Connect with us

#News

Peste 8 milioane de români au cumpărat produse online în T1

Published

on

Piața online este în continuă creștere, iar consumatorii români se orientează către magazine online atunci când vine vorba de shopping. Conform unor statistici realizate de compania autohtonă Retargeting Biz, în primul trimestru din 2021 peste 8 milioane de români au cumpărat produse online. Categoriile cu cele mai mari creșteri așteptate în 2021 sunt: casă și grădină, medicamente & suplimente alimentare, modă și accesorii. Mobile commerce este în creștere la nivel global.

Date din online referitoare la primul trimestru al 2021

  • 8.34 mil oameni cumpără produse online
  • 2.04 miliarde euro – valoare pieței online de bunuri de consum

(Sursa: Eurostat)

  • +38.7% – creșterea valorii pieței online de bunuri de consum față de 2020

(Sursa: Datareportal)

  • 1207,73 RON – valoarea medie a cumpărăturilor online anuale făcute de utilizatorii români

(Sursa: Ecompedia)

  • 87.7% din utilizatori au căutat produse și servicii online în vederea achiziționării
  • 76.1% frecventează magazine online
  • 55.5% au folosit o aplicație de cumpărături pe mobil

(Sursa: Datareportal)

  • 19.2% realizează plăți și tranzacții online (18.8% M; 19.6% F)

(Sursa: Eurostat)

Cine realizează cele mai multe cumpărături online?

Procentul de utilizatori care au cumpărat cel putin un produs online în ultimul an, în funcție de sex și grupe de vărstă:

  • 16-24: 53% M; 54% F
  • 25-54: 46% M; 47% F
  • 55-74: 15% M; 13% F

(Sursa: Eurostat)

Totalul cumpărăturilor online în 2020 pentru fiecare categorie de produse:

  • Turism și transport: 1.17 miliarde euro (-44.8% față de 2019)
  • Modă și frumusețe: 813 mil euro  (+37.9% față de 2019)
  • Electronice & IT: 523.45 mil euro (+38.3% față de 2019)
  • Nutriție și sănătate: 287.3 mil euro  (+44.5% față de 2019)
  • Mobilier și electrocasnice: 178.11 mil euro  (+42.4% față de 2019)
  • Jucării și hobby-uri: 233.57 mil euro  (+33.3% față de 2019)
  • Jocuri video: 144.47 mil euro  (+24.2% față de 2019)

(Sursa: Datareportal)

Categoriile cu cele mai mari creșteri așteptate în 2021: casă și grădină, medicamente & suplimente alimentare și modă și accesorii.

(Sursa: Ecompedia)

Procentul de utilizatori care descoperă noi branduri sau produse prin intermediul următoarelor canalele de comunicare:

  • 40.4% – reclame TV
  • 36% – motoare de căutare
  • 30.8% – email marketing
  • 29.1% – recomandări personale
  • 27.7% – reclame pe rețelele sociale
  • 23.8% – reclame pe diverse site-uri
  • 23.5% – site-urile brandurilor

(Sursa: Datareportal)

Tendințe în ecommerce: Email marketing / Newslettere personalizate

  • La nivel mondial, 61% din afacerile care oferă recomandări de produse personalizate obțin profituri mai mari, 58% își cresc traficul de pe site, în timp ce55% observă îmbunătățiri în privința loialității clienților.

(Sursa: Infosys)

  • De asemenea, 86% dintre cumpărători susțin că personalizarea le influențează deciziile de cumpărare, 45% din aceștia preferând să cumpere de pe un site care dispune de o astfel de tehnologie.

(Sursa: Invesp)

Piața de e-mail marketing a depășit la nivel global 1.13 miliarde de dolari în 2020, iar această valoare este așteptată să se dubleze până în 2027. Cu toate acestea, din punct de vedere tehnologic, soluțiile disponibile pe piață fie nu reflectau această dezvoltare rapidă, permițând doar automatizări de bază, fie necesitau cunoștințe și procedee tehnice complexe, ce nu sunt la îndemâna tuturor”, relatează Rareș Bănescu, CEO Retargeting Biz.

(Sursa: Reportlinker & Retargeting Biz)

“Personalizarea se referă la crearea de conținut, oferte sau recomandări de produse individualizate fiecărui utilizator în parte, în funcție de profilul său, comportament și preferințe. Cu alte cuvinte, în cazul newsletterelor personalizate, fiecare abonat va primi o variantă diferită a aceluiași e-mail, conform preferințelor si comportamentului său online și a comenzilor plasate anterior de el sau de profiluri similare lui”, relatează Alina Mitrică, CCO Retargeting Biz.

Mobile commerce

  • La nivel global, 70.4% din piața e-commerce se datorează m-commerce, iar acest procent este așteptat să crescă la 72.9% în 2021.
  • 58% din Millennials sunt adepți m-commerce, comparativ cu 49% din Generația Z.

(Sursa: Meghisan-Toma, G.-M.; Puiu, S.; Florea, N.M.; Meghisan, F.; Doran, D., Generation Z’ Young Adults and M-Commerce Use in Romania. J. Theor. Appl. Electron. Commer. Res. 2021, 16, 1458–1471, https://doi.org/10.3390/jtaer16050082)

Retargeting Biz este o platformă automatizată de marketing menită să ajute magazinele online în atragerea de trafic nou și îmbunătățirea performanțelor în materie de vânzări (ex. optimizarea ratelor de conversie și a volumului de vânzări, minimizarea costurilor de conversie și a ratelor de abandon coș, etc.).

Prezentă deja în 4 țări – România, Ungaria, Grecia și Bulgaria, Retargeting Biz folosește Inteligență Artificială și tactici avansate de automatizare, permițăndu-le magazinelor online să analizeze până în cel mai mic detaliu comportamentul utilizatorilor și să le ofere acestora o experiență personalizată, ce aduce rezultate net superioare practicilor standard ale industriei.

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

Sezamo plafonează prețurile la produsele alimentare de bază pentru următoarele 6 luni

Published

on

Supermarketul online Sezamo, parte a grupului european Rohlik, anunță plafonarea prețurilor a 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare, până în aprilie 2023. Acțiunea face parte dintr-o serie de măsuri menite să ajute consumatorul, precum categoria Save Food, Reducerile Săptămânii și sacoșa cu fructe și legume „Salvează-mă”.

Potrivit Institutului Național de Statistică, rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (octombrie 2021 – septembrie 2022) faţă de precedentele 12 luni (octombrie 2020 – septembrie 2021) este 11,8%*.

Sezamo reacționează la această creștere bruscă, limitând prețurile la produsele alimentare de bază pentru perioada 1 noiembrie – 30 aprilie 2023. Astfel, Sezamo va garanta prețuri plafonate la o serie de 25 de produse, dintre care 22 de produse alimentare și 3 produse nealimentare, precum hârtie igienică, rolă de prosoape de bucătărie și săpun solid. În rândul produselor alimentare cu prețuri plafonate se regăsesc produse de bază, precum zahăr, ulei, făină, orez, salam, ouă, unt, lapte, iaurt, smântână, apă plată și pâine feliată, la care se adaugă alte produse necesare în gospodărie, și anume paste făinoase, bulion, dulceață, castraveți murați, șuncă feliată, cafea măcinată, ceai, pulpe de pui, carne tocată de porc și mici de porc. Acțiunea de plafonare a prețurilor va fi implementată până la finalul lunii aprilie 2023. În cazul în care vor interveni scumpiri ale acestor produse, Sezamo va credita automat diferența dintre prețul real de vânzare practicat în piață și prețul înghețat în contul clientului sub formă de credite, iar banii astfel economisiți pot fi apoi utilizați la Sezamo pentru achiziționarea altor bunuri.

Prețurile alimentelor cresc brusc și, combinate cu prețurile energiei, ar putea avea un impact negativ asupra multor gospodării locale. Sezamo acționează prin limitarea prețurilor pentru o serie de produse alimentare de bază din coșul său de cumpărături. Tomáš Chadzivasilis, CEO al Sezamo în România, explică: „Am spus mereu că Sezamo este pentru toată lumea. Suntem o companie responsabilă și dorim să facem lucrurile mai ușoare pentru clienții noștri în aceste vremuri dificile. Prin urmare, ne gândim la diferite modalități de a ajuta clienții pentru ca experiența lor de cumpărături să fie rezonabilă pentru portofelele acestora. Una dintre aceste modalități este promisiunea unei garanții de preț pentru anumite alimente de bază pe o perioadă de minimum 6 luni.

La rândul său, Michael Kaiser, CCO la Sezamo România completează: „Vrem să ne asigurăm că toată lumea va avea acces nemijlocit la o serie de produse alimentare de bază care se regăsesc în coșul săptămânal. Modalitatea pe care am găsit-o pentru a păstra prețurile rezonabile pentru aceste produse alimentare de bază a fost ca, în cazul unei scumpiri a produsului respectiv, să transformăm diferența de preț în credit pentru cumpărăturile viitoare de la Sezamo. Aceste prețuri vor fi valabile pentru o singură bucată din fiecare produs la fiecare achiziție. Diferența dintre prețul curent de vânzare și prețul maxim garantat va fi întotdeauna rambursată clientului de către Sezamo prin creditarea contului acestuia. Creditul poate fi folosit apoi pentru achiziții ulterioare.”

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, unul dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik se lansează în România în 2022, sub brandul Sezamo. Implementând tehnologie și logistică de vârf la nivel mondial pentru a livra o gamă largă de produse de calitate (10000 SKU+), Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în 3 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată.

Continue Reading

#News

Metav SA investește 40 de mil. Euro în Bellemonde

Published

on

Bellemonde, un nou ansamblu rezidențial exclusivist, se lansează în zona de nord a Capitalei. Investiția în cele 164 de unități, atât case, cât și apartamente, se ridică la peste 40 de milioane de euro. 

Aflat în Pipera și dezvoltat pe o suprafață de teren de peste 41.000 de m.p. în proprietatea Metav SA., Bellemonde va oferi o experiență completă de locuire, datorită spațiilor comune generoase și numărului redus de locuințe. 93 de vile și 71 de apartamente, într-un regim de înălțime ce nu depășește 2 etaje, vor găzdui rezidenții într-un ecosistem perfect echilibrat. 

Începerea construcției proiectului este estimată pentru prima parte a anului 2023, cu un termen de finalizare de 24 de luni. Conceptul îmbină inedit unități de locuințe, precum case individuale, case de tip duplex și de tip înșiruit, vile cu apartamente și clădiri cu apartamente cu regim redus de înălțime, de maxim P+2. 

Pe lângă beneficiile densității scăzute și siguranței sporite a ansamblului de tip gated-community, Bellemonde oferă spații verzi generoase, ce reprezintă peste 33% din suprafața totală a terenului pe care urmează a fi dezvoltat. Facilitățile exclusiviste completează peisajul arhitectural prin: Society Hub – cu un design de top ce aduce rezidenților un spațiu de tip lounge, un loc de joacă indoor pentru copii, zonă spa cu săli de masaj, saune și piscină; zonă comercială cu restaurant, market și alte servicii conexe”, declară Victor Terheș, director de vânzări Bellemonde.

În imediata vecinătate a proiectului se află școli de renume, precum Școala Americană, British School, Olga Gudynn, dar și zone ample de shopping și agrement – Jolie Ville, Mall Băneasa, Strip Mall Iancu Nicolae, Pipera Plaza și Grădina Zoologică Băneasa. 

Liniile de transport public aflate la numai câteva minute distanță și aeroporturile Otopeni și Băneasa reprezintă facilități de mobilitate importante.

“Atent proiectat, Bellemonde este complet pregătit pentru viitor, fiind un gas-free residence dotat cu cele mai noi tehnologii și funcțiuni, precum: pompe de căldură de ultimă generație, fațade ventilate, tâmplărie de aluminiu, finisaje premium, infrastructură pentru instalarea panourilor fotovoltaice și locuri de parcare electrificate”, completează Victor Terheș.

Cele mai recente dezvoltări rezidențiale din portofoliul grupului de companii sunt Belvedere Residences Faza 1 și Faza 2 (Fabrica de Glucoză nr. 6-8, Sector 2, București), Zenville (Mircea Eliade nr. 10, Pipera, Voluntari, Ilfov) și Iqon (Vasile Alecsandri nr. 132, Pipera, Voluntari, Ilfov) Cu o experiență de peste 30 de ani, Metav S.A. vizează în planurile de extindere ale companiei dezvoltarea proiectului imobiliar ABOVE din Șos. Fabrica de Glucoză, precum și alte dezvoltări imobiliare pe terenurile pe care le deține,  toate dispunând de beneficii și facilități complexe, suprafețe ample de locuit, spații verzi generoase și servicii de înaltă calitate. 

Continue Reading

#Auto

Echipa UcaB din România, monitorizată și urmărită în timp real la cel mai mare raliu caritabil pentru amatori, cu ajutorul SafeFleet

Published

on

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, susține participarea a trei români la cea mai mare cursă de off-road din lume pentru amatori, de cca. 10.000 km, Budapesta – Bamako, ce îmbină acțiunea cu activități caritabile. Compania sprijină echipa UCaB pe tot parcursul traseului prin intermediul sistemului de monitorizare GPS, deosebit de util pentru o călătorie plină de provocări și riscuri multiple, ce țin de siguranță, terorism sau sănătate. 

Ne bucurăm să fim alături de echipa României în acest proiect impresionant, atât ca amploare, provocări, cât și în ceea ce privește valoarea caritabilă oferită. Le transmitem gânduri bune tuturor participanților, un traseu ușor și fără impedimente majore, iar pe ai noștri vă invităm să îi și urmărim pe tot parcursul călătoriei, prin intermediul sistemului GPS oferit de SafeFleet”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet. 

Ediția actuală a raliului Budapesta – Bamako numără 247 de echipe, 554 de oameni și 45 de țări participante, fiind cea mai mare de până acum. Traseul a plecat din Budapesta pe 21 octombrie, străbate o bună parte din Europa și traversează o zonă dificilă a Africii de Vest – Munții Atlas și Sahara, având ca destinație finală Freetown, capitala Sierra Leone, pe 8 noiembrie. Cursa va avea, așadar, o durată de două săptămâni, include cca. 10 mii de km, 10 state parcurse și două continente. Traseul parcurs de participanții României (UCaB), poate fi urmărit în timp real aici, prin intermediul soluției SafeFleet. 

Echipa UCaB, formată din Mihai Lupu, Cosmin Savu și Grațian Mihăilescu, și-a propus sprijinirea unor comunități africane prin cunoștințe și resurse, într-o expediție care are ca scop o dublă misiune medicală și educațională. În primul rând, intenția UCaB Team este de a aduce o mașină de intervenție dotată cu instrumentar și echipamentul necesar, ce va ajunge în sprijinul administrației spitalelor din Freetown. Al doilea proiect constă în activarea unor centre tip smart library și a unor huburi digitale prin care partenerii UCaB (la nivel local și internațional) să faciliteze diverse programe pe diferite teme, de la competențe digitale, alfabetizare digitală, cursuri de jurnalism comunitar, ateliere de fotografie, până la lucrul cu voluntari, managementul atragerii de resurse și punerea în valoare a potențialului comunităților partenere. 

De peste 20 de ani, SafeFleet oferă clienților săi soluții de calitate precum monitorizarea în timp real a flotei, geofencing, colectarea datelor CAN-bus, monitorizarea consumului de combustibil, plata automată a taxei de drum, optimizarea rutelor și integrarea tahografului.

Unul dintre cei mai mari jucători din sud-estul Europei, SafeFleet dispune de un software telematic inovator pe piața IoT din România, folosit cu succes și de companii din Italia, Polonia, Ungaria și alte 23 țări din întreaga lume.

În prezent, soluțiile SafeFleet sunt utilizate de peste 7.000 de clienți, cu peste 75.000 de device-uri de monitorizare instalate. Printre clienții SafeFleet se numără UPC, Veolia, Raiffeisen Bank, ING Bank, E.ON România, EVN Macedonia, EULEX Kosovo, EUMM Georgia, Procredit Bank Kosovo și 35 de municipalități din Italia.

Continue Reading

Trending