Connect with us

#IT Revolution

Creatoarea de inimi

Published

on

Metodele computaționale, care permit simularea pe computer a organelor anatomice și funcționalitatea acestora, vor revoluționa cât de curând medicina.

Cercetătorii promit metode mai bune de diagnosticare a bolilor, noninvazive și mai puțin costisitoare. Până acum, ei și-au dat seama cum „să repare” o inimă bolnavă. Mai precis, echipa dr. Natalia Trayanova, profesor de inginerie biomedicală, care conduce Laboratorul de Cardiologie Computațională de la Universitatea Johns Hopkins, a anunțat la finele anului trecut, ultimele descoperi în domeniu. Natalia participă în acest an la SSIMA, ediție care se desfășoară în Brașov. Este vorba despre o școală de vară organizată în parteneriat cu Technion Israel Institute of Technology și Eindhoven University of Technology din Olanda, care are drept scop pregătirea specialiștilor în tehnologie medicală și facilitarea colaborărilor dintre mediul academic și cel privat.

„Un poet ar spune că inima fiecărui om este un mister pentru fiecare dintre noi, că ea este unică. În domeniul imagisticii medicale computaționale putem modela acum fiecare inimă cu o acuratețe extraordinară și îi putem dezvălui, astfel, secretele”, afirmă Natalia Trayanova. În laboratorul ei, inginerii biomedicali știu să utilizeze modele numerice pentru a genera inimi virtuale din ce în ce mai sofisticate.

How long will your trip be?

„Inima virtuală este cel mai complex model din imagistica medicală. Este o replică completă, pentru că trebuie să imite funcționarea inimii la scară moleculară, prin scară celulară și apoi până la nivelul întregului organ, unde țesutul muscular se extinde și se contractă cu fiecare bătaie de inimă. Iar modelarea la această scală trebuie să fie integrată puternic pentru a reda cu exactitate raportul interacțiunilor constante care guvernează funcțiile inimii”, explica într-un material oficial profesorul Trayanova.

Cum funcționează

În urma unui RMN pe care și-l va face pacientul, specialiștii în cardiologie computațională pot crea un model personalizat al inimii acestuia, ulterior îl vor supune unor teste diferite, care altfel nu ar fi putut fi efectuate, pentru a-i studia boala. Prin urmare, medicii pot îmbunătăți tratamentele, pot minimiza invazivitatea procedurilor de diagnosticare și, totdată vor reduce considerabil costurile diverselor proceduri pe care pacienții le au de achitat în spitale. Dacă în prezent, „inima virtuală” este încă în stadiu experimental, Natalia Trayanova crede că studiile clinice viitoare vor arăta adevăratul lor potențial.

Lecțiile Nataliei Trayanova

Să fii persistent și să nu renunți niciodată. Acestea ar fi ingredientele care au stat la baza unei cariere de succes pentru dr. Natalia Traynova. În mediul științific, nu este deloc ușor să fii femeie, iar Natalia a a trebuit, în repetate rânduri, să muncească mult mai mult decât colegii săi, bărbați. Și, încă o mai face, după cum recunoaște.

Dacă ar fi să dea un sfat tinerilor care-și doresc o carieră în acest domeniu, le-ar spune să-și seteze un scop, să se țină de el și să nu se lase niciodată descurajați.

„Întotdeauna vor apărea dezamăgiri, dar perseverența câștigă” Natalia Trayanova.

Și apoi, „tinerii ar trebui să își dea seama ce le place cu adevărat, pentru că este o călătorie lungă. Trebuie să îți placă foarte tare ceea ce faci”, adaugă dr. Natalia Trayanova.

Întrebată dacă cercetătorii au vreo obligație față de societate, Natalia îmi explică faptul că aceștia trebuie să facă știința înțeleasă de cât mai mulți oameni, astfel încât să fie apreciată și susținută. „Și, desigur, să fie mult mai transparentă”, adaugă ea. De ce nu sunt atât de entuziasmați oamenii când aud de știință? Ce îi reține? Răspunsul ar fi simplu. „Lipsa de înțelegere a științei și cum ne îmbunătățește aceasta viețile”, punctează cercetătoarea.

Cea mai mare influență asupra carierei sale spune că a avut-o Robert Plonsey, la Duke University. Pentru realizările sale a primit distincțiile NIH Director’s Pioneer Award și The Murray B. Sachs Endowed Chair.

„Somnul este o problemă pentru mine. Am avut întotdeauna probleme să adorm pentru că nu îmi pot elibera mintea, mă gândesc tot timpul la lucrurile de peste zi. Încă trebuie să îmi dau seama cum să mă relaxez”, mărturisește ea.

Dr. Natalia Trayanova este Murray B. Sachs Professor în departamentul de Inginerie Biomedicală și în Institutul pentru Medicină Computațională. În 2013 a primit premiul NIH Director’s Pioneer cu proiectul „Laboratorul de electrofiziologie virtuală”. Pioneer este un premiu prestigios care sprijină în mod deosebit oamenii de știință, în deosebi pe aceia care urmăresc noi direcții în cercetare. Acesta este câștigat de cercetătorii care propun proiecte extrem de inovatoare și care au potențialul de a produce un impact neobișnuit de mare asupra unei arii vaste de cercetare biomedicală sau de cercetare comportamentală.

De asemena, Natalia a primit William R. Brody Faculty, o bursă care se acordă pe o perioadă de trei ani, ca sprijin financiar, pentru promovarea cercetării innovative, a predării activităților din domeniu și a dezoltării gândirii antreprenoriale.

Cercetarea translațională din Laboratorul de Cardiologie Computatională a dr. Trayanova se axează pe îmbunătățirea terapiilor clinice de defibrilare și ablație atrială și ventriculară și a stratificării riscului de aritmii utilizând o abordare simulată pe bază de RMN personalizată. Aceasta este susținută de subvenții din partea NIH, FSN și American Heart Association.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#IT Revolution

Sezamo a livrat peste 25.000 de comenzi în perioada de testare

Published

on

Supermarketul online Sezamo, parte a „unicornului” ceh Rohlik, a livrat în perioada de testare peste 25.000 de comenzi primite de la 8.000 de clienți și a fost construit pe baza feedbackului de la aceștia. Compania a colectat feedback de la clienți în mai multe etape de testare, atât intern, de la angajați, friends & family, cât și extern, într-o perioadă cumulată de șase luni.

Printre cererile clienților se numără interesul față de produse locale, în special fructe, legume, carne și lactate, produse din categorii speciale, precum cele ECO, fără zahăr sau fără gluten, dar și branduri de larg consum. Astfel, Sezamo a adăugat peste 2.500 de produse noi în ofertă, atât de la producători locali, precum cafea de la Guido și carne de la VacaMuuu, cât și produse de tip supermarket. 

Tot în baza feedbackului, compania a introdus pe lângă livrarea standard și un serviciu unic în România – intervale de livrare de 15 minute, a extins zona de livrare cu 20 de localități din județul Ilfov și a introdus o nouă categorie dedicată veganilor, care conține peste 300 de produse alternative la carne și lactate. 

„Sezamo este o companie, spunem noi, „customer obsessed”, astfel că este extrem de important pentru noi să adaptăm serviciile la nevoile românilor și să le oferim produse de cea mai înaltă calitate, motiv pentru care am transformat clienții într-un factor de decizie. Astfel, Sezamo este, din câte știm noi, primul business din România care se customizează în funcție de feedbackul primit de la clienți. Clienții noștri ne-au oferit feedback deosebit de util, care ne-a ajutat să îmbunătățim toate aspectele businessului nostru”, a declarat Tomáš Chadzivasilis, CEO Sezamo România.

Intervalul de livrare de 15 minute a fost adoptat de peste 35% dintre clienți, care preferă să știe un moment mai clar al venirii curierului, astfel încât să economisească timp, în timp ce extinderea zonei de livrare a dus la acoperirea unui total de 85 de localități din județul Ilfov

Una dintre ideile extrem de bine primite a fost introducerea în ofertă a pungii cu fructe și legume „Salvează-mă”, care include o selecție de diferite tipuri de fructe și legume, ce variază zilnic, în funcție de stocuri. Aceasta costă 11,99 lei, cântărește minimum 3 kg și conține produse aproape de data de expirare, cu mici imperfecțiuni sau foarte coapte, fără a fi însă deteriorate.

„Suntem aici pentru a oferi clienților un sortiment extraordinar de produse care să acopere nevoile săptămânale și servicii excelente. Sezamo își dorește să accelereze trecerea din offline în online și în zona de groceries și să ajute milioane de oameni să trăiască o viață mai bună și mai sănătoasă. Ne bucură faptul că peste 8.000 de oameni au comandat în perioada de testare, dornici să încerce serviciile Sezamo”, a spus Radu Meteș, CMO Sezamo România.

Sezamo oferă o selecție de peste 10.000 de produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și cele mai populare branduri de tip supermarket. Comanda este livrată în 3 ore sau la ora programată, cu un serviciu unic în România – intervalul de livrare de 15 minute. În plus, compania oferă garanția „Banii înapoi garantat” instant pentru eventualitatea în care clientul nu este mulțumit de un produs, fără întrebări suplimentare.

Toate produsele comandate sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, care permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurile de energie.

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa, lansat în România în 2022 și este deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de).

Fiind o companie de tehnologie, Sezamo este data-driven. Deținând operațiunile end-to-end, inclusiv toată tehnologia din interior, clienților li se oferă o experiență superioară de cumpărături, livrarea celor mai proaspete alimente de la fermieri și artizani locali, precum și o selecție largă de produse tip supermarket sau produse sub propria etichetă. Compania este dinamică și în creștere rapidă, obținând statutul de unicorn în 2021. Cifra de afaceri a grupului a depășit 500 de milioane EUR în 2021.

Continue Reading

#IT Revolution

Cine este Roxana Cîrcu, noul Manager Regional al Endava pentru operațiunile din Europa Centrală

Published

on

Endava, furnizor britanic de servicii tehnologice de ultimă generație, care are 10 centre de livrare în România, dar și o prezență globală în America Latină, Australia, Emiratele Arabe Unite, Europa Centrală, Regatul Unit, Singapore și Statele Unite, a numit-o pe Roxana Cîrcu în funcția de manager regional pentru operațiunile companiei din Europa Centrală (Bulgaria, Republica Moldova și România). Anterior acestui rol, aceasta a condus, cu succes, centrul Endava din București, începând cu februarie 2019. 

Cu o experiență vastă în zona de leadership, Roxana Cîrcu preia de la Claudiu Constantinescu conducerea operațiunilor din Europa Centrală în noul an fiscal 2023. Roxana este în companie de 10 ani, timp în care a gestionat proiecte și programe complexe, conturi de client, centre de livrare, și a fost implicată într-o multitudine de proiecte strategice pe care Endava le-a implementat la nivel regional în ultimii ani. 

„Sunt onorată să preiau acest nou rol în compania alături de care m-am dezvoltat în ultimii 10 ani și mă bucur să încep un nou capitol în care mi-am propus să creștem valoarea pe care o aducem clienților noștri și să oferim noi oportunități de creștere colegilor noștri”, a declarat Roxana Cîrcu, Manager Regional Endava EC. „Le mulțumesc colegilor din București care mi-au fost alături în ultimii ani și fără de care nu aș fi ajuns în acest moment important al carierei mele. Endava este o companie în continuă creștere, iar misiunea mea aici este să continui această evoluție alături de echipele din Europa Centrală, să atragem noi talente și să le oferim colegilor noștri posibilitatea de dezvoltare personală și profesională”, a spus Roxana Cîrcu, Manager Regional EC

Odată cu începerea noului an fiscal, Endava a anunțat și noua structură de conducere regională, din care face parte Remi Savu, care va continua să coordoneze regiunea Adriatică (Bosnia și Herzegovina, Croația, Macedonia de Nord, Slovenia și Polonia) și care va lucra îndeaproape cu Roxana Cîrcu la alinierea operațiunilor în Regiunea  Adriatică și Europa Centrală. Echipei din regiune i se vor alătura 3 noi country managers: Darius Ștefan pentru Bulgaria, Veaceslav Panfil pentru Moldova și Daniel Țîru pentru Polonia.

Excepția notabilă în regiune este România, unde, datorită complexității, dimensiunii și contextului istoric, centrele de livrare și sateliții existenți sunt grupați în 4 clustere, ca un pas intermediar către realizarea unei structuri integrate la nivel național. Acestea sunt: București, a cărui conducere a fost preluată de Francesco Giovanne; Cluj Napoca-Târgu Mureș, sub conducerea lui Adrian Roman; Iași-Galați-Suceava, sub conducerea lui Iulian Antonovici și Timișoara-Sibiu-Pitești-Craiova-Brașov, sub conducerea lui Iulian Tatarcan și a lui Alin Grama. Managerii celor patru clustere vor raporta direct către Roxana Cîrcu, alături de managerii din Bulgaria și Republica Moldova.  

În acest moment, peste 5.000 dintre angajații companiei sunt localizați în regiunea Europa Centrală (Bulgaria, Moldova, România) și lucrează pentru diverși clienți din industrii precum procesare plăți, servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom) sau logistică. Fiind una dintre cele mai mari companii de software de pe piața locală și în topul celor mai doriți angajatori, Endava este în proces continuu de extindere a echipei.

Continue Reading

#IT Revolution

Devhd, desemnată Premier Partner ServiceNow. 100% din veniturile companiei provin din export

Published

on

Compania românească Devhd a fost desemnată Premier Partner în cadrul programului de parteneriat al furnizorului global de soluții software ServiceNow. Devhd oferă clienților ServiceNow soluții digitale practice și sustenabile pentru transformare digitală, concentrându-se pe dezvoltarea și integrarea de aplicații de tip enterprise.

Devhd a intrat în programul ServiceNow Partner în mai 2022 pe segmentul dedicat furnizorilor tehnologici și, în doar câteva luni, a reușit să avanseze până la statutul de Premier Partner. Totodată, compania a devenit și partener ServiceNow pentru servicii.

Un partener tipic ServiceNow oferă până la cinci produse ServiceNow în una sau mai multe arii geografice (ServiceNow evaluează partenerii utilizând o metodologie bazată pe 4 criterii – capacitatea asumată, competențe, succesul în proiectele derulate și maturitatea de a lansa pe piață noi soluții). Desemnarea Devhd ca partener Premier reprezintă o recunoaștere a eforturilor și investiției depuse de compania românească pentru a se ridica la nivelul așteptărilor ServiceNow.

Noul statut va da un impuls de cel puțin 20% afacerilor locale și regionale ale Devhd. Compania are deja o amprentă puternică în industria auto, oferind soluții de transformare digitală companiilor globale implicate în cercetare, dezvoltare și producție de piese electronice, de siguranță sau alte componente pentru automobile. 

“Recent ServiceNow a anunțat că urmează să își extindă operațiunile în CEE (Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria și Grecia), făcând deja un prim pas prin deschiderea unui nou birou în Polonia. Suntem încântați să avem oportunitatea de a ne dezvolta și noi parteneriatul și rămânem în continuare hotărâți să investim în dezvoltarea practicii și a expertizei noastre pe toate liniile de produse ServiceNow”, spune Adrian Herdan, fondatorul Devhd.

În 2021, Devhd a înregistrat venituri totale de 675.000 euro și un EBITDA de 400.000 euro. Pentru 2022, compania românească estmează o creștere de 90% față de anul trecut, veniturilor urmând să ajungă la 1,1 milioane euro.

100% din veniturile Devhd provin din export, compania contribuind astfel la impactul impresionant pe care industria de software îl are la nivelul exporturilor totale ale României. Potrivit unui studio ANIS*, aproximativ 2 din 10 euro proveniți din export sunt aduși de companiile de software și servicii IT.

*Sursa: https://anis.ro/wp-content/uploads/ANIS_RB_Studiu-privind-impactul-industriei-SWIT_FINAL.pdf 

Fondată în 2016, Devhd este prima companie din România care și-a asumat rolul de a furniza soluții digitale personalizate pentru transformare digitală prin platforma ServiceNow.

De atunci, echipa a crescut la mai mult de 20 de specialiști certificați ServiceNow (25 de certificări principale, inclusiv Certified Technical Architect) și a finalizat mai mult de 100 de proiecte și 20 de aplicații pe platforma ServiceNow.

Continue Reading

Trending