Connect with us

#IT Revolution

MerchantPro: investiție de 400.000 de euro în MerchantPro Next, un nou storefront pentru magazinele online

Published

on

După o investiție de peste 400.000 euro și o dezvoltare ce a durat 12 luni, MerchantPro, platformă locală de soluții SaaS pentru eCommerce, a lansat MerchantPro Next, un nou storefront dedicat magazinelor de pe platformă. MerchantPro Next cuprinde un sistem deschis de editare a codului HTML&CSS și a template-urilor de randare a conținutului, o suită de teme de design preconfigurate și un modul de creare și personalizare de pagini după principii de design no code. De asemenea, acesta aduce o creștere consistentă a vitezei de încărcare a site-urilor, cu impact direct la nivelul performantei înregistrate pe indicatorii Google Web Core Vitals.

Un utilizator decide dacă rămâne sau nu pe un site în 50 de milisecunde, arată studii recente, punând o presiune tot mai mare pe calitatea experienței utilizatorului în online. Mai mult, dinamica din online continuă în 2022 pe același trend pozitiv – cu creșteri de aproape 40% în primele patru luni ale anului în valoarea comenzilor, la nivelul celor peste 1.500 de magazine ce funcționează prin platforma eCommerce MerchantPro.

Astfel, după doi ani de creștere constantă la nivelul întregului segment de comerț online și o concurență tot mai pronunțată între retaileri pe toate categoriile de produse, tendințele arată o nevoie acută de optimizare a experienței utilizatorului.

Viteză de încărcare superioară

Dacă în 2020 era important să fii online, în 2022 este esențial ca prezența ta online să fie cât mai eficientă. Viteza de încărcare a site-ului, structura si designul UX & SEO friendly cu impact direct asupra metricilor de performanță ai motoarelor de căutare, procesul fluid de check-out și metodele online de plată în cât mai puțini pași sunt printre elemente ce vor diferenția jucătorii dintr-o piață cu semne clare de maturizare. Deși nu sunt noțiuni noi, acestea primesc o abordare nouă în contextul în care întregul segment online se rafinează, poziționarea în motoarele de căutare fiind dependentă mai mult decât oricând de acestea și nu numai, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Printre beneficiile MerchantPro Next se numără fluidizarea procesului de check-out, cu performanțe crescute în zona de user experience, respectiv impact direct asupra scăderii ratei de abandon la nivel de coș de cumpărături și creșterea ratei de conversie. Merchant Pro Next permite de asemenea accesul la metode de plată online Hosted, cu introducerea datelor direct în magazin, în timp ce procesul de check out poate fi configurat în one-step sau two-steps.

Totodată, pentru a aduce un plus la nivelul experienței utilizatorilor, noilor funcționalități li se adaugă Predictive Search vizual și Search Facets, care oferă acces instant la produsele căutate, cu acuratețea la care consumatorul se așteaptă.

Noul storefront de pe platforma MerchantPro oferă o viteză de încărcare superioară pe piața de eCommerce, inclusiv pentru pagini bogate în conținut, prin utilizarea de soluții CDN performante pentru servirea acestuia, alături de o optimizare în servirea imaginilor, bazată pe compresie automată. Site-urile se încarcă ultra-rapid, indiferent de complexitatea designului și a conținutului livrat.

Design no code, dar și sistem deschis de editare a codului

În ceea ce privește designul site-urilor, sistemul MerchantPro Next pune la dispozitia utilizatorilor platformei si o galerie de template-uri de design optimizate atât din punct de vedere UX&UI, cât și SEO, ce pot fi personalizate, fără intervenție la nivel de cod.

Studiile arată că 94% din prima impresie a unui utilizator este legată de elemente vizuale, iar pentru un comerciant este esențial să aibă acces la elemente configurabile de design fără să depindă neapărat de ajutorul unei echipe externe. MerchantPro Next include funcții și funcționalități ce conferă un grad înalt de flexibilitate, iar toate aceste dezvoltări au fost proiectate având ca obiectiv o clasare superioară în raport cu indicatorii Google Core Web Vitals.  Am avut de asemenea în vedere exigențele unei noi generații de cumpărători, atentă, cu toleranță redusă în ceea ce privește experiențele neplăcute în online și mai deschisă decât oricând la piața externă, unde concurența este pe măsură, a mai precizat Arthur Rădulescu.

Pentru a oferi fiecărui comerciant online posibilitatea de a personaliza rapid interfața site-ului său, MerchantPro Next a dezvoltat Widget Studio, un sistem dedicat proiectării vizuale a paginilor. Astfel, utilizatorii platformei au posibilitatea de a-și crea landing page-uri complexe pentru a maximiza performanța campaniilor, și chiar de a-și reconfigura conținutul și structura paginilor clasice din magazin.

Pentru cei care își doresc și mai multă flexibilitate în personalizarea magazinului online, suita de template-uri MerchantPro Next dispune de un sistem deschis de editare a codului în HTML și CSS, ce poate fi personalizat atât de echipa proprie, cât și cu ajutorul echipei de suport tehnic a MerchantPro.

Știm cât de important este pentru comercianți să aibă predictibilitate în ceea ce privește costurile și durata unei dezvoltări. Astfel, soluțiile noastre oferă instrumentele necesare pentru a atinge performanța în online, indiferent dacă clienții noștri au sau nu o echipă dedicată, a mai spus Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Toate magazinele care accesează soluțiile MerchantPro, fie că sunt magazine online nou-înființate sau migrate de pe alte platforme, vor funcționa automat cu storefront-ul MerchantPro Next. În ceea ce privește cele peste 1.500 de magazine active pe platformă, estimările arată că până la finalul anului, peste 90% dintre magazinele de pe platformă vor realiza tranziția către noul storefront.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. 

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizându-i funcționalitățile în cei peste 14 ani de prezență pe piață. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu peste 1.500 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.   

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#IT Revolution

Bursele ANIS 2022: 11 proiecte educaționale moderne primesc sponsorizări de la industria ITC din România

Published

on

ANIS, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, marchează cea de-a cincea ediție a programului Bursele ANIS. Anul acesta, au primit sponsorizări din partea industriei ITC locale 11 cursuri tech inovatoare, care au fost concepute de către profesori tineri  din universități de prestigiu din țară. Temele cursurilor acoperă domeniile Artificial Intelligence/Machine Learning, Big Data, Blockchain, Cybersecurity, IoT, Virtual Reality si Tech for All (introducerea tehnologiei in universități non-IT). Valoarea cumulată a Burselor ANIS oferite de către companiile ITC locale în 2022 este de 55.000 de euro.

”Programul Bursele ANIS se bucură de la an la an de un succes în creștere. Bine primit încă de la prima ediție, acest mod de susținere și stimulare a profesorilor care doresc să-și pregătească studenții pentru cele mai noi provocări din piața muncii atrage din ce în ce mai multe aplicații din partea mediului academic. Devine astfel tot mai clar că prin această inițiativă am reușit să creăm o punte reală de colaborare și susținere reciprocă între mediul universitar si companiile de tehnologie. Ne bucură, în aceeași măsură, că sponsorii sunt foarte implicați în proiectul Bursele ANIS, unii dintre aceștia fiind alături de noi încă de la prima ediție a programului. Industria ITC este conștientă de potențialul parteneriatului cu sfera academică, ca sursă principală a formării unor generații  adaptate transformărilor din era digitală”, a declarat Gabriela Mechea, Director Executiv ANIS România.

Pentru ediția din 2022 a programului Bursele ANIS au existat 30 de înscrieri, fiind vorba despre cadre didactice tinere care predau la cele mai importante universități din România. Pentru a fi eligibili, candidații trebuie să dețină titlul de lector sau asistent universitar, să aibă vârsta de cel mult 40 de ani și să introducă sau să actualizeze un curs/ laborator cu metode inovative de predare, în unul dintre domeniile tehnologice propuse. Proiectele depuse au fost evaluate după mai multe criterii: caracterul inovativ al cursului/laboratorului și sustenabilitatea lui, structura, obiectivele și materia cursului/laboratorului, respectiv profilul candidatului și metodele inovative de predare.

Proiectele eligibile de anul acesta au fost evaluate de către un comitet format din 12 reprezentanți ai mediului academic și ai industriei ITC, respectiv: Prof. Dr. Lenuța Alboaie (Prodecan FI, Universitatea AI. I. Cuza Iași), Dr. Răzvan Bologa (Cibernetică, Academia de Studii Economice București), Prof. Dr. Cosmin Bonchiș (Prodecan FMI, Universitatea de Vest Timisoara), Cătălina Dodu (Atos IT Solutions and Services), Dr. Radu Gramatovici (Prorector, Universitatea din București), Daniel Ilinca (Softbinator Technologies), Vasile Manta (Decan ACS, Universitatea Tehnică Gh. Asachi Iași), Ion Moldoveanu (Deutsche Bank Global Technology), Dr. Simona Motonga (Vicepreședinte Senat, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj), Prof. Dr. Răzvan Rughiniș (Prodecan ACS, Univ. Politehnica București), Dr. Honoriu Valean (Universitatea Tehnică Cluj), Prof. Dr. Radu Vasiu (Președinte Senat, Universitatea Politehnică Timișoara). 

Proiectele sponsorizate în 2022 se încadrează în următoarele tehnologii de ultimă generație: AI/ML (două cursuri), Big Data (un curs), Blockchain (un curs), Cybersecurity (două cursuri), IoT (două cursuri), Tech for All (două cursuri) și Virtual Reality (un curs). Ediția Burselor ANIS din acest an a fost susținută de companii importante cu prezență pe piața locală, respectiv: Adobe Systems România, Atos IT Solutions and Services, DB Global Technology, Endava România, eMAG, Microsoft România, Softbinator Technologies, Wipro Technologies și Zitec.

La cele 5 ediții de la lansarea proiectului Bursele ANIS au aplicat cu proiecte 151 de cadre didactice universitare, de la 51 de facultăți din întreaga țară, au fost acordate 58 de burse în total, în valoare de 280.000 de euro.

Bursele ANIS 2022 – proiecte sponsorizate

Dintre cele 11 proiecte alese pentru sponsorizare în 2022, două se regăsesc în categoria AI/ML. Unul dintre ele, Prelucrarea imaginilor, a fost propus de către Otilia Zvorișteanu și Ștefan Achirei (Universitatea Tehnică Grigore Asachi din Iași), primind sponsorizarea Microsoft România. Cel de-al doilea, Sisteme inteligente de suport decizional, a fost propus de către Laura-Nicoleta Ivanciu (Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca), și a fost sponsorizat de către Endava România.

În categoria Big Data se află proiectul Ingineria sistemelor de programe, propus de către Bogdan-Costel Mocanu (Universitatea Politehnică din București). Acest curs a primit sponsorizarea Adobe Systems România.

Un alt curs, din categoria Blockchain, a primit sponsorizarea Softbinator Technologies. Este vorba despre proiectul propus de Costin Carabaș (Universitatea Politehnică din București), Foundations of Blockchain.

Două proiecte sponsorizate în 2022 provin din zona Cybersecurity. Unul este susținut de  Eduard-Constantin Stăniloiu (Universitatea Politehnică din București): Programarea calculatoarelor si limbaje de programare 4 – cursul a primit sponsorizarea DB Global Technology). Al doilea proiect de acest fel aparține lui Alexandru-Gabriel Tudorache (Universitatea Tehnică Grigore Asachi din Iași), fiind intitulat Criptografie și securitatea datelor; acest curs se bucură de sponsorizarea Atos IT Solutions and Services.

Două alte proiecte selectate pentru sponsorizare vin din categoria IoT. Unul dintre acestea a fost realizat de către Mădălina-Georgiana Berceanu (Universitatea Politehnica din București). Cursul Sisteme de senzori inteligenți a primit sponsorizarea companiei Wipro Technologies. De asemenea, cursul Internet of Things, pregătit de către Nicolae-Alexandru Botezatu (Universitatea Tehnică Grigore Asachi din Iași) este sponsorizat de eMAG.

În categoria Tech for All se regăsesc alte două cursuri sponsorizate prin Bursele ANIS 2022. Primul este Media Innovation and Technology, propus de către Bogdan Oprea (Universitatea din București), și care a primit o bursă din partea Zitec. Cel de-al doilea este realizat de Șerban-Andrei Zanfirescu (Universitatea din București, fiind vorba despre cursul Informatică aplicată în psihologie și științe cognitive. Compania Atos IT Solutions and Services a oferit această sponsorizare.

Categoria Virtual Reality cuprinde în acest an cursul Tehnologii multimedia și medii virtuale, propus de către Aurelia Ciupe (Universitatea din Cluj). Această bursă a fost oferită cu sprijinul Endava România.

Despre ANIS 

24 ani de activitate în România. Înființată în anul 1998, ANIS reprezintă interesele companiilor IT românești și sprijină dezvoltarea industriei locale de software și servicii, creșterea atât a companiilor implicate în proiecte de externalizare, cât și a celor care generează proprietate intelectuală, prin crearea de produse.

Peste 175 de membri. În cadrul ANIS sunt reunite atât companii mici, cât și multinaționale, firme cu capital românesc sau străin, cu sedii în toate marile centre IT din țară, ceea ce asigură asociației reprezentativitate la nivel național.

Peste 47.000 de angajați. Membrii ANIS generează un număr semnificativ de locuri de muncă înalt calificată în societate.

Peste 3,87 miliarde de euro cifra de afaceri. Veniturile anuale cumulate ale membrilor plasează ANIS în zona actorilor cheie în ceea ce privește amprenta economică pe plan local. Cumulat, membrii ANIS au o cifră de afaceri de peste 65% din totalul veniturilor generate de industria IT la nivel național. 

Continue Reading

#IT Revolution

Sezamo a livrat peste 25.000 de comenzi în perioada de testare

Published

on

Supermarketul online Sezamo, parte a „unicornului” ceh Rohlik, a livrat în perioada de testare peste 25.000 de comenzi primite de la 8.000 de clienți și a fost construit pe baza feedbackului de la aceștia. Compania a colectat feedback de la clienți în mai multe etape de testare, atât intern, de la angajați, friends & family, cât și extern, într-o perioadă cumulată de șase luni.

Printre cererile clienților se numără interesul față de produse locale, în special fructe, legume, carne și lactate, produse din categorii speciale, precum cele ECO, fără zahăr sau fără gluten, dar și branduri de larg consum. Astfel, Sezamo a adăugat peste 2.500 de produse noi în ofertă, atât de la producători locali, precum cafea de la Guido și carne de la VacaMuuu, cât și produse de tip supermarket. 

Tot în baza feedbackului, compania a introdus pe lângă livrarea standard și un serviciu unic în România – intervale de livrare de 15 minute, a extins zona de livrare cu 20 de localități din județul Ilfov și a introdus o nouă categorie dedicată veganilor, care conține peste 300 de produse alternative la carne și lactate. 

„Sezamo este o companie, spunem noi, „customer obsessed”, astfel că este extrem de important pentru noi să adaptăm serviciile la nevoile românilor și să le oferim produse de cea mai înaltă calitate, motiv pentru care am transformat clienții într-un factor de decizie. Astfel, Sezamo este, din câte știm noi, primul business din România care se customizează în funcție de feedbackul primit de la clienți. Clienții noștri ne-au oferit feedback deosebit de util, care ne-a ajutat să îmbunătățim toate aspectele businessului nostru”, a declarat Tomáš Chadzivasilis, CEO Sezamo România.

Intervalul de livrare de 15 minute a fost adoptat de peste 35% dintre clienți, care preferă să știe un moment mai clar al venirii curierului, astfel încât să economisească timp, în timp ce extinderea zonei de livrare a dus la acoperirea unui total de 85 de localități din județul Ilfov

Una dintre ideile extrem de bine primite a fost introducerea în ofertă a pungii cu fructe și legume „Salvează-mă”, care include o selecție de diferite tipuri de fructe și legume, ce variază zilnic, în funcție de stocuri. Aceasta costă 11,99 lei, cântărește minimum 3 kg și conține produse aproape de data de expirare, cu mici imperfecțiuni sau foarte coapte, fără a fi însă deteriorate.

„Suntem aici pentru a oferi clienților un sortiment extraordinar de produse care să acopere nevoile săptămânale și servicii excelente. Sezamo își dorește să accelereze trecerea din offline în online și în zona de groceries și să ajute milioane de oameni să trăiască o viață mai bună și mai sănătoasă. Ne bucură faptul că peste 8.000 de oameni au comandat în perioada de testare, dornici să încerce serviciile Sezamo”, a spus Radu Meteș, CMO Sezamo România.

Sezamo oferă o selecție de peste 10.000 de produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și cele mai populare branduri de tip supermarket. Comanda este livrată în 3 ore sau la ora programată, cu un serviciu unic în România – intervalul de livrare de 15 minute. În plus, compania oferă garanția „Banii înapoi garantat” instant pentru eventualitatea în care clientul nu este mulțumit de un produs, fără întrebări suplimentare.

Toate produsele comandate sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, care permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurile de energie.

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa, lansat în România în 2022 și este deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de).

Fiind o companie de tehnologie, Sezamo este data-driven. Deținând operațiunile end-to-end, inclusiv toată tehnologia din interior, clienților li se oferă o experiență superioară de cumpărături, livrarea celor mai proaspete alimente de la fermieri și artizani locali, precum și o selecție largă de produse tip supermarket sau produse sub propria etichetă. Compania este dinamică și în creștere rapidă, obținând statutul de unicorn în 2021. Cifra de afaceri a grupului a depășit 500 de milioane EUR în 2021.

Continue Reading

#IT Revolution

Cine este Roxana Cîrcu, noul Manager Regional al Endava pentru operațiunile din Europa Centrală

Published

on

Endava, furnizor britanic de servicii tehnologice de ultimă generație, care are 10 centre de livrare în România, dar și o prezență globală în America Latină, Australia, Emiratele Arabe Unite, Europa Centrală, Regatul Unit, Singapore și Statele Unite, a numit-o pe Roxana Cîrcu în funcția de manager regional pentru operațiunile companiei din Europa Centrală (Bulgaria, Republica Moldova și România). Anterior acestui rol, aceasta a condus, cu succes, centrul Endava din București, începând cu februarie 2019. 

Cu o experiență vastă în zona de leadership, Roxana Cîrcu preia de la Claudiu Constantinescu conducerea operațiunilor din Europa Centrală în noul an fiscal 2023. Roxana este în companie de 10 ani, timp în care a gestionat proiecte și programe complexe, conturi de client, centre de livrare, și a fost implicată într-o multitudine de proiecte strategice pe care Endava le-a implementat la nivel regional în ultimii ani. 

„Sunt onorată să preiau acest nou rol în compania alături de care m-am dezvoltat în ultimii 10 ani și mă bucur să încep un nou capitol în care mi-am propus să creștem valoarea pe care o aducem clienților noștri și să oferim noi oportunități de creștere colegilor noștri”, a declarat Roxana Cîrcu, Manager Regional Endava EC. „Le mulțumesc colegilor din București care mi-au fost alături în ultimii ani și fără de care nu aș fi ajuns în acest moment important al carierei mele. Endava este o companie în continuă creștere, iar misiunea mea aici este să continui această evoluție alături de echipele din Europa Centrală, să atragem noi talente și să le oferim colegilor noștri posibilitatea de dezvoltare personală și profesională”, a spus Roxana Cîrcu, Manager Regional EC

Odată cu începerea noului an fiscal, Endava a anunțat și noua structură de conducere regională, din care face parte Remi Savu, care va continua să coordoneze regiunea Adriatică (Bosnia și Herzegovina, Croația, Macedonia de Nord, Slovenia și Polonia) și care va lucra îndeaproape cu Roxana Cîrcu la alinierea operațiunilor în Regiunea  Adriatică și Europa Centrală. Echipei din regiune i se vor alătura 3 noi country managers: Darius Ștefan pentru Bulgaria, Veaceslav Panfil pentru Moldova și Daniel Țîru pentru Polonia.

Excepția notabilă în regiune este România, unde, datorită complexității, dimensiunii și contextului istoric, centrele de livrare și sateliții existenți sunt grupați în 4 clustere, ca un pas intermediar către realizarea unei structuri integrate la nivel național. Acestea sunt: București, a cărui conducere a fost preluată de Francesco Giovanne; Cluj Napoca-Târgu Mureș, sub conducerea lui Adrian Roman; Iași-Galați-Suceava, sub conducerea lui Iulian Antonovici și Timișoara-Sibiu-Pitești-Craiova-Brașov, sub conducerea lui Iulian Tatarcan și a lui Alin Grama. Managerii celor patru clustere vor raporta direct către Roxana Cîrcu, alături de managerii din Bulgaria și Republica Moldova.  

În acest moment, peste 5.000 dintre angajații companiei sunt localizați în regiunea Europa Centrală (Bulgaria, Moldova, România) și lucrează pentru diverși clienți din industrii precum procesare plăți, servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom) sau logistică. Fiind una dintre cele mai mari companii de software de pe piața locală și în topul celor mai doriți angajatori, Endava este în proces continuu de extindere a echipei.

Continue Reading

Trending