Connect with us

#News

MerchantPro: Creștere de 72% în valoarea comenzilor plasate pe magazinele online în 2021

Published

on

Schimbarea comportamentului de consum al românilor și digitalizarea accentuată a acestuia se reflectă în cifrele la nivel de an înregistrate de cele peste 1500 de magazine active pe platforma MerchantPro, furnizor de soluții SaaS pentru eCommerce. Astfel, în 2021 s-a înregistrat o creștere cu 72% în valoarea comenzilor plasate, respectiv de 48% în numărul acestora. Luna decembrie a adus creșteri semnificative și la nivel coșului mediu, care a crescut cu aproape 30% față de anul precedent. La nivel de an, creșterea a fost de 18%.

Luna decembrie a marcat finalul unui an de creștere constantă în online-ul românesc, la nivelul magazinelor create pe platforma MerchantPro înregistrându-se o creștere aproape la fel de spectaculoasă ca în 2020. Astfel, dacă la nivelul lui decembrie 2020 creșterea în valoarea comenzilor a fost de 99% YoY, în decembrie 2021 aceasta a fost de 75% față de anul precedent, arată datele MerchantPro.

Cea mai mare comandă plasată în decembrie din punct de vedere valoric a fost de peste 60.000 e euro, reprezentând investiții în echipamente specializate din HoReCa. Din perspectiva numărului de produse, comanda cea mai diversificată a avut 300 produse din segmentul food&beverages. Cea mai activă zi din punct de vedere al comenzilor a fost luni, 13 decembrie, când s-au plasat peste 15.000 de comenzi. La nivelul întregii luni, creșterea valorii medii a coșului de cumpărături a fost de 27% YoY, în timp ce media la nivel de an a fost de +18% față de 2020.

În topul celor mai dinamice orașe din punct de vedere al numărului de comenzi plasate s-au numărat, în afară de București, Constanța, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara, iar cele mai multe comenzi s-au plasat pe magazinele din segmentul IT&electronice (+214%). O dinamică pozitivă s-a înregistrat și în magazinele din segmentele fashion, articole și echipamente sportive și home&deco.

Observăm o consolidare în comportamentul de consum, care confirmă estimările făcute  la începutul lui 2021. Evoluția pozitivă constantă la nivel de an s-a menținut, iar luna decembrie a fost similară cu cea a anului precedent. Cea mai intensă perioadă din punct de vedere al comenzilor a fost la mijlocul lunii, spre deosebire de anii dinainte de pandemie, când aceasta era la început de decembrie, ca rezultat al flexibilității și implementării de către magazine a soluțiilor multiple de livrare și plată și a eficientizării fluxului operațional, aspecte la care au lucrat cele mai multe magazine online în 2021, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Acestea au fost de altfel și cele mai active segmente la nivel de trimestru, cu creșteri notabile în valoarea și numărul comenzilor, dar și a coșului mediu. Astfel, în perioada analizată, coșul mediu pe segmentul IT&electronice a crescut cu 87%, respectiv cu 32% în cazul segmentului home&deco.

Cele mai active domenii în 2021

La nivel de an, una dintre cele mai mari creșteri s-a înregistrat la nivelul segmentului IT&electronice, unde s-a înregistrat o creștere de 58% în numărul comenzilor YoY și o creștere de 50% în valoarea coșului mediu.

O dinamică pozitivă accelerată se menține și la nivelul segmentului home&deco, cu creșteri de 41% în numărul comenzilor, 89% în valoarea acestora, respectiv o creștere de 34% în ceea ce privește valoarea coșului mediu, la nivel de an. În perioada analizată, evoluții semnificative s-au înregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma Merchant Pro și pe segmentul beauty – +52% numărul comenzilor, respectiv +37% în valoarea lor -, articole și echipamente sportive – +27% numărul comenzilor, respectiv +36% în valoarea lor – și fashion – +18% numărul comenzilor, respectiv +23% valoarea acestora.

„Adopția online-ului în rândul retailerilor locali, care au integrat masiv acest canal în strategia de vânzări s-a putut observa și în creșterile pe anumite segmente, cum ar fi artizanat, artă & pictură, bijuterii – unde creșterile au fost spectaculoase și în 2021. Astfel de afaceri, care activau înainte de pandemie cu precădere în offline, au profitat de trecerea rapidă în online și au reușit să își mute clienții pe acest segment, oferindu-le soluții de plată, livrare și retur eficiente”, a explicat Arthur Rădulescu.

2022, anul eficienței și diferențierii în piață

Tendințele pentru acest an arată că numărul magazinelor ce vor avea o prezență online va continua trendul ascendent, cu o dinamică temperată, de 15-20%. Pentru jucătorii existenți în piață, după ce 2021 a fost anul consolidării poziției, când cele mai multe magazine au reușit să-și stabilizeze portofoliul de produse și fluxul de comenzi și să le armonizeze cu strategiile de marketing, 2022 se conturează ca fiind un an în care magazinele online vor urmări eficientizarea fluxurilor și identificarea tehnologiilor care îi vor diferenția.

„De la integrarea aplicațiilor de cross-selling, la comenzi recurente, integrări de multi-store sau marketplace, metode variate de plată și accesarea rețelei naționale de lockere pentru livrări – interesul pentru acestea este tot mai mare în cazul magazinelor cu vechime de 1-2 ani pe piață. Magazinele online care deja au integrat toate aceste funcționalități se îndreaptă către o eficientizare tot mai complexă a fluxului operațional, motiv pentru care unul dintre principalele puncte de focus pentru noi a fost extinderea zonei de integrări cu sisteme ERP și WMS, în platforma MerchantPro fiind disponibile peste 10 astfel de sisteme, deja integrate. În continuare va conta extrem de mult experiența personalizată pe care comercianții online reușesc să o ofere clienților. Într-o piață tot mai dinamică și cu un număr de jucători în creștere, diferențierea este esențială”, a mai precizat Arthur Rădulescu.

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcționalitățile în cei peste 10 ani de prezență pe piață.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de ecommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. 

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 euro, în creștere cu 25% față de 2019. Numărul magazinelor online active care folosesc platforma SaaS de eCommerce MerchantPro depășește 1500. 

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Sezamo plafonează prețurile la produsele alimentare de bază pentru următoarele 6 luni

Published

on

Supermarketul online Sezamo, parte a grupului european Rohlik, anunță plafonarea prețurilor a 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare, până în aprilie 2023. Acțiunea face parte dintr-o serie de măsuri menite să ajute consumatorul, precum categoria Save Food, Reducerile Săptămânii și sacoșa cu fructe și legume „Salvează-mă”.

Potrivit Institutului Național de Statistică, rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (octombrie 2021 – septembrie 2022) faţă de precedentele 12 luni (octombrie 2020 – septembrie 2021) este 11,8%*.

Sezamo reacționează la această creștere bruscă, limitând prețurile la produsele alimentare de bază pentru perioada 1 noiembrie – 30 aprilie 2023. Astfel, Sezamo va garanta prețuri plafonate la o serie de 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare și 3 produse nealimentare, precum hârtie igienică, rolă de prosoape de bucătărie și săpun solid. În rândul produselor alimentare cu prețuri plafonate se regăsesc produse de bază, precum zahăr, ulei, făină, orez, salam, ouă, unt, lapte, iaurt, smântână, apă plată și pâine feliată, la care se adaugă alte produse necesare în gospodărie, și anume paste făinoase, bulion, dulceață, castraveți murați, șuncă feliată, cafea măcinată, ceai, pulpe de pui, carne tocată de porc și mici de porc. Acțiunea de plafonare a prețurilor va fi implementată până la finalul lunii aprilie 2023. În cazul în care vor interveni scumpiri ale acestor produse, Sezamo va credita automat diferența dintre prețul real de vânzare practicat în piață și prețul înghețat în contul clientului sub formă de credite, iar banii astfel economisiți pot fi apoi utilizați la Sezamo pentru achiziționarea altor bunuri.

Prețurile alimentelor cresc brusc și, combinate cu prețurile energiei, ar putea avea un impact negativ asupra multor gospodării locale. Sezamo acționează prin limitarea prețurilor pentru o serie de produse alimentare de bază din coșul său de cumpărături. Tomáš Chadzivasilis, CEO al Sezamo în România, explică: „Am spus mereu că Sezamo este pentru toată lumea. Suntem o companie responsabilă și dorim să facem lucrurile mai ușoare pentru clienții noștri în aceste vremuri dificile. Prin urmare, ne gândim la diferite modalități de a ajuta clienții pentru ca experiența lor de cumpărături să fie rezonabilă pentru portofelele acestora. Una dintre aceste modalități este promisiunea unei garanții de preț pentru anumite alimente de bază pe o perioadă de minimum 6 luni.

La rândul său, Michael Kaiser, CCO la Sezamo România completează: „Vrem să ne asigurăm că toată lumea va avea acces nemijlocit la o serie de produse alimentare de bază care se regăsesc în coșul săptămânal. Modalitatea pe care am găsit-o pentru a păstra prețurile rezonabile pentru aceste produse alimentare de bază a fost ca, în cazul unei scumpiri a produsului respectiv, să transformăm diferența de preț în credit pentru cumpărăturile viitoare de la Sezamo. Aceste prețuri vor fi valabile pentru o singură bucată din fiecare produs la fiecare achiziție. Diferența dintre prețul curent de vânzare și prețul maxim garantat va fi întotdeauna rambursată clientului de către Sezamo prin creditarea contului acestuia. Creditul poate fi folosit apoi pentru achiziții ulterioare.”

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, unul dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik se lansează în România în 2022, sub brandul Sezamo. Implementând tehnologie și logistică de vârf la nivel mondial pentru a livra o gamă largă de produse de calitate (10000 SKU+), Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în 3 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată.

Continue Reading

#News

Metav SA investește 40 de mil. Euro în Bellemonde

Published

on

Bellemonde, un nou ansamblu rezidențial exclusivist, se lansează în zona de nord a Capitalei. Investiția în cele 164 de unități, atât case, cât și apartamente, se ridică la peste 40 de milioane de euro. 

Aflat în Pipera și dezvoltat pe o suprafață de teren de peste 41.000 de m.p. în proprietatea Metav SA., Bellemonde va oferi o experiență completă de locuire, datorită spațiilor comune generoase și numărului redus de locuințe. 93 de vile și 71 de apartamente, într-un regim de înălțime ce nu depășește 2 etaje, vor găzdui rezidenții într-un ecosistem perfect echilibrat. 

Începerea construcției proiectului este estimată pentru prima parte a anului 2023, cu un termen de finalizare de 24 de luni. Conceptul îmbină inedit unități de locuințe, precum case individuale, case de tip duplex și de tip înșiruit, vile cu apartamente și clădiri cu apartamente cu regim redus de înălțime, de maxim P+2. 

Pe lângă beneficiile densității scăzute și siguranței sporite a ansamblului de tip gated-community, Bellemonde oferă spații verzi generoase, ce reprezintă peste 33% din suprafața totală a terenului pe care urmează a fi dezvoltat. Facilitățile exclusiviste completează peisajul arhitectural prin: Society Hub – cu un design de top ce aduce rezidenților un spațiu de tip lounge, un loc de joacă indoor pentru copii, zonă spa cu săli de masaj, saune și piscină; zonă comercială cu restaurant, market și alte servicii conexe”, declară Victor Terheș, director de vânzări Bellemonde.

În imediata vecinătate a proiectului se află școli de renume, precum Școala Americană, British School, Olga Gudynn, dar și zone ample de shopping și agrement – Jolie Ville, Mall Băneasa, Strip Mall Iancu Nicolae, Pipera Plaza și Grădina Zoologică Băneasa. 

Liniile de transport public aflate la numai câteva minute distanță și aeroporturile Otopeni și Băneasa reprezintă facilități de mobilitate importante.

“Atent proiectat, Bellemonde este complet pregătit pentru viitor, fiind un gas-free residence dotat cu cele mai noi tehnologii și funcțiuni, precum: pompe de căldură de ultimă generație, fațade ventilate, tâmplărie de aluminiu, finisaje premium, infrastructură pentru instalarea panourilor fotovoltaice și locuri de parcare electrificate”, completează Victor Terheș.

Cele mai recente dezvoltări rezidențiale din portofoliul grupului de companii sunt Belvedere Residences Faza 1 și Faza 2 (Fabrica de Glucoză nr. 6-8, Sector 2, București), Zenville (Mircea Eliade nr. 10, Pipera, Voluntari, Ilfov) și Iqon (Vasile Alecsandri nr. 132, Pipera, Voluntari, Ilfov) Cu o experiență de peste 30 de ani, Metav S.A. vizează în planurile de extindere ale companiei dezvoltarea proiectului imobiliar ABOVE din Șos. Fabrica de Glucoză, precum și alte dezvoltări imobiliare pe terenurile pe care le deține,  toate dispunând de beneficii și facilități complexe, suprafețe ample de locuit, spații verzi generoase și servicii de înaltă calitate. 

Continue Reading

#Auto

Echipa UcaB din România, monitorizată și urmărită în timp real la cel mai mare raliu caritabil pentru amatori, cu ajutorul SafeFleet

Published

on

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, susține participarea a trei români la cea mai mare cursă de off-road din lume pentru amatori, de cca. 10.000 km, Budapesta – Bamako, ce îmbină acțiunea cu activități caritabile. Compania sprijină echipa UCaB pe tot parcursul traseului prin intermediul sistemului de monitorizare GPS, deosebit de util pentru o călătorie plină de provocări și riscuri multiple, ce țin de siguranță, terorism sau sănătate. 

Ne bucurăm să fim alături de echipa României în acest proiect impresionant, atât ca amploare, provocări, cât și în ceea ce privește valoarea caritabilă oferită. Le transmitem gânduri bune tuturor participanților, un traseu ușor și fără impedimente majore, iar pe ai noștri vă invităm să îi și urmărim pe tot parcursul călătoriei, prin intermediul sistemului GPS oferit de SafeFleet”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet. 

Ediția actuală a raliului Budapesta – Bamako numără 247 de echipe, 554 de oameni și 45 de țări participante, fiind cea mai mare de până acum. Traseul a plecat din Budapesta pe 21 octombrie, străbate o bună parte din Europa și traversează o zonă dificilă a Africii de Vest – Munții Atlas și Sahara, având ca destinație finală Freetown, capitala Sierra Leone, pe 8 noiembrie. Cursa va avea, așadar, o durată de două săptămâni, include cca. 10 mii de km, 10 state parcurse și două continente. Traseul parcurs de participanții României (UCaB), poate fi urmărit în timp real aici, prin intermediul soluției SafeFleet. 

Echipa UCaB, formată din Mihai Lupu, Cosmin Savu și Grațian Mihăilescu, și-a propus sprijinirea unor comunități africane prin cunoștințe și resurse, într-o expediție care are ca scop o dublă misiune medicală și educațională. În primul rând, intenția UCaB Team este de a aduce o mașină de intervenție dotată cu instrumentar și echipamentul necesar, ce va ajunge în sprijinul administrației spitalelor din Freetown. Al doilea proiect constă în activarea unor centre tip smart library și a unor huburi digitale prin care partenerii UCaB (la nivel local și internațional) să faciliteze diverse programe pe diferite teme, de la competențe digitale, alfabetizare digitală, cursuri de jurnalism comunitar, ateliere de fotografie, până la lucrul cu voluntari, managementul atragerii de resurse și punerea în valoare a potențialului comunităților partenere. 

De peste 20 de ani, SafeFleet oferă clienților săi soluții de calitate precum monitorizarea în timp real a flotei, geofencing, colectarea datelor CAN-bus, monitorizarea consumului de combustibil, plata automată a taxei de drum, optimizarea rutelor și integrarea tahografului.

Unul dintre cei mai mari jucători din sud-estul Europei, SafeFleet dispune de un software telematic inovator pe piața IoT din România, folosit cu succes și de companii din Italia, Polonia, Ungaria și alte 23 țări din întreaga lume.

În prezent, soluțiile SafeFleet sunt utilizate de peste 7.000 de clienți, cu peste 75.000 de device-uri de monitorizare instalate. Printre clienții SafeFleet se numără UPC, Veolia, Raiffeisen Bank, ING Bank, E.ON România, EVN Macedonia, EULEX Kosovo, EUMM Georgia, Procredit Bank Kosovo și 35 de municipalități din Italia.

Continue Reading

Trending