care vor interveni scumpiri ale acestor produse, Sezamo va credita automat diferența dintre prețul real de vânzare practicat în piață și prețul înghețat în contul clientului sub formă de credite, iar banii astfel economisiți pot fi apoi utilizați la Sezamo pentru achiziționarea altor bunuri.

Prețurile alimentelor cresc brusc și, combinate cu prețurile energiei, ar putea avea un impact negativ asupra multor gospodării locale. Sezamo acționează prin limitarea prețurilor pentru o serie de produse alimentare de bază din coșul său de cumpărături. Tomáš Chadzivasilis, CEO al Sezamo în România, explică: „Am spus mereu că Sezamo este pentru toată lumea. Suntem o companie responsabilă și dorim să facem lucrurile mai ușoare pentru clienții noștri în aceste vremuri dificile. Prin urmare, ne gândim la diferite modalități de a ajuta clienții pentru ca experiența lor de cumpărături să fie rezonabilă pentru portofelele acestora. Una dintre aceste modalități este promisiunea unei garanții de preț pentru anumite alimente de bază pe o perioadă de minimum 6 luni.

La rândul său, Michael Kaiser, CCO la Sezamo România completează: „Vrem să ne asigurăm că toată lumea va avea acces nemijlocit la o serie de produse alimentare de bază care se regăsesc în coșul săptămânal. Modalitatea pe care am găsit-o pentru a păstra prețurile rezonabile pentru aceste produse alimentare de bază a fost ca, în cazul unei scumpiri a produsului respectiv, să transformăm diferența de preț în credit pentru cumpărăturile viitoare de la Sezamo. Aceste prețuri vor fi valabile pentru o singură bucată din fiecare produs la fiecare achiziție. Diferența dintre prețul curent de vânzare și prețul maxim garantat va fi întotdeauna rambursată clientului de către Sezamo prin creditarea contului acestuia. Creditul poate fi folosit apoi pentru achiziții ulterioare.”

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, unul dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik se lansează în România în 2022, sub brandul Sezamo. Implementând tehnologie și logistică de vârf la nivel mondial pentru a livra o gamă largă de produse de calitate (10000 SKU+), Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în 3 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată.

Continue Reading

#News

Metav SA investește 40 de mil. Euro în Bellemonde

Published

on

Bellemonde, un nou ansamblu rezidențial exclusivist, se lansează în zona de nord a Capitalei. Investiția în cele 164 de unități, atât case, cât și apartamente, se ridică la peste 40 de milioane de euro. 

Aflat în Pipera și dezvoltat pe o suprafață de teren de peste 41.000 de m.p. în proprietatea Metav SA., Bellemonde va oferi o experiență completă de locuire, datorită spațiilor comune generoase și numărului redus de locuințe. 93 de vile și 71 de apartamente, într-un regim de înălțime ce nu depășește 2 etaje, vor găzdui rezidenții într-un ecosistem perfect echilibrat. 

Începerea construcției proiectului este estimată pentru prima parte a anului 2023, cu un termen de finalizare de 24 de luni. Conceptul îmbină inedit unități de locuințe, precum case individuale, case de tip duplex și de tip înșiruit, vile cu apartamente și clădiri cu apartamente cu regim redus de înălțime, de maxim P+2. 

Pe lângă beneficiile densității scăzute și siguranței sporite a ansamblului de tip gated-community, Bellemonde oferă spații verzi generoase, ce reprezintă peste 33% din suprafața totală a terenului pe care urmează a fi dezvoltat. Facilitățile exclusiviste completează peisajul arhitectural prin: Society Hub – cu un design de top ce aduce rezidenților un spațiu de tip lounge, un loc de joacă indoor pentru copii, zonă spa cu săli de masaj, saune și piscină; zonă comercială cu restaurant, market și alte servicii conexe”, declară Victor Terheș, director de vânzări Bellemonde.

În imediata vecinătate a proiectului se află școli de renume, precum Școala Americană, British School, Olga Gudynn, dar și zone ample de shopping și agrement – Jolie Ville, Mall Băneasa, Strip Mall Iancu Nicolae, Pipera Plaza și Grădina Zoologică Băneasa. 

Liniile de transport public aflate la numai câteva minute distanță și aeroporturile Otopeni și Băneasa reprezintă facilități de mobilitate importante.

“Atent proiectat, Bellemonde este complet pregătit pentru viitor, fiind un gas-free residence dotat cu cele mai noi tehnologii și funcțiuni, precum: pompe de căldură de ultimă generație, fațade ventilate, tâmplărie de aluminiu, finisaje premium, infrastructură pentru instalarea panourilor fotovoltaice și locuri de parcare electrificate”, completează Victor Terheș.

Cele mai recente dezvoltări rezidențiale din portofoliul grupului de companii sunt Belvedere Residences Faza 1 și Faza 2 (Fabrica de Glucoză nr. 6-8, Sector 2, București), Zenville (Mircea Eliade nr. 10, Pipera, Voluntari, Ilfov) și Iqon (Vasile Alecsandri nr. 132, Pipera, Voluntari, Ilfov) Cu o experiență de peste 30 de ani, Metav S.A. vizează în planurile de extindere ale companiei dezvoltarea proiectului imobiliar ABOVE din Șos. Fabrica de Glucoză, precum și alte dezvoltări imobiliare pe terenurile pe care le deține,  toate dispunând de beneficii și facilități complexe, suprafețe ample de locuit, spații verzi generoase și servicii de înaltă calitate. 

Continue Reading

#Auto

Echipa UcaB din România, monitorizată și urmărită în timp real la cel mai mare raliu caritabil pentru amatori, cu ajutorul SafeFleet

Published

on

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, susține participarea a trei români la cea mai mare cursă de off-road din lume pentru amatori, de cca. 10.000 km, Budapesta – Bamako, ce îmbină acțiunea cu activități caritabile. Compania sprijină echipa UCaB pe tot parcursul traseului prin intermediul sistemului de monitorizare GPS, deosebit de util pentru o călătorie plină de provocări și riscuri multiple, ce țin de siguranță, terorism sau sănătate. 

Ne bucurăm să fim alături de echipa României în acest proiect impresionant, atât ca amploare, provocări, cât și în ceea ce privește valoarea caritabilă oferită. Le transmitem gânduri bune tuturor participanților, un traseu ușor și fără impedimente majore, iar pe ai noștri vă invităm să îi și urmărim pe tot parcursul călătoriei, prin intermediul sistemului GPS oferit de SafeFleet”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet. 

Ediția actuală a raliului Budapesta – Bamako numără 247 de echipe, 554 de oameni și 45 de țări participante, fiind cea mai mare de până acum. Traseul a plecat din Budapesta pe 21 octombrie, străbate o bună parte din Europa și traversează o zonă dificilă a Africii de Vest – Munții Atlas și Sahara, având ca destinație finală Freetown, capitala Sierra Leone, pe 8 noiembrie. Cursa va avea, așadar, o durată de două săptămâni, include cca. 10 mii de km, 10 state parcurse și două continente. Traseul parcurs de participanții României (UCaB), poate fi urmărit în timp real aici, prin intermediul soluției SafeFleet. 

Echipa UCaB, formată din Mihai Lupu, Cosmin Savu și Grațian Mihăilescu, și-a propus sprijinirea unor comunități africane prin cunoștințe și resurse, într-o expediție care are ca scop o dublă misiune medicală și educațională. În primul rând, intenția UCaB Team este de a aduce o mașină de intervenție dotată cu instrumentar și echipamentul necesar, ce va ajunge în sprijinul administrației spitalelor din Freetown. Al doilea proiect constă în activarea unor centre tip smart library și a unor huburi digitale prin care partenerii UCaB (la nivel local și internațional) să faciliteze diverse programe pe diferite teme, de la competențe digitale, alfabetizare digitală, cursuri de jurnalism comunitar, ateliere de fotografie, până la lucrul cu voluntari, managementul atragerii de resurse și punerea în valoare a potențialului comunităților partenere. 

De peste 20 de ani, SafeFleet oferă clienților săi soluții de calitate precum monitorizarea în timp real a flotei, geofencing, colectarea datelor CAN-bus, monitorizarea consumului de combustibil, plata automată a taxei de drum, optimizarea rutelor și integrarea tahografului.

Unul dintre cei mai mari jucători din sud-estul Europei, SafeFleet dispune de un software telematic inovator pe piața IoT din România, folosit cu succes și de companii din Italia, Polonia, Ungaria și alte 23 țări din întreaga lume.

În prezent, soluțiile SafeFleet sunt utilizate de peste 7.000 de clienți, cu peste 75.000 de device-uri de monitorizare instalate. Printre clienții SafeFleet se numără UPC, Veolia, Raiffeisen Bank, ING Bank, E.ON România, EVN Macedonia, EULEX Kosovo, EUMM Georgia, Procredit Bank Kosovo și 35 de municipalități din Italia.

Continue Reading

Trending