Connect with us

Uncategorized

Marius Pirpiliu, Mazars Romania: Industria auto este afectată semnificativ de lipsa de componente electronice din cauza crizei COVID-19

Published

on

Auzim adesea despre schimbări majore în industria auto, fie că vorbim despre vehiculele electrice sau despre cele convenționale, despre ce tipuri de software vor fi încorporate în mașinile noastre sau despre cât de multă încredere vom avea în funcțiile de tip self-drive. În ultima vreme, pot fi observate astfel de schimbări în toată industria, însă ne va schimba oare acest lucru comportamentul legat de vehicule și mobilitate în următorii ani?

După ultimul an și jumătate, putem fi de acord că multe legi și reglementări au avut un impact major asupra schimbărilor legate de comportamentul consumatorului auto. Având posibilitatea de telemuncă, foarte multe persoane au descoperit plăcerea de a trăi departe de zonele urbane, iar potrivit numeroaselor studii în domeniu, se estimează că aproximativ 10% dintre orașele europene vor pierde în jur de un sfert din populația lor, care preferă să se mute în zonele rurale. Acest lucru va determina producătorii să construiască mașini confortabile, cererea din piață pentru acestea crescând pe zi ce trece.

Asistăm la o „trezire ecologică”. Consumatorii vor sustenabilitate… dacă își pot permite acest lucru

Din ce în ce mai multe guverne și din ce în ce mai mulți producători investesc în tehnologia pe bază de hidrogen, care a avansat foarte mult în ultimii ani. Acum putem observa multe mașini alimentate cu hidrogen fiind conduse din ce în ce mai des în diferite părți ale lumii. În ceea ce privește industria auto, avem diverse opțiuni disponibile, dar ceea ce este foarte clar este procesul de stimulare continuă a utilizării vehiculelor ecologice de către autoritățile locale și instituțiile de protecție a mediului. Industria auto este o sursă importantă de venit pentru români, însă criza locală din domeniul sănătății a paralizat domenii importante de activitate.

Consecințele climatice ale dezastrelor globale au afectat economia locală și au adus pierderi substanțiale în diverse industrii. În prezent, există o preocupare constantă pentru protecția mediului prin achiziționarea de vehicule electrice. Implicarea guvernului în facilitarea acestor achiziții se află în topul preferințelor consumatorilor.

Conceptul de sustenabilitate este deja răspândit la nivel global, toți producătorii de automobile încercând să aducă îmbunătățiri mediului înconjurător, prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon. În România, avem doi mari jucători din domeniul auto, care fac deja pași importanți către un viitor sustenabil. Ford estimează că până la jumătatea anului 2026, gama sa de autoturisme din Europa va fi 100% pregătită pentru zero emisii, fiind reprezentată de vehicule electrice sau plug-in hybrid, acesta fiind un prim pas către un viitor complet electric până în 2030. În același timp, Dacia vine cu o actualizare importantă și lansează platforma „Kilometrul Bine”, care pune accent pe ideea de responsabilitate socială corporativă.”, a menționat Ella Chilea, Audit Partner, Mazars România.

Există un interes puternic pentru sustenabilitate în acest domeniu, însă costul unui vehicul electric este mai ridicat față de costul unei mașini convenționale, factor care influențează puternic deciziile consumatorilor.

Având în vedere contextul de mai sus, Guvernul României a venit în ajutorul consumatorilor prin implementarea unui program care îi ajută pe aceștia să achiziționeze mașini noi în schimbul celor vechi. În același timp, programul are ca scop reducerea emisiilor de gaze, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

Numărul de înmatriculări de autoturisme noi în România a crescut cu 4,3% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2020, iar mașinile electrice, plug-in hybrid și full hybrid au ajuns la o cotă de piață de 12% în primele nouă luni ale acestui an, de 1,8 ori mai mare decât cea pe care au avut-o în aceeași perioadă a anului trecut (6,4%), indică datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Putem observa o creștere lentă, dar vizibilă a preferințelor consumatorilor români în ceea ce privește vehiculele electrice; acest lucru datorându-se și faptului că, în zilele noastre, tinerii sunt mai preocupați de schimbările climatice și se implică în diferite inițiative de conștientizare în jurul acestui subiect.

Studiile locale arată că una din opt mașini înmatriculate în primele trei luni ale anului 2021 este electrică. Mașinile care poluează foarte puțin sau deloc devin din ce în ce mai populare printre șoferii noștri. Statisticile arată faptul că mașinile electrice și full hybrid au avut o creștere de 65% față de aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, producătorii se așteaptă ca interesul românilor pentru mașinile care poluează foarte puțin sau deloc să își mențină tendința de creștere, odată cu deschiderea programelor Rabla pentru vehiculele electrice și hibride plug-in.

În acest moment, în România nu se produc vehicule electrice. Producătorul francez, Renault, a prezentat Dacia Spring, o mașină cu propulsie 100% electrică construită în China de Dongfeng-Nissan, deși Dacia este o marcă românească. Primul vehicul electric produs în România ar putea fi o furgonetă ușoară Ford, care va fi lansată în câțiva ani. Recent, Ford a produs prima mașină full hybrid din România – Puma.

Lipsa componentelor electronice cauzată de pandemia de COVID-19 se reflectă și în producția autohtonă

Criza globală a componentelor electronice se adâncește și în sectorul auto local, Dacia și Ford producând în septembrie 2021 numai jumătate din ceea ce ar fi produs într-o lună normală – cu puțin peste 29.000 de mașini, potrivit datelor ACAROM – fiind puternic influențată de fluxul de componente.

În prezent, industria auto este afectată semnificativ de lipsa de componente electronice din cauza crizei COVID-19. Întreruperea aprovizionării și întârzierile semnificative în livrarea de mașini noi au fost dăunătoare vânzărilor, iar lipsa de disponibilitate în showroom-uri îi obligă pe mulți consumatori să caute mașini second-hand sau pur și simplu să își amâne achiziția. În circumstanțe normale, consumatorii pot accepta să aștepte multe luni pentru un nou Maserati, însă acum se confruntă cu aceeași întârziere pentru modelele obișnuite.”, a menționat Marius Pirpiliu, Manager, Audit & Assurance.

În ciuda acestor dificultăți întâmpinate, considerăm că această industrie trebuie să fie mereu în continuă dezvoltare și reinventare. Pandemia de COVID-19 poate fi văzută și ca o oportunitate în industria auto. Necesitatea oamenilor de a călători individual și preocuparea acestora pentru mediu și schimbările climatice vor duce la schimbări majore, alături de achiziționarea vehiculelor electrice.

Stimulente noi, constrângeri noi: România nu dispune încă de o infrastructură optimă pentru încărcare electrică.

În prezent, intervențiile politice sunt un factor de schimbare mai important decât preferințele consumatorilor. Ministerul Mediului din România încurajează achiziția de vehicule electrice sau plug-in hybrid printr-o subvenție de 9.500 de euro pentru prima categorie și 4.200 de euro pentru cea de-a doua – acestea fiind cele mai mari subvenții din Uniunea Europeană pentru acest tip de program. Deși autoritățile încurajează achiziția de vehicule ecologice, inclusiv prin programe guvernamentale precum Rabla Plus, România nu dispune încă de o infrastructură optimă pentru încărcare electrică.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că 70% dintre toate stațiile de încărcare din Europa ar fi amplasate în Țările de Jos, Franța și Germania, ceea ce reprezintă „o adevărată performanță dacă ne gândim că acestea reprezintă numai 23% din suprafața totală a Uniunii Europene. Cele 30% dintre stații vor fi amplasate pe restul de 77% din teritoriul european“.

Cetățenii români trebuie să parcurgă în continuare 200 km sau mai mult pentru a găsi o stație de încărcare. Din acest punct de vedere, nu ne putem aștepta ca aceștia să fie dispuși să achiziționeze o mașină electrică. Pe baza unei analize realizate de Lektri.co, pe piața locală există 782 de puncte de încărcare publică pentru vehicule electrice, cele mai multe în județe cu putere economică mare, precum București-Ilfov, Timiș sau Cluj. Între august 2020 și aprilie 2021, numărul de stații publice de încărcare pentru vehicule electrice la nivel național a crescut cu 44%, de la 542 la 782.

Conform Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), intenția guvernului român este ca în fiecare localitate din România să fie finanțată câte o stație de încărcare. Chiar dacă guvernul a făcut progrese în ceea ce privește subvenționarea vehiculelor electrice, este necesar să se adauge și o serie de beneficii legate de costuri, precum scutirea de taxe rutiere, reducerea taxelor de drum și a costurilor de parcare sau scutirea de TVA pentru vânzările de mașini, așa cum a acordat guvernul norvegian șoferilor de vehicule electrice.

Se pare că preocuparea larg răspândită a consumatorilor cu privire la problemele legate de mediu și de sustenabilitate a generat un număr mare de consumatori care ar prefera să se orienteze către modalități mai sustenabile de a călători, dar numai dacă costurile scad și confortul crește. „Pe măsură ce costurile acumulatorilor și ale altor componente cheie ale vehiculelor electrice vor scădea, consumatorii vor deveni din ce în ce mai interesați de tranziția către sustenabilitate.”, a menționat Richard Karmel, Managing Partner, Mazars UK.

Siguranța rutieră, protecția datelor și sustenabilitatea sunt printre așteptările europenilor atunci când vorbim de mașinile autonome

Industria auto este lider mondial în domeniul tehnologic și investitorul numărul unu în cercetare și dezvoltare din Europa. Conducerea autonomă transformă rolul automobilului. Nu numai că va spori siguranța și confortul, dar ne va oferi și mai mult timp liber, pe care înainte îl petreceam la volan.

Conceptul de vehicule autonome influențează foarte mult conceptul de orașe inteligente și infrastructură conectată și, prin urmare, poate ajuta la siguranța rutieră și poate asigura confortul participanților la traficul rutier.

Conform unui sondaj realizat cu sprijinul proiectului PAsCAL (acronim pentru “Enhance driver behavior and Public Acceptance of Connected and Autonomous vehicLes”), finanțat de UE, așteptările europenilor despre dezvoltarea industriei de mașini autonome au fost în mare parte pozitive în ceea ce privește sustenabilitatea și siguranța, dar negative atunci când vorbim de confidențialitate.

Peste 49% dintre respondenții din toate țările se așteaptă la o îmbunătățire a siguranței odată cu introducerea vehiculelor autonome, în timp ce 28% dintre respondenții din Franța, Germania și Regatul Unit consideră că aceasta va fi agravată. În ceea ce privește sustenabilitatea, 48-57% dintre participanții din toate țările se așteaptă la o îmbunătățire, în timp ce 22% la o înrăutățire a situației. Foarte puțini participanți din toate cele patru țări se așteaptă la o optimizare din perspectiva protecției confidențialității.

Potrivit autorităților române, există intenția de a construi un circuit pentru testarea vehiculelor autonome. România este o piață în care cel puțin 3 producători auto lucrează cu echipe românești la concepte de mașini autonome (Bosch la Cluj; Continental și Porsche la Timișoara).

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

François Bloch, CEO BRD: Ne aflăm într-un mediu inflaționist pe care România nu l-a mai cunoscut de la jumătatea anilor 2000

Published

on

Într-un interviu acordat LeadersTalk.ro, François Bloch, CEO BRD Groupe Société Générale, vorbește despre principalele amenințări și oportunități pentru situația financiară a băncilor în 2022. Și nu numai.

Care sunt principalele oportunități pentru bănci până la finele lui 2022?

François Bloch: Traversăm o perioadă plină de incertitudini și dominată de multiple probleme de natură macro-economică și geopolitică. Dar, dacă ar fi să privim partea pozitivă a acestor provocări, aș spune că principalele oportunități pe care le au băncile acum sunt o auto-evaluare profundă, în special din punctul de vedere al relației cu clientul, precum și explorarea unei noi abordări în ceea ce privește finanțarea sustenabilă – ceea ce se numește Guvernanță Socială și de Mediu (ESG). 

Suntem într-un moment în care, dincolo de dezvoltările tehnice și evoluția fantastică a tehnologiei, vedem și o evoluție a modului în care clienții percep serviciile bancare și o deschidere tot mai mare a lor către zona digitală. Aceasta vine și pe fondul evoluției cunoștințelor financiare, dar evident este amplificată și de situația Covid, care a accelerat foarte mult digitalizarea.

Cred că evoluția societății în această direcție este un lucru bun. Din punctul nostru de vedere, viitorul bankingului va fi o combinație de digital cu prezență umană. Chiar dacă își doresc tot mai mult ca anumite servicii să fie oferite pe canale digitale, clienții au, în continuare, nevoie de interacțiune umană pentru servicii mai sofisticate, pentru consiliere. Vorbim despre credite imobiliare, produse de investiții, lucruri pentru care clienții au nevoie de sfaturi profesioniste. Este evident că pentru lucrurile simple – tranzacții, credite simple, cum sunt creditele de consum, carduri de credit, tendința este spre digitalizare.

O altă oportunitate importantă este ESG, care a adus o schimbare în modul în care băncile privesc finanțarea economiei viitorului, într-o manieră care trebuie să fie, înainte de toate, durabilă. 

La BRD, lucrăm de mai mulți ani la definirea cadrului și la implementarea acțiunilor care definesc sustenabilitatea în domeniul bancar. Suntem conștienți că astăzi dezvoltarea economică nu mai poate fi concepută fără acțiuni concrete de încetinire a schimbărilor climatice, de integrare a persoanelor vulnerabile, de evidențiere a valorilor noastre de organizație responsabilă, axată pe grija față de nevoile clienților, pe etică și transparență în guvernanța noastră internă, în relația cu toate părțile interesate. 

Suntem participanți activi în procesul de construire a acestei noi lumi, pe care guvernele, companiile, finanțatorii și indivizii trebuie să o susțină împreună.

Fiind una dintre cele mai mari bănci din România, vedem această nouă lume ca pe o oportunitate uriașă de a schimba modul în care concepem produsele bancare de astăzi, fie că acestea se adresează persoanelor juridice sau fizice, susținem schimbarea în bine a obiceiurilor de consum, consiliem și sprijinim schimbarea modelelor de afaceri și ne însoțim clienții în această tranziție către o economie mai sustenabilă, corectă față de oameni, resurse și planetă.

În 2021, BRD a avut un volum de tranzacții sustenabile de peste 500 de milioane de euro, marcând o serie de premiere pe piața locală, printre care cel mai mare credit verde sau prima emisiune de obligațiuni legată de obiective de sustenabilitate de la Bursa de Valori București, pentru care banca noastră a fost singurul coordonator. 

În ceea ce privește tranziția, pe piața de retail au început să apară primele credite verzi, iar noi ne încadrăm în această tendință printr-o ofertă completă de finanțare pe care am lansat-o anul acesta, dublată de accelerarea digitalizării pentru a reduce amprenta fizică.

Care este principala amenințare pentru situația financiară a băncilor?

François Bloch: Nu aș vorbi despre amenințări, ci mai curând despre preocuparea legată de contextul macro-economic. Așa cum am mai spus, consider că sistemul bancar românesc este solid și nu este supus unor riscuri de natură să-i pună stabilitatea sub semnul întrebării. Potrivit unor estimări de dată recentă ale analiștilor, inflația va reveni într-un teritoriu ”single digit” începând cu finalul lui 2023 și, în mod normal, vom vedea după aceea și intrarea dobânzilor pe o tendință de scădere. În ceea ce privește economia României, să nu uităm că ea a evoluat, în 15 din cei 32 de ani de după 1990, într-un mediu înalt inflaționist. Așadar, există suficientă experiență acumulată la nivelul sistemului bancar, pe de o parte, dar și la cel al companiilor și întreprinzătorilor, pe de altă parte, pentru ca și această perioadă să fie depășită fără probleme deosebite.

Cum estimați că va evolua sistemul bancar românesc în acest an?

François Bloch: Anul 2022 a venit cu o serie de provocări economice și geopolitice oarecum neașteptate, pe care, totuși, sunt convins că economia le poate rezolva și depăși cu succes. Ne aflăm într-un mediu inflaționist pe care România nu l-a mai cunoscut de la jumătatea anilor 2000, o creștere care a venit pe canalul ofertei, în special pe cel al prețurilor la energie. Totuși, punând lucrurile în perspectivă, vedem că economia românească a trecut prin mai multe momente tensionate în ultimii 15 ani, s-a maturizat și este acum mult mai pregătită să facă față cu succes șocurilor inflaționiste.

În 2022, există trei provocări principale pentru sistemul bancar: o monitorizare activă și continuă a riscurilor, o flexibilitate ridicată și capacitatea de a se adapta imediat la schimbările de pe piață. 

Primele șase luni ale anului 2022 au fost caracterizate de aceste trei tipuri de provocări, dar, chiar dacă au apărut elementele de incertitudine menționate mai sus, am continuat să navigăm după reperele deja stabilite: digitalizare, eficientizare, orientare spre creșterea durabilă.    

Nu cred că există temeri deosebite pentru sistemul bancar; acesta este, repet, solid, bine capitalizat și bine supravegheat de Banca Națională și nu este expus la Rusia sau Ucraina. Aș sublinia, însă, capitolul la care, sunt sigur, toate băncile sunt acum mult mai sensibile: flexibilitate, atenție constantă la dificultățile clienților care ar putea fi cauzate de actualul context macroeconomic caracterizat de inflație ridicată și de creșterea dobânzilor.

Care ar trebui să fie principala strategie de susținere a activității bancare, anul acesta?

François Bloch: Esențial este ca băncile să finanțeze ceea ce este finanțabil, din perspectiva normelor de risc. Raportul credite/depozite la nivel de sistem, de 66,5 % la sfârșitul lunii martie, în ușoară creștere față de sfârșitul anului 2021, sugerează că activitatea economică absoarbe mai multe credite, dar și că ne confruntăm cu o capacitate încă limitată de absorbție a finanțării în economia reală, cu un număr mic de companii care sunt bancabile. În acest context, programele garantate de stat, cum ar fi IMM Invest, și-au dovedit utilitatea în creșterea intermedierii. Așa cum am arătat deja de câteva ori în trecut, una dintre caracteristicile mai puțin fericite ale pieței românești este nivelul scăzut de capitalizare a numeroase companii, ceea ce le împiedică accesul la finanțare. Trebuie să mărturisesc că mi-aș fi dorit un progres mai mare în această direcție. 

Cum credeți că vor evolua creditele neperformante? 

François Bloch: Rata creditelor neperformante a avut până acum o tendință de scădere, rămâne de văzut când anume se va opri această mișcare. În ultimii doi ani, oamenii au economisit bani, motiv pentru care observăm în continuare un bun comportament de plată în rândul clienților. După cum am spus, nu suntem într-o situație de criză acum, dar ar trebui să ne pregătim pentru perioada următoare, când, în conjuncție cu alți factori macro, este posibil să asistăm la o creștere a ratei creditelor neperformante. Totuși, trebuie să remarcăm și faptul că rata de provizionare la nivelul sistemului bancar românesc este semnificativ mai mare decât media europeană, ceea ce înseamnă că băncile românești sunt mai bine pregătite să absoarbă șocurile.

Este piața autohtonă atractivă pentru investitorii străini din domeniul financiar bancar?

François Bloch: Piața bancară românească a fost mereu și va rămâne atractivă pentru investitorii străini, dar oportunitățile pentru investiții noi de amploare sunt limitate în prezent. Jucători noi, alții decât decât cei prezenți acum pe piață, ar putea veni în continuare în România, dar, cel mai probabil, numai prin efectul unor operațiuni de fuziuni – achiziții la nivel internațional. Cu toate acestea, pe anumite nișe ar putea apărea jucători noi, atâta timp cât ei vor reuși să găsească clienți și spațiu pe piață – de exemplu, pentru activități precum cele de private banking. 

De asemenea, având în vedere că România, la fel ca toți ceilalți membri ai UE, trebuie să urmeze o transformare a economiei către sustenabilitate, ar putea exista noi oportunități pentru băncile care au know-how-ul și capacitățile necesare pentru a finanța această tranziție – un proces în care BRD se va afla cu siguranță în primele rânduri.  

Continue Reading

Uncategorized

Adrian Bodomoiu, director general Wizrom Software: „Una dintre cele mai vechi companii de soluții software din România își unește forțele cu unul dintre cele mai inovatoare start-up-uri europene”

Published

on

Wizrom Software, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de software de business din România, anunță încheierea unui parteneriat privind integrarea platformei digitale Postis în propriul sistem ERP, pentru a oferi clienților săi acces la un sistem complet de management și livrare a comenzilor online și al distribuției B2B.

Începând din luna mai, funcționalitățile Postis sunt integrate în WizPro – sistemul ERP dezvoltat de Wizrom – și, astfel, în funcție de nevoile lor, clienții pot beneficia de întregul set de servicii de integrare și diversificare a soluțiilor de transport și livrare, management, automatizare și optimizare a livrărilor. 

Companiile de distribuție, retail sau e-commerce pot beneficia de o abordare one-stop-shop, cu includerea tuturor serviciilor de care au nevoie într-un singur contract, pe o singură factură. În prezent, Wizrom numără peste 4.250 de clienți activi – atât organizații foarte mari, cât și întreprinderi mici și mijlocii -, din aproape toate sectoarele de activitate.

„Una dintre cele mai vechi companii de soluții software din România își unește forțele cu unul dintre cele mai inovatoare start-up-uri europene pentru a veni în sprijinul companiilor care desfășoară activități de e-commerce și logistică. Sunt bucuros să dau această veste bună clienților noștri, care pot beneficia de-acum încolo de o platformă unică de acces la o multitudine de servicii, prin intermediul căreia pot reduce considerabil timpul și costurile aferente livrărilor”, declară Adrian Bodomoiu, Director General în cadrul Wizrom Software.

Prin utilizarea soluțiilor de optimizare a livrărilor ca parte a ecosistemului IT oferit de Wizrom, companiile de distribuție, retail sau e-commerce beneficiază de toate avantajele oferite de platforma Postis. Printre acestea se numără reducerea costurilor de transport cu până la 25%, reducerea refuzurilor la livrare și a retururilor cu până la 20%, reducerea livrărilor în afara timpului promis cu până la 25%, creșterea eficienței operaționale (depozitare, selecție, ambalare, comenzi, livrare) cu până la 15%, reducerea sesizărilor din call center cu până la 25%, creșterea satisfacției clienților cu până la 25%, reducerea ratei de abandon în shopping cart cu până la 20%, reducerea timpului și a costurilor de dezvoltare IT pentru diversificarea opțiunilor de livrare etc.

Wizrom își extinde astfel portofoliul de servicii oferite clienților săi, prin integrarea în ecosistemul său de aplicații de business a celor mai avansate tehnologii (machine learning, inteligență artificială, automatizarea proceselor) disponibile pe piață, pentru optimizarea livrărilor. 

Postis beneficiază, la rândul său, de experiența acumulată de Wizrom în cei peste 24 ani de prezență pe piața de servicii B2B și facilitează accesul la serviciile sale companiilor de distribuție, retail și comerț online ce utilizează suita de soluții Wizrom.

„Ne bucură tare mult parteneriatul încheiat cu Wizrom pentru că ne ajută să facem încă un pas în promisiunea noastră către piața de distribuție, retail și e-commerce din România, aceea de a face posibilă și accesibilă eficiența operațională, atunci când vorbim de livrări, pentru cât mai multe companii, mari sau mici deopotrivă. Am găsit în echipa Wizrom oameni vizionari și în soluțiile Wizrom tehnologii avansate pentru managementul afacerilor, de aceea credem că împreună, vom oferi clienților noștri comuni o infrastructură IT performantă, completă, la cheie, gata integrată și testată, capabilă să le susțină adaptarea la contextul volatil de acum și creșterea pe termen mediu și lung, a declarat Valerica Motoc, Head of Business Development Postis.

Clienții pot beneficia de întreg setul de soluții Postis, dintre care cele mai importante sunt: integrare/diversificare curieri și transportatori; managementul integrat, automatizarea si optimizarea livrărilor prin utilizarea tehnologiilor avansate AI pentru alegerea celei mai bune variante de transport; optimizarea experienței clienților prin utilizarea mecanismelor de interacțiune înaintea, pe parcursul și după livrare; control total asupra proceselor de livrare, analize, rapoarte și decizii bazate pe date prin urmărirea performanței, eficienței, experienței percepute de clienți și a cashflow-ului.

_____________________

Prezentă pe plan local de peste două decenii, Wizrom Software este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de soluții IT pentru afaceri din România. Compania, care are birouri în București și în Cluj și numără aproximativ 120 de angajați, dezvoltă și furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate și gestiune, automatizări în vânzări, producție și Business Intelligence (BI). 

În prezent, Wizrom numără peste 4.250 de clienți activi atat în organizații foarte mari cat și în companii de tip Small and Medium Business (SMB), din aproape toate sectoarele de activitate.

Înființat în 2016, Postis e primul start-up LogTech din România, care a revoluționat sectoarele de logistică și transport prin intermediul tehnologiilor IT – platforme digitale deschise, algoritmi de machine-learning, instrumente analitice și automatizare. Lansată comercial în urmă cu 5 ani, Platforma Postis integrează toți furnizorii semnificativi de distribuție și livrare și poate fi utilizată de orice companie din România și Europa care transportă și livrează bunuri și care are nevoie de creșterea productivității, simplificarea operațiunilor, optimizarea costurilor, scalarea afacerii, ajustarea modelului de business sau intrarea pe noi piețe. Platforma Postis este utilizată, în prezent, de peste 200 de clienți, printre care: Ikea, Flanco, Cărturești, elefant.ro, KLG, Schmitz-Cargobull, Intersport, Carrefour, cora, Auchan sau Noriel.Începând cu luna februarie a anului în curs, Postis a devenit o companie internațională, deschizând primul său birou din afara țării în Polonia, în orașul Wroclaw, de unde este coordonată activitatea în regiunea CEE. De asemenea, și-a extins operațiunile în regiunea SEE optimizând livrările în Bulgaria, Grecia și Cipru pentru branduri internaționale precum Ikea și Intersport și, până la sfârșitul anului, se pregătește să deschidă un birou local în Germania, de unde va fi coordonată activitatea în Europa de Vest.

Continue Reading

Uncategorized

Compania românească SafeFleet monitorizează vehiculele Misiunii UE de consiliere din Republica Centrafricană

Published

on

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, anunță semnarea unui acord de monitorizare a vehiculelor de teren folosite în cadrul EUAM RCA – Misiunea Uniunii Europene de consiliere pentru reforma sectorului securității civile din Republica Centrafricană.

Compania românească SafeFleet, cu birouri în Timișoara, va oferi timp de 12 luni servicii de monitorizare a celor 37 de mașini de teren pe care reprezentanții UE le vor utiliza în cadrul misiuniii EUAM din statul african. Monitorizarea vehiculelor blindate se face cu ajutorul dispozitivelor de urmărire prin GPS, iar comunicația cu centrul de comandă funcționează în sistem dual: atât prin GSM, cât și prin satelit, ținând cont de specificul zonei deșertice unde există numeroase situații în care semnalul GSM nu este suficient de puternic sau lipsește cu desăvârșire. 

Reprezentanții EUAM vor putea, astfel, să cunoască în timp real poziția fiecărui vehicul, să contorizeze cu acuratețe consumul de combustibil și să emită alarme în caz de necesitate, acestea fiind însoțite de coordonatele exacte ale mașinii pentru care este nevoie de intervenție, vehiculele fiind dotate cu buton de panică.

„Platforma și dispozitivele noastre de urmărire și monitorizare a flotelor au înlocuit tehnologia existentă, considerată inadecvată pentru nevoile curente ale reprezentanților UE în Republica Centrafricană, Georgia și Kosovo. SafeFleet a trecut printr-un proces riguros de licitație pentru fiecare dintre cele trei implementări, reușind să învingă jucători globali importanți din industria de telematică, oferind nivelul înalt de funcționalitate, acoperire și fiabilitate cerut și la prețul corect”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet. 

Serviciile SafeFleet au fost alese și pentru misiunile UE din Kosovo și Georgia

Misiunea civilă de monitorizare a Uniunii Europene (EUMM) în Georgia și Misiunea civilă UE pentru statul de drept (EULEX) în Kosovo au ales serviciile SafeFleet pentru a urmări și gestiona flotele de vehicule – peste 400 de vehicule în total, pentru a monitoriza comportamentul șoferilor și pentru a proteja personalul și pasagerii civili în Georgia, respectiv, Kosovo. Majoritatea vehiculelor sunt specifice misiunilor în zone de conflict, fiind blindate și capabile să opereze pe orice teren. 

Printre cele mai importante funcționalități se numără: monitorizarea în timp real a flotei, urmărirea activității vehiculelor și a șoferului, a comportamentului acestuia, monitorizarea grupurilor de șoferi și alerte geofence. Fiecare vehicul este echipat cu buton de panică pentru a alerta utilizatorii în caz de urgență, iar fiecare mesaj de alertă este însoțit de coordonatele exacte ale mașinii. Reprezentanții UE au, de asemenea, posibilitatea de genera rapoarte complexe cu informații reale despre traseele vehiculelor, consumul de combustibil, motivele pentru deplasare.

Noi funcționalități în platfoma SafeFleet

Pentru misiunile critice, platforma SafeFleet suportă comunicarea cu sateliții Iridium. Această funcționalitate este utilă pentru zonele fără acoperire GSM, unde comunicarea se va face alternativ direct prin satelit.

De asemenea, pentru a asigura compatibilitatea cu cele mai noi standarde de comunicație mobilă, SafeFleet a integrat în platformă ultimele dispozitive Teltonika FMC130 care suportă comunicarea pe rețelele 4G LTE, făcând astfel posibilă utilizarea platformei în țările care suportă doar standardele noi de transmisie mobilă (ex. Australia).

Continue Reading

Trending