Connect with us

#IT Revolution

Prima pădure inteligentă din România – o inițiativă Vodafone

Published

on

Vodafone anunță, în premieră în România, un proiect de pădure inteligentă, conectată la rețeaua Supernet. Pădurea, situată în județul Covasna, a fost dotată cu un sistem de monitorizare și semnalizare în timp real a sunetelor specifice exploatărilor forestiere, ceea ce ajută la combaterea defrișărilor ilegale. Proiectul este parte a misiunii Vodafone de a proteja mediul și un apel la solidaritate pentru apărarea pădurilor din România împotriva defrișărilor ilegale, în linie cu noua poziționare a brandului anunțată astăzi la nivel global, „Împreună putem”. 

„România este printre puținele țări din Europa care se mai poate mândri cu pădurile sale virgine. Din păcate, acestea sunt în pericol de a dispărea. Unul dintre angajamentele asumate de Vodafone este acela de a proteja Planeta și de a utiliza tehnologia pentru a genera impact pozitiv în societate, pentru a contribui la schimbare și progres, pentru a conecta oamenii și societatea pentru o viață mai bună și un viitor sustenabil. Soluția pe care o lansăm astăzi răspunde unei nevoi imediate de a preveni exploatările forestiere ilegale și de a putea interveni în timp util pentru a proteja ultimele areale seculare, dar și unui obiectiv pe termen lung, de acțiune împotriva schimbărilor climatice. Să ne îngrijim de viitorul Planetei este o responsabilitate care ne revine tuturor – autorități, companii, organizații de mediu și cetățeni, și fiecare dintre noi putem contribui la acest obiectiv printr-un comportament responsabil și eforturi comune”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România

Soluția de pădure inteligentă implementată de Vodafone are la bază sistemul dezvoltat de start-up-ul non profit Rainforest Connection. Sistemul comunică cu rețeaua Vodafone și constă într-o serie de dispozitive numite „gardieni digitali”, prevăzute cu senzori acustici care captează o gamă variată de sunete din mediul înconjurător. Datele captate sunt trimise, prin internet, către o platformă aflată în cloud, dotată cu Inteligență Artificială. Aplicația analizează în timp real informația primită și, dacă sunt detectate zgomote precum cele de drujbă, de autovehicule etc, care ar putea indica eventuale activități suspecte, trimite tot în timp real alerte către o aplicație instalată pe telefoanele pădurarilor și/sau către un centru de monitorizare zonal sau național. Soluția le permite administratorilor pădurilor să asculte în timp real ce se întâmplă și să intervină prompt în caz de pericol. Dispozitivele sunt instalate în segmentul superior al arborilor, într-un mod neinvaziv, sunt dotate cu panouri solare proprii care le asigură alimentarea cu energie și sunt protejate de intemperii. Un singur dispozitiv are o rază de acoperire de 1Km și poate preveni defrișarea a peste 3Km2 de pădure. 

„Proiectul pe care l-am anunțat astăzi demonstrează încă o dată cum tehnologia poate contribui la soluționarea unei probleme reale cu care România se confruntă și anume defrișarea necontrolată. Nu vom avea niciodată suficienți pădurari să ne protejăm complet pădurile, însă putem avea suficienți gardieni digitali care să detecteze și să ne anunțe imediat ce apare un pericol real de defrișare ilegală. Soluția noastră se bazează pe captarea în timp real, cu ajutorul rețelei Vodafone, a sunetelor specifice acțiunilor de defrișare (drujbă, motor etc.) și recunoașterea lor cu ajutorul inteligenței artificiale, urmate de transmiterea unei alerte către persoanele și autoritățile responsabile ce pot interveni pentru a stopa acțiunea de defrișare. Soluția propusă de noi este complementară măsurilor deja luate de autorități pentru că intervine în etapa inițială, de detecție și alarmare din interiorul pădurii, înainte ca defrișarea să aibă loc”, a declarat Cătălin Buliga, Chief Technology Officer, Vodafone România

„Împreună putem” – noua viziune de brand a Vodafone

Vodafone a anunțat astăzi la nivel global noua viziune a brandului, „Împreună putem”, prin care își continuă misiunea de a contribui la societatea digitală în care nimeni nu este lăsat în urmă, reducând în același timp impactul asupra mediului. Astfel, Vodafone accentuează rolul pe care fiecare individ îl poate avea în schimbarea în bine a societății, cu ajutorul tehnologiei. Noua poziționare de brand a Vodafone este inspirată de studiul derulat de companie în rândul consumatorilor, care a arătat cum tehnologia s-a transformat dintr-un instrument care stimulează oamenii la nivel personal într-o componentă esențială care poate genera impact în dezvoltarea durabilă a societății. Sub promisiunea „Împreună putem”, compania va continua eforturile de dezvoltare a rețelelor sale Gigabit pentru a îmbunătăți conectarea oamenilor și a comunităților, a folosi tehnologia pentru a reduce emisiile de carbon, pentru a susține educația, sectorul medical și pentru a crea o societate incluzivă și durabilă. 

Despre Vodafone

Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun”, iar capabilitățile, experiența și prezența noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate și avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.

Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa și cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume.  Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 45 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 48 de rețele mobile partenere. La 31 decembrie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienți ai serviciilor TV și peste 118 milioane de dispozitive IoT conectate.

Apreciem și tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie. Angajamentul nostru de a susține diversitatea și incluziunea stă la baza misiunii noastre și a eforturilor companiei de a îmbunătăți accesul la educație și abilități digitale pentru femei și pentru societate, în general.

Totodată, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% până în 2025, până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2021 în Europa, și până în 2025 pentru operațiunile din celelalte teritorii, reutilizând, revânzând sau reciclând 100%  din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#IT Revolution

Platformele de fake-news câștigă anual 2.6 miliarde de dolari din reclame. Dragoș Stanca, președinte BRAT: „În web2.0, adevărul a devenit neproductiv”

Published

on

În timp ce jurnalismul se confruntă la nivel internațional cu o subfinanțare masivă, platformele de dezinformare câștigă, anual, 2.6 miliarde de dolari din campanii publicitare finanțate de cele mai importante companii multinaționale, potrivit estimărilor NewsGuard.

Dragoș Stanca, președinte BRAT, afirmă că giganții din industria tehnologiei informației au democratizat atât producția de conținut cât și posibilitatea de monetizare a acestuia prin publicitate. Însă, din cauza respectivului model de business, cea mai importantă nevoie comercială a devenit cantitatea conținutului consumat, și, prin urmare, calitatea acestuia a scăzut progresiv. 

„Cu cât produci mai multă audiență cu atât faci mai mulți bani. În web2.0, undeva pe parcurs, adevărul a devenit neproductiv din punct de vedere comercial. Și atunci au apărut fake-news, clickbait și alte metode prin care suntem, cumva, ținuți captivi să consumăm cât mai mult conținut, să producem cât mai multe afișări, ca acestea să fie vândute cât mai ieftin și să ajungă la cât mai mulți clienți care să plătească astfel de campanii publicitare. Deci, cumva, principiile fundamentale ale relației dintre public, jurnaliști, comercial și editorial s-au fracturat total,” a afirmat Dragoș Stanca în cadrul conferinței The Stakeborg Talks, moderată de Vlad Mercori. 

Viitorul jurnalismului: Descentralizarea platformelor media prin blockchain

Potrivit președintelui BRAT, în web2.0, algoritmii platformelor de social media sunt setați să ne ofere preponderent spre consum conținut care ne place, determinându-ne astfel să petrecem cât mai mult timp conectați și, implicit, să consumăm cât mai multe spoturi publicitare și alte tipuri de conținut comercial.  

„Acest lucru ne duce într-o direcție nebună în care nu mai avem răbdare unii cu alții, nu mai știm să deosebim dezinformarea de informație legitimă, credem că toți jurnaliștii sunt corupți și că nimeni nu mai face conținut cu bună credință ci doar din interes comercial. Toate aceste lucruri vor trebui corectate în timp,” a adăugat Dragoș Stanca în cadrul dezbaterii The Stakeborg Talks. 

Potrivit acestuia, prin adoptarea tehnologiei blockchain, creatorii de conținut au capacitatea de a recâștiga încrederea publicului. 

„Descentralizarea în content ar însemna, în principiu, transparentizarea totală a proceselor care pot avea impact în politicile editoriale. Acest lucru poate însemna, de asemenea, faptul că oamenii vor cunoaște regulile jocului de la început și că ele nu pot fi schimbate pe parcurs, fiind înscrise într-un block al unui blockchain. De exemplu, Facebook a schimbat regulile jocului de sute de ori pe parcursul contractului pe care, prin termeni și condiții, îl are cu toți utilizatorii platformei. 

În al doilea rând, vorbim de partea de răspundere. Poți verifica dacă o știre a fost modificată, dacă o fotografie, care este și NFT, este cea originală sau dacă este trucaj. Nu mai poți fi manipulat atât de ușor crezând că ți se confirmă biasurile. Cred că principiile blockchainului, împreună cu etica jurnalismului hardcore, pot naște un ecosistem mult mai sănătos,” a adăugat Dragoș Stanca.

Generalizarea, mama autocrației

Dragoș Stanca afirmă că, într-adevăr, o mare parte din media a fost viciată și și-a trădat misiunea, fiind infestată de interese nelegitime, însă există în continuare jurnalism onest care servește interesului public.

„Generalizarea este mama autocrației și apoi a dictaturii. Există nuanțe: Nu toți sunt la fel. Dau foarte des acest exemplu: Gândiți-vă că o bună parte din redacția de la Recorder și o bună parte din redacția de la Rise Project sunt oameni care au lucrat la Antena 3. Asta nu înseamnă că dacă au lucrat la Antena 3 îi caracterizează politica editorială a postului. Înseamnă că ei aveau o conștiință a lor, au plecat și și-au făcut treaba în continuare. Generalizarea și lipsa de atenție la nuanțe e incredibil de dăunătoare”, avertizează Dragoș Stanca. 

Invitatul lui Vlad Mercori în cadrul dezbaterii „The Stakeborg Talks” și-a încheiat într-o notă optimistă intervenția, susținând că omenirea se află încă la început de drum din punct de vedere al evoluției.

„Avem, la urma urmei, doar 70.000 de ani de când am ieșit din grote. Mi se pare că e foarte devreme în istoria umanității. (…) Gândește-te ce am reușit de la aselenizare și până în prezent. Aselenizarea a fost făcută cu un computer IBM care avea o putere de vreo 1.2 milioane de ori mai mică decât un smartphone mediu. Deci, s-a dus un nebun pe lună operat de un computer care era de peste un milion de ori mai slab decât un smartphone mediu. Și asta am făcut din 1969 până acum. Este absolut fabulos ce am reușit. Dacă ne mai dăm răgaz măcar 80-100 de ani s-ar putea să fim extrem de plăcut surprinși de cât de buni suntem. Deci, cred că e foarte relativ să punem ștampile,” a conchis Dragoș Stanca. 

Despre Stakeborg 

Seria de conferințe „The StakeBorg Talks” își propune să promoveze oportunitățile economice și culturale pe care tehnologia blockchain le poate genera, fiind organizate de startupul autohton Stakeborg. Dincolo de noul format al „The StakeBorg Talks”, startupul fondat de Vlad Mercori își asumă un rol de educare a opiniei publice prin intermediul canalelor de Youtube Stakeborg, StakeBorgDAO, al newsletterului The Crypto Insider și al cursului de alfabetizare cu tehnologia blockchain – Stakeborg Academy. Totodată, Stakeborg a dezvoltat prima organizație autonomă descentralizată din România – StakeBorgDAO, cu peste 1000 de membri organizați pe Discord, propunându-și să încurajeze adopția industriei blockchain și să susțină proiecte autohtone inovative din industria crypto.

Continue Reading

#IT Revolution

Peste 500 de tineri au participat la programele de învățare organizate gratuit de Endava

Published

on

Endava, compania britanică de software prezentă pe piața locală cu 10 centre de livrare, se implică activ în dezvoltarea comunității prin programele destinate celor aflați la început de drum în IT. În prima jumătate a anului 2022, peste 500 de tineri din România, pasionați de tehnologie și interesați de oportunitatea unei cariere sau perspective de creștere în IT, au beneficiat gratuit de programele de învățare oferite de Endava.

Sub îndrumarea unui mentor, tinerii interesați de o carieră în IT au ocazia să-și îmbunătățească abilitățile tehnice sau de relaționare și să câștige experiență, implicându-se direct la proiectele companiei. Endava oferă diverse programe pentru tineri precum Internship-uri și inițiative destinate studenților și absolvenților unor facultăți cu profil tehnic (sub denumirea de „Graduate Programmes” și programe de training „School for…” pentru cei care își doresc să înceapă o carieră în IT, indiferent de experiența anterioară.

„Endava contribuie constant la dezvoltarea profesională a celor aflați la început de drum în domeniul IT prin programe destinate lor. Cu fiecare nouă generație care ne trece pragul, sunt plăcut surprinsă să văd cât de curioși sunt tinerii și cât de dornici să-și dezvolte abilitățile tehnice încă de pe băncile facultăților. De asemenea, o dată cu tinerii care aduc idei noi, energie și soluții inovative pentru viitor, le sunt recunoscătoare mentorilor și trainerilor care asigură participanților o experiență valoroasă pe parcursul duratei acestora, oferindu-le constant suport și feedback. Pentru anul viitor ne dorim să continuăm aceste programe de învățare, să construim relații strânse cu universitățile și comunitățile tehnice, dar și să dezvoltăm constant inițiative noi, adaptate nevoilor de pe piață și tehnologiilor aflate mereu în schimbare”, a declarat Monica Daliu, Regional Head of People Development and Recruitment, Central Europe.

Programele de Internship sunt destinate studenților – de la facultățile cu profil tehnic – și le oferă participanților șansa de a face primul pas spre o carieră de succes în industria de IT. Pe durata lor, aceștia au ocazia să-și îmbunătățească abilitățile tehnice, să se dezvolte profesional și personal. Programele “Graduate” sunt module de pregătire intensivă pentru absolvenții facultăților cu profil IT. Aceștia au ocazia să lucreze la proiecte reale cu expunere către o gamă largă de industrii. Programele de training  „School for…”, implementate pentru prima dată în 2015, sunt destinate tuturor celor care își doresc să îmbrățișeze o carieră în IT, indiferent de background și nivelul de experiență. Pe toată durata acestora, participanții au ocazia să facă cunoștință cu mediul de lucru Endava, să învețe de la experți în domeniu și să-și construiască relații de colaborare de lungă durată. 

De la începutul acestui an, compania a oferit peste 120 de oportunități de Internship, iar peste 380 de tineri au avut ocazia să se dezvolte pe arii precum Development, Testing, Java, Python, DevOps, QA sau .NET prin intermediul inițiativelor „School for…” și „Graduate”. Printre aceștia se numără și Silvana Mîndreanu, care ne spune că asemenea proiecte sunt o oportunitate excelentă pentru a învăța ceva nou, dar și pentru a începe o carieră în IT. 

„Cursurile din cadrul acestui program sunt ținute de către profesioniști din cadrul companiei și ai încrederea că cei care țin cursurile vor fi deschiși și vei putea apela oricând la ei atunci când ai neclarități. Cu siguranță, existența mentorilor într-un proces de învățare este esențială. Fără mentori care să îți dea încredere în permanență și care să te motiveze, nu ai reuși într-un timp atât de scurt să îți depășești limitele și să ajungi la un nivel înalt de cunoștințe”, a spus Silvana Mîndreanu, Tester Endava București 

Parteneriatul dintre companii și universități, esențial pentru formarea viitorilor IT-iști

Parteneriatele cu universitățile sunt o altă punte către comunitate, dar și o tradiție a companiei, continuată și anul acesta prin cursuri predate de către profesioniștii Endava. Peste 100 de studenți au beneficiat de programe de practică în colaborare cu Universitatea București, ASE, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj, Universitatea Transilvania din Brașov și Universitatea din Pitești. Tot în parteneriat cu universitățile, compania a sprijinit sesiuni științifice de prezentare a lucrărilor de licență și conferințe și evenimente pentru studenți precum „Zilele carierelor”, „Festival de cariere”, „Stagii pe bune”, „ESN Romania’s Spring National Assembly 2022” sau „Sesiunea de Comunicări Științifice Studențești”. De asemenea, compania a continuat să fie alături de asociațiile studențești unde a oferit diverse inițiative de mentorat pe subiecte precum Game Development, Java, sau Lambda AWS. 

Endava oferă constant oportunități de învățare pentru tinerii interesați de o carieră în IT. Mai multe detalii despre programele disponibile și modalitățile de aplicare găsiți pe site-ul și paginile de social media ale companiei. 

Continue Reading

#BrandsTalk

Cum arată noile sedii dechise de Ubisoft România

Published

on

Ubisoft România, liderul pieței locale de gaming, anunță schimbări majore pentru studiourile din București și Craiova. Două noi sedii au fost special amenajate pentru a reflecta ADN-ul de entertainer al companiei și au fost recent inaugurate de cei aproape 2.000 de angajați. 

Situat în incinta ansamblului J8 Office Park, noul sediu din București dispune de o suprafață totală de 23.000 metri pătrați și reunește, în total, 1.800 de angajați. Schimbarea este prezentă și în Craiova, unde cei 150 de angajați ai studioului s-au mutat deja în incinta Electroputere Parc, într-un spațiu cu o suprafață totală de 2.000 mp. 

Ubisoft Craiova

Noile sedii pun la dispoziția angajaților condiții optime pentru desfășurarea activității și marchează un nou început pentru Ubisoft România. Evenimentele fac parte din strategia pe termen lung a companiei, care își propune să devină lead-site pentru viitoare titluri și proiecte internaționale Ubisoft și, astfel, să poziționeze România pe harta marilor jucători din industria de gaming. 

Ubisoft Craiova

Studiourile au fost amenajate punând accent pe starea de spirit a angajaților, pe dezvoltarea productivității și creativității lor și includ numeroase spații de recreere, săli de jocuri, spații comune de lucru, birouri individuale, săli de întâlnire și spații generoase pentru luat masa, de tip cafeteria. Noile birouri reflectă cultura ambițioasă a companiei, aceea de a crea un mix de experiențe și beneficii care să răspundă nevoilor diverse ale angajaților, din București și Craiova.

Ubisoft București

Cele două studiouri au celebrat inaugurarea sediilor prin activități interne, care au inclus și prezența unor food truck-uri și a unei cabine foto în fiecare locație, ocazie cu care angajații s-au revăzut și reconectat, după doi ani de work from home.

Ubisoft București

“Toți angajații noștri din București și Craiova au acum un spațiu de lucru modern, care să răspundă tuturor nevoilor lor. Cele două birouri ne oferă mediile potrivite pentru dezvoltarea noilor experiențe de entertainment cu impact la nivel global, dar și pentru îndeplinirea unei noi ambiții – aceea de a deveni un hub regional al industriei de gaming. Aceste lucruri reprezintă doar un prim pas în drumul nostru de a transforma Ubisoft România în cel mai dorit angajator din industria de entertainment și tech. Cu acest gând, am lansat recent și o serie de programe interne, destinate tuturor angajaților, cu focus pe zonele de well-being, learning și development, iar acesta este doar începutul”, spune Cristian Pană, Managing Director Ubisoft România și Serbia.

Ubisoft București

Ubisoft România, liderul pieței locale de gaming

De 30 de ani, încă de la deschiderea studioului din București în 1992, Ubisoft România a fost și rămâne un pilon strategic important pentru dezvoltarea companiei la nivel global, sediul din București fiind și primul studio deschis în afara granițelor franceze și al doilea cel mai mare din lume. 

Echipele locale au deja o expertiză consacrată în co-dezvoltarea, alături de alte studiouri Ubisoft, a numeroase titluri și francize internaționale. În continuare, una dintre ambițiile companiei este să devină lead-site pentru noi proiecte Ubisoft, lucru care va contribui la poziționarea României pe harta marilor jucători de gaming din piața internațională.

Odată cu relocarea celor două sedii, din București și Craiova, Ubisoft România își consolidează poziția favorabilă în industria de gaming, una dintre cele mai dinamice și atractive sectoare de angajare căutate de Mileniali și generația Z. În prezent, compania deține mai mult de o treime din forța de muncă din industrie pe plan local și caută în continuare talente pentru pozițiile deschise în toate departamentele, disponibile aici

Echipa globală Ubisoft, de 20.000 de angajați, lucrează în peste 40 studio-uri din întreaga lume, având o misiune comună – aceea de a îmbogăți viețile jucătorilor cu experiențe de gaming originale și memorabile. Aceeași ambiție se regăsește și în cadrul Ubisoft România, unde sunt create jocuri care ajung la milioane de oameni de pe tot globul. Studiourile din țară co-crează alături cu alte studio-uri Ubisoft de top la dezvoltarea de lumi iconice în industria de entertainment – de la Assassin’s Creed si Tom Clancy’s Ghost Recon, la Watch Dogs, Just Dance și multe alte proiecte care urmează să fie anunțate.

Continue Reading

Trending