Connect with us

#News

(P) Un termosistem de calitate, soluția pentru o factură de încălzire suportabilă și în vreme de criză

Published

on

Energia s-a scumpit enorm, iar asta nu doar în România, ci este o tendință la nivel global. Cât va mai dura această perioadă, în care prețurile mari la electricitate, gaze și carburanți pun la grea încercare bugetele familiilor, este greu de spus. Ba chiar există voci care susțin că, din cauza noilor restricții ale politicilor de mediu din Uniunea Europeană și nu numai, lucrurile vor arăta și mai rău pentru consumatori în anii ce vor urma. Prin urmare, eficiența energetică a locuințelor este o temă care a revenit puternic pe agenda publică. Pentru că, dacă nu ai de ales și tot trebuie să plătești mai mult pentru energie, poți alege să consumi mai puțin. Iar asta fără a-ți afecta în vreun fel nivelul de trai. Studiile arată că izolarea termică a locuinței poate să reducă factura pentru încălzire chiar și cu 50%. Cu alte cuvinte, o locuință bine izolată termic asigură tot confortul necesar și o factură de încălzire suportabilă, indiferent de prețul energiei. Iar beneficiile nu se opresc aici. Pe perioadă de vară o locuință reabilitată oferă un mai bun confort termic. Totuși rămâne o întrebare: cum se realizează o bună izolare termică? Sunt mai multe variante acceptate, dar cea mai răspândită este tehnologia care folosește polistirenul.

Materialele de calitate, secretul unei bune izolări termice

Pentru a obține un termosistem care să îndeplinească toate așteptările legate de eficiența energetică a locuinței și să reziste un timp îndelungat, cel mai important este să alegeți materiale de calitate. Aici, AdePlast vine cu o mulțime de soluții, oferind polistiren și adezivi cu proprietăți de top. Garanția calității vine din experiența bogată a companiei și din tehnologia modernă folosită în procesul de fabricație, toate materialele fiind produse în fabricile din România.
Pentru a obține o izolare termică optimă, este recomandată folosirea la exterior a unui polistiren cu o densitate bună. Astfel, polistirenul expandat AdePlast EPS 80+ sau cel grafitat AdePlast 80 reprezintă variante recomandate pentru orice lucrare. Bineînțeles, în portofoliul AdePlast se mai găsesc și alte soluții, cu proprietăți chiar mai bune. De exemplu, se poate alege un polistiren extrudat, care este mai dens și are o rezistență mecanică bună, fiind recomandat pentru izolarea fundațiilor, a pardoselilor sau a teraselor. Nu în ultimul rând, izolarea la interior sau a acoperișului se poate realiza cu polistiren expandat AdePlast EPS 60, acesta având toate proprietățile necesare. În ceea ce privește adezivul, și aici AdePlast are o gamă variată, de unde meșterii pot alege produsul cel mai potrivit pentru tipul lucrării. De mare succes pe piața românească se bucură Polistirol Premium, un adeziv superior care iese în evidență prin aderența excelentă, flexibilitate de excepție și rezistența ridicată.

Cum se aplică termosistemul

Un termosistem mai conține și alte elemente în afara polistirenului și adezivului. Astfel, diblurile, plasa de armare și stratul final au și ele un rol important în obținerea unui termosistem eficient și durabil. Nu în ultimul rând, contează și experiența și priceperea meșterului, care trebuie să aplice corect materialele, urmărind toți pașii necesari.

Suportul peste care se aplică termosistemul este esențial. Este recomandat ca pregătirea acestuia să se facă prin tencuire, urmând apoi ca pereții să fie curățați, nivelați și amorsați pentru ca adezivul să aibă o aderență cât mai bună. Urmează apoi montarea plăcilor de polistiren, pe suprafața cărora se aplică adeziv. Plăcile se așază întrețesute pe perete. Dupa montarea acestora, urmează prinderea diblurilor. Acestea se aleg în funcție de tipul polistirenului, în cazul celui expandat fiind recomandate diblurile de plastic. Odată ce am trecut și de acest pas, urmează aplicarea masei de șpaclu. Aici, tot mortarul adeziv AdePlast Polistirol Premium este o alegere cât se poate de inspirată, caracteristicile acestuia fiind ideale pentru această etapă. Urmează apoi plasa de armare și stratul de acoperire. Aici se poate aplica ori o vopsea de exterior, ori o tencuială decorativă.

Greșeli frecvente și soluții recomandate

Una din cele mai frecvente erori în aplicarea termosistemului este umplerea rosturilor dintre plăcile de polistiren cu adeziv, acolo unde acestea nu pot avea contact perfect. Corect este să se folosească în acest caz o spumă poliuretanică, Sika Boom-582 Foam Fix fiind o alegere excelentă. Folosită la lipirea plăcilor de termoizolația, această spumă are calități deosebite, fiind extrem de rezistentă. O altă greșeală frecventă este montarea diblurilor înainte ca adezivul să se întărească. Tot determinată de grabă, o altă eroare este aplicarea amorsei și tencuielii înainte ca masa de șpaclu să se întărească. Cert este că un meșter priceput va ști cum să monteze un termosistem de calitate și va recomanda, de fiecare dată, cele mai potrivite materiale.

Dacă ați ajuns cu casa la nivelul termoizolației înseamnă că ați parcurs deja o serie pași importanți, însă trebuie reținut că atât la exterior cât și la interior, folosirea materialelor de calitate este esențială. Spre exemplu, pe lângă materialele de la AdePlast, pot fi utilizate, în complementaritate, toate soluțiile SIKA destinate sectorului rezidențial care includ soluții pentru partea de construcție care nu se “vede”, dar și pentru toate operațiunile de finisaj interior și exterior.

Sika România este subsidiară a concernului elveţian Sika AG, fondat în 1910 Baar Elvetia, și prezentă pe piața din România de aproape 20 ani. În toți acești ani, compania a cunscut mai multe etape de dezvoltare atât prin construcții proprii de fabrici (Brașov – fabrica de aditivi pentru betoane, Cluj – mortare speciale pentru construcții), cât și prin achiziții locale: 2019 – Arcon membrane, principalul producător de membrane bituminoase din România; 2020 – Adeplast SA, lider consacrat în producția unei game lărgite de mortare pentru construcţii şi izolaţii termice (EPS), astfel încât am ajuns la un număr de 13 fabrici și linii de producție locate în 7 zone ale țării și peste 670 de angajați.

Sika este lider global în producția de materiale chimice specializate, are o poziţie de top pe piaţa dezvoltării şi producţiei de sisteme şi produse de etanșare, lipire, amortizare, consolidare şi protecţie utilizate în sectorul construcţiilor şi în industria auto. Grupul elvețian cu peste 25.000 de angajati in intreaga lume, este prezent cu filialele sale în peste 100 ţări din şi detine 300 de unităţi de producţie. In 2020 Sika a realizat la nivel global realizeaza o cifra de afaceri de peste 7,8 miliarde CHF.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Sarom Packaging anunță investiții de 3,2 mil. euro pentru extinderea business-ului în următorii 4 ani

Published

on

Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața ambalajelor din sticlă și consultanță de profil, anunță pentru următorii patru ani, investiții noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare și deschiderea de noi sucursale. Și nu numai. Compania este deja prezentă în trei țări în afara României.

Impactul pandemiei de Covid-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricație și distribuție, ceea ce n-a putut fi valabil în condițiile de dinamism extrem ale pieței în anii 2020 și 2021. Coroborat cu fluctuațiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultățile logistice și dificultățile în lanțul de aprovizionare, au adus industria în incapacitatea de producție, ne fiind in masura sa raspunda solicitărilor pietei.

În acest context dificil, Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească a ambalajelor de sticlă, anunță pentru 2023 investiții în creșterea capacității de stocare și extinderea externă a rețelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuție și securizarea stocurilor. Momentan, compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021, opereaza preponderent pe pietele din România, Republica Moldova, Bulgaria și Ungaria.

Sarom Packaging este singura companie de pe piața românească care oferă servicii de consultanță pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce privește aspectele logistice ale acestui tip de business. Expertiza extrem de extinsă în domeniu se datorează specialiștilor pe care compania îi are în echipă, profesionisti cu istoric în producția industrială de sticlă care au o vasta experiență dobândită în Franța. 

„Suntem singura companie din piața locală care are angajați oameni cu background de sticlari, iar acești oameni înțeleg profund procesul de producție. Asta ne face extrem de capabili să oferim consultanță în domeniu, să putem vorbi în cunoștință de cauză despre mecanismele de previziune a stocurilor, despre colectarea informațiilor din piața de profil, tipurile de producție. Investim constant în îmbunătățirea și lărgirea expertizei pe care o folosim în serviciile de consultanță. Avem o relație strânsă cu CETIE (Centrul Tehnic Internațional pentru Îmbuteliere și Ambalaje Conexe de la Paris), entitate care reglementează aspectele tehnice ale recipientelor la nivelul Uniunii Europene”, explică Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging, care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro. 

Piața producției de ambalaje din sticlă, în crește cu 18,6%

Din 2012, piața producției de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, inregistrand o creștere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanțul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creșterile de capacități de producție și depozitare.

„În afară de mărirea capacității de stocare și extinderea rețelei internaționale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum și în Client Service, pentru a putea veni și mai aproape de nevoile de personalizare ale clienților care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă”, adaugă Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase și băuturi non-alcoolice, borcane pentru piața alimentară și flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuție de ambalaje de sticlă și consultanță în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiție, cât și companiilor aflate la început de drum. De asemenea, compania își dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferențiatoare în piață, cu elemente inovative și calitate superioară, la un preț accesibil pentru clienți.

„Oferim atât sticlă standard, cât și sticlă specializată și, datorită faptului că lucrăm cu sticlari care au linii de producție foarte flexibile, putem oferi ambalaje personalizate în șarje de producție mai mici. Suntem un furnizor full-service, acoperim chiar și partea de creație a sticlei, inclusiv la nivel de identitate de brand. Plusul de valoare adus de serviciile noastre de consultanță permite alegerea în funcție de nevoile clienților. Astfel, le ofe rim acestora un singur punct de contact de business, un partener care își asumă responsabilitatea întregii alegeri legate de ambalajele din sticlă. Ne place să credem că, odată ce ai colaborat cu noi, îți vei dori acest lucru în continuare, iar asta se datorează plus-valorii cu care vin serviciile noastre de consultanță”, spune Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

În afară de România, compania este prezentă pe alte piețe europene și intenționează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienților săi. 

„Ne dorim să acoperim mai bine cererea din piață, atât din partea jucărilor mari, cât și din partea fabricilor mai mici, un proiect destul de ambițios dat fiind că piața pare să fie pe un trend ascendent în ultimii ani. În această privință, estimările noastre sunt undeva la 9-11% pe an. Acesta este un domeniu consultativ în care sunt extrem de importante expertiza, dinamica pieței și o rețea de puncte de lucru foarte bine ancorată și adaptată la piață. Pe aceste atuuri mizăm noi: consultanță, vânzare consultativă, o rețea puternică, cu tradiție, și reacția rapidă la nevoile pieței”, conchide Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.

Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging, venea cu un background în producția de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piața de sticlă internațională. Paul-Eugène Săvoiu, Chief Operating Officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economica acumulata in decursul timpului, optimizand continuu operatiuniile companiei, sustinand totodata demersurile privind digitalizarea. Sarom Packaging este o companie de familie, un aspect destul de frecvent în industria ambalajelor de sticlă, unde cunoștințele despre procesul extrem de complex de fabricație sunt transmise din generație în generație. Conducerea companiei pregătește deja a treia generație de profesioniști din familie pentru continuarea afacerii.

Continue Reading

#Banking

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

Published

on

OTP Bank România a fost selectată de stat pentru a se alătura programului Start-up Nation 2022 implementat prin Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Programul prevede acordarea unui ajutor financiar nerambursabil din partea statului în limita maximă a 200.000 lei, pentru fiecare startup înființat după data de 1 ianuarie 2020, care îndeplinește criteriile de eligibilitate menționate în cadrul programului.   

Ca un partener activ în proiecte semnificative pentru antreprenori, OTP Bank Romania prin alăturarea în programul guvernamental propune beneficiarilor o serie de avantaje la accesarea serviciilor și produselor băncii. Astfel că, după acceptarea în programul de stat, antreprenorii pot deschide un cont dedicat de grant și solicita o finanțare punte de 100% din ajutorul financiar nerambursabil, garantat în procent de până la 80% din valoarea creditului de către FNGCIMM. În plus, au acces la un pachet dedicat de cont curent cu comisioane zero la operațiuni și încasări, administrare card și Internet banking, în funcție de specificul fiecarui pachet și de activitatea tranzacțională a fiecarui client. 

„În ultimii doi ani, marcați de pandemie, am constatat agilitatea, reziliența și spiritul antreprenorial de care au dat dovadă start-up-urile din Romania. Accesarea diferitelor instrumente guvernamentale în perioada următoare devine o necesitate nu doar pentru capitalul românesc, dar mai ales pentru facilitatea creșterii mediului antreprenorial. Acum, mai mult ca niciodată, dorim sa fim alături de sectorul antreprenorial, iar implicarea în programul Start-up Nation este un punct de sprijin pentru inițiativele antreprenoriale locale și, implicit, pentru stimularea creșterii economice prin încurajarea înființării de firme noi. Ne așteptăm la o performanță bună a programului și punem la dispoziția beneficiarilor un cost de finanțare bun și accesibil, dar mai ales o experiență cuprinzătoare pentru clienți.”, a declarat Gyula Fatér, Director General OTP Bank România.

Antreprenorii se pot înscrie în programul Start-up Nation 2022 în perioada 19 iulie – 1 septembrie, pe site-ul Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Continue Reading

#Finance

Cine este Andra Caşu, noul Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică

Published

on

Andra Caşu preia, începând cu luna iulie 2022, poziția de Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică. Cu o experiență de peste 19 ani în domeniul consultanţei fiscale în cadrul EY România, Andra Caşu este specializată în domeniul consultanţei fiscale internaţionale în domeniul impozitării directe, cu focus pe zona de servicii financiare.

Andra este liderul departamentului de Impozite Directe al EY România şi este totodată liderul Sectorului de Consultanţă fiscală şi juridică în Servicii Financiare pentru România şi regiunea CESA (Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale). Ea a acumulat experienţă semnificativă în domeniul consultanţei fiscale, iar portofoliul său de clienţi cuprinde companii multinaţionale din România şi străinătate, bănci, companii de asigurare şi leasing, fonduri de investiții, companii petroliere şi de energie, dar şi mari producători din diverse domenii industriale.

Alex Milcev, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică al EY România și Moldova: „Promovarea Andrei Cașu ca Partener în cadrul departamentului de Impozite directe contribuie la creşterea practicii noastre de servicii fiscale. Creativitatea, pasiunea şi exemplul de lider pe care Andra le-a demonstrat au făcut-o un membru foarte valoros al echipei de Asistenţă fiscală şi juridică, contribuind la consolidarea poziţiei de piaţă a EY în acest domeniu.”

„În momentul de faţă, funcţia fiscală este în curs de transformare, ca urmare a perioadei de pandemie şi a unui focus crescut pe zona de automatizare la nivel global. De asemenea, au apărut schimbări semnificative şi în legislaţia fiscală, ceea ce aduce pentru companii un volum crescut de obligaţii de raportare, dar şi o nevoie de modernizare şi transformare internă. Focusul trebuie să rămână pe crearea de valoare, dar şi pe orientarea către zonele de transformare digitală şi sustenabilitate. Acestea sunt direcţiile care vor genera rezultate optime pentru contribuabili în perioada următoare, iar echipa noastră este implicată în mod dinamic în tot ceea ce ţine de transformarea mediului fiscal din România”, a declarat Andra Caşu. 

Andra Cașu a absolvit facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi este membră a Camerei Consultanţilor Fiscali din România. A urmat, de asemenea, cursurile Oxford Business School în cadrul programului Women’s Leadership Development Program.

Continue Reading

Trending