Connect with us

Uncategorized

Raport EY: O rețea rezilientă susținută de soluții digitale va sprijini o tranziție de succes spre eMobilitate

Published

on

Adoptarea eMobilității nu este doar un fenomen economic sau ecologic, ci și unul psihologic, care depinde de acceptarea la scară largă de către clienți. Ritmul actual de adoptare a vehiculelor electrice este rapid, unul din cinci autovehicule vândute în Europa în 2021 fiind electric. Cu toate acestea, accelerarea acestui ritm depinde de asigurarea unei experiențe de consum optimizate prin intermediul unei infrastructuri de alimentare solide, care să permită tuturor o încărcare rapidă și eficientă.

Un nou raport realizat de EY și de asociația industriei europene de energie, Eurelectric, intitulat „Pot companiile de utilități să transforme vehiculele electrice în resurse de valoare pentru rețele?”, analizează creșterea masivă anticipată a numărului de vehicule electrice, de la aproximativ 5 milioane de autoturisme, vehicule comerciale ușoare și vehicule grele în prezent, la 130 de milioane de vehicule până în 2035, precum și impactul acesteia asupra rețelei. Raportul constată că operatorii sistemelor de distribuție (OSD) joacă un rol de o importanță critică în succesul eMobilității și al infrastructurii de alimentare necesară sprijinirii acesteia.

Raportul se bazează pe date puse la dispoziție de Eurelectric și de membrii asociației și cuprinde informații obținute în urma discuțiilor cu lideri din domeniile care formează întregul ecosistem al eMobilității, printre care industria auto, utilități, administrarea flotelor, planificare urbană și infrastructură de alimentare.

Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România: „130 de milioane de vehicule electrice sunt aşteptate în Europa până în 2035, susţinute de aproximativ 65 de milioane de puncte de încărcare. Creșterile rapide și imprevizibile ale cererii de încărcare pot cauza probleme rețelelor electrice, cum ar fi fluctuațiile de tensiune și chiar întreruperi în alimentarea cu energie electrică. Operatorii de distribuţie locali au mai multe soluții disponibile pentru a transforma aceste costuri suplimentare într-o investiţie cu potenţial de finanțare prin programele UE.”

De la o vulnerabilitate, la o resursă de valoare pentru rețele

Apariția preconizată pe piață a 130 de milioane de vehicule electrice reprezintă o provocare enormă pentru rețelele electrice ale Europei. Potrivit calculelor realizate în cadrul raportului, creșterea anticipată a numărului de vehicule electrice va face necesară instalarea a cel puțin 65 de milioane de puncte de încărcare, dintre care 9 milioane publice, față de cele 374.000 de stații existente în prezent. Și cererea de electricitate pentru alimentare este așteptată să se majoreze cu 30% pe an, ceea ce înseamnă o creștere de 200 TWh până în 2030. Cu toate acestea, potrivit raportului, un eventual efect destabilizator nu ar urma să fie provocat de creșterea cererii, ci mai degrabă de faptul că mii sau chiar milioane de vehicule electrice vor fi alimentate simultan.

Analiza EY relevă că rețelele, care sunt deja extrem de solicitate în numeroase zone, s-ar putea transforma în puncte de blocaj, dacă perioadele de vârf pentru alimentarea vehiculelor electrice ar coincide cu intervalele de solicitare maximă în general. Potrivit unei analize a celor șase cele mai comune scenarii de utilizare în materie de alimentare a vehiculelor electrice (rezidențial rural, rezidențial urban, la locul de muncă, autobaze, în timpul nopții și pe autostrăzi), majorarea sarcinii maxime va fi între 21% și 90%. Din acest motiv, o abordare de tipul „instalare și atât” în ceea ce privește punctele de încărcare riscă să exacerbeze congestionarea rețelelor deja suprasolicitate.

Raportul sugerează că alimentarea gestionată va fi un element crucial, care îi va ajuta pe operatorii sistemelor de distribuție (OSD) să transforme vulnerabilitatea reprezentată de alimentarea necontrolată a milioane de vehicule electrice într-o resursă de valoare. Instalarea de rețele inteligente va oferi operatorilor informații în timp real cu privire la rețelele pe care le exploatează, precum și posibilitatea de a analiza necesarul curent și viitor. Aceste date îi vor ajuta să stabilească dacă sunt necesare investiții în consolidarea rețelei sau soluții de flexibilitate pentru a susține alimentarea vehiculelor electrice. Totodată, înglobarea soluțiilor digitale le va permite OSD să controleze capacitatea disponibilă, momentul și durata alimentării și să faciliteze alimentarea vehiculelor electrice la ore la care energia din rețea este abundentă și ieftină, preîntâmpinând astfel prăbușirea rețelelor din cauza suprasolicitării.

Nevoia critică de a accelera substanțial instalarea de infrastructură de alimentare în concordanță cu adoptarea vehiculelor electrice va impune o colaborare la scară largă între autoritățile municipale, autoritățile naționale, urbaniști, operatorii punctelor de încărcare, furnizorii de servicii de eMobilitate, producătorii de autovehicule și operatorii sistemelor de distribuție. Prin această cooperare, sistemul de transport rutier conceput astăzi trebuie să îi deservească pe toți consumatorii pentru o perioadă lungă de timp în viitor.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 312.250 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 40 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2021.

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Uncategorized

Adrian Bodomoiu, director general Wizrom Software: „Una dintre cele mai vechi companii de soluții software din România își unește forțele cu unul dintre cele mai inovatoare start-up-uri europene”

Published

on

Wizrom Software, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de software de business din România, anunță încheierea unui parteneriat privind integrarea platformei digitale Postis în propriul sistem ERP, pentru a oferi clienților săi acces la un sistem complet de management și livrare a comenzilor online și al distribuției B2B.

Începând din luna mai, funcționalitățile Postis sunt integrate în WizPro – sistemul ERP dezvoltat de Wizrom – și, astfel, în funcție de nevoile lor, clienții pot beneficia de întregul set de servicii de integrare și diversificare a soluțiilor de transport și livrare, management, automatizare și optimizare a livrărilor. 

Companiile de distribuție, retail sau e-commerce pot beneficia de o abordare one-stop-shop, cu includerea tuturor serviciilor de care au nevoie într-un singur contract, pe o singură factură. În prezent, Wizrom numără peste 4.250 de clienți activi – atât organizații foarte mari, cât și întreprinderi mici și mijlocii -, din aproape toate sectoarele de activitate.

„Una dintre cele mai vechi companii de soluții software din România își unește forțele cu unul dintre cele mai inovatoare start-up-uri europene pentru a veni în sprijinul companiilor care desfășoară activități de e-commerce și logistică. Sunt bucuros să dau această veste bună clienților noștri, care pot beneficia de-acum încolo de o platformă unică de acces la o multitudine de servicii, prin intermediul căreia pot reduce considerabil timpul și costurile aferente livrărilor”, declară Adrian Bodomoiu, Director General în cadrul Wizrom Software.

Prin utilizarea soluțiilor de optimizare a livrărilor ca parte a ecosistemului IT oferit de Wizrom, companiile de distribuție, retail sau e-commerce beneficiază de toate avantajele oferite de platforma Postis. Printre acestea se numără reducerea costurilor de transport cu până la 25%, reducerea refuzurilor la livrare și a retururilor cu până la 20%, reducerea livrărilor în afara timpului promis cu până la 25%, creșterea eficienței operaționale (depozitare, selecție, ambalare, comenzi, livrare) cu până la 15%, reducerea sesizărilor din call center cu până la 25%, creșterea satisfacției clienților cu până la 25%, reducerea ratei de abandon în shopping cart cu până la 20%, reducerea timpului și a costurilor de dezvoltare IT pentru diversificarea opțiunilor de livrare etc.

Wizrom își extinde astfel portofoliul de servicii oferite clienților săi, prin integrarea în ecosistemul său de aplicații de business a celor mai avansate tehnologii (machine learning, inteligență artificială, automatizarea proceselor) disponibile pe piață, pentru optimizarea livrărilor. 

Postis beneficiază, la rândul său, de experiența acumulată de Wizrom în cei peste 24 ani de prezență pe piața de servicii B2B și facilitează accesul la serviciile sale companiilor de distribuție, retail și comerț online ce utilizează suita de soluții Wizrom.

„Ne bucură tare mult parteneriatul încheiat cu Wizrom pentru că ne ajută să facem încă un pas în promisiunea noastră către piața de distribuție, retail și e-commerce din România, aceea de a face posibilă și accesibilă eficiența operațională, atunci când vorbim de livrări, pentru cât mai multe companii, mari sau mici deopotrivă. Am găsit în echipa Wizrom oameni vizionari și în soluțiile Wizrom tehnologii avansate pentru managementul afacerilor, de aceea credem că împreună, vom oferi clienților noștri comuni o infrastructură IT performantă, completă, la cheie, gata integrată și testată, capabilă să le susțină adaptarea la contextul volatil de acum și creșterea pe termen mediu și lung, a declarat Valerica Motoc, Head of Business Development Postis.

Clienții pot beneficia de întreg setul de soluții Postis, dintre care cele mai importante sunt: integrare/diversificare curieri și transportatori; managementul integrat, automatizarea si optimizarea livrărilor prin utilizarea tehnologiilor avansate AI pentru alegerea celei mai bune variante de transport; optimizarea experienței clienților prin utilizarea mecanismelor de interacțiune înaintea, pe parcursul și după livrare; control total asupra proceselor de livrare, analize, rapoarte și decizii bazate pe date prin urmărirea performanței, eficienței, experienței percepute de clienți și a cashflow-ului.

_____________________

Prezentă pe plan local de peste două decenii, Wizrom Software este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de soluții IT pentru afaceri din România. Compania, care are birouri în București și în Cluj și numără aproximativ 120 de angajați, dezvoltă și furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate și gestiune, automatizări în vânzări, producție și Business Intelligence (BI). 

În prezent, Wizrom numără peste 4.250 de clienți activi atat în organizații foarte mari cat și în companii de tip Small and Medium Business (SMB), din aproape toate sectoarele de activitate.

Înființat în 2016, Postis e primul start-up LogTech din România, care a revoluționat sectoarele de logistică și transport prin intermediul tehnologiilor IT – platforme digitale deschise, algoritmi de machine-learning, instrumente analitice și automatizare. Lansată comercial în urmă cu 5 ani, Platforma Postis integrează toți furnizorii semnificativi de distribuție și livrare și poate fi utilizată de orice companie din România și Europa care transportă și livrează bunuri și care are nevoie de creșterea productivității, simplificarea operațiunilor, optimizarea costurilor, scalarea afacerii, ajustarea modelului de business sau intrarea pe noi piețe. Platforma Postis este utilizată, în prezent, de peste 200 de clienți, printre care: Ikea, Flanco, Cărturești, elefant.ro, KLG, Schmitz-Cargobull, Intersport, Carrefour, cora, Auchan sau Noriel.Începând cu luna februarie a anului în curs, Postis a devenit o companie internațională, deschizând primul său birou din afara țării în Polonia, în orașul Wroclaw, de unde este coordonată activitatea în regiunea CEE. De asemenea, și-a extins operațiunile în regiunea SEE optimizând livrările în Bulgaria, Grecia și Cipru pentru branduri internaționale precum Ikea și Intersport și, până la sfârșitul anului, se pregătește să deschidă un birou local în Germania, de unde va fi coordonată activitatea în Europa de Vest.

Continue Reading

Uncategorized

Compania românească SafeFleet monitorizează vehiculele Misiunii UE de consiliere din Republica Centrafricană

Published

on

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, anunță semnarea unui acord de monitorizare a vehiculelor de teren folosite în cadrul EUAM RCA – Misiunea Uniunii Europene de consiliere pentru reforma sectorului securității civile din Republica Centrafricană.

Compania românească SafeFleet, cu birouri în Timișoara, va oferi timp de 12 luni servicii de monitorizare a celor 37 de mașini de teren pe care reprezentanții UE le vor utiliza în cadrul misiuniii EUAM din statul african. Monitorizarea vehiculelor blindate se face cu ajutorul dispozitivelor de urmărire prin GPS, iar comunicația cu centrul de comandă funcționează în sistem dual: atât prin GSM, cât și prin satelit, ținând cont de specificul zonei deșertice unde există numeroase situații în care semnalul GSM nu este suficient de puternic sau lipsește cu desăvârșire. 

Reprezentanții EUAM vor putea, astfel, să cunoască în timp real poziția fiecărui vehicul, să contorizeze cu acuratețe consumul de combustibil și să emită alarme în caz de necesitate, acestea fiind însoțite de coordonatele exacte ale mașinii pentru care este nevoie de intervenție, vehiculele fiind dotate cu buton de panică.

„Platforma și dispozitivele noastre de urmărire și monitorizare a flotelor au înlocuit tehnologia existentă, considerată inadecvată pentru nevoile curente ale reprezentanților UE în Republica Centrafricană, Georgia și Kosovo. SafeFleet a trecut printr-un proces riguros de licitație pentru fiecare dintre cele trei implementări, reușind să învingă jucători globali importanți din industria de telematică, oferind nivelul înalt de funcționalitate, acoperire și fiabilitate cerut și la prețul corect”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet. 

Serviciile SafeFleet au fost alese și pentru misiunile UE din Kosovo și Georgia

Misiunea civilă de monitorizare a Uniunii Europene (EUMM) în Georgia și Misiunea civilă UE pentru statul de drept (EULEX) în Kosovo au ales serviciile SafeFleet pentru a urmări și gestiona flotele de vehicule – peste 400 de vehicule în total, pentru a monitoriza comportamentul șoferilor și pentru a proteja personalul și pasagerii civili în Georgia, respectiv, Kosovo. Majoritatea vehiculelor sunt specifice misiunilor în zone de conflict, fiind blindate și capabile să opereze pe orice teren. 

Printre cele mai importante funcționalități se numără: monitorizarea în timp real a flotei, urmărirea activității vehiculelor și a șoferului, a comportamentului acestuia, monitorizarea grupurilor de șoferi și alerte geofence. Fiecare vehicul este echipat cu buton de panică pentru a alerta utilizatorii în caz de urgență, iar fiecare mesaj de alertă este însoțit de coordonatele exacte ale mașinii. Reprezentanții UE au, de asemenea, posibilitatea de genera rapoarte complexe cu informații reale despre traseele vehiculelor, consumul de combustibil, motivele pentru deplasare.

Noi funcționalități în platfoma SafeFleet

Pentru misiunile critice, platforma SafeFleet suportă comunicarea cu sateliții Iridium. Această funcționalitate este utilă pentru zonele fără acoperire GSM, unde comunicarea se va face alternativ direct prin satelit.

De asemenea, pentru a asigura compatibilitatea cu cele mai noi standarde de comunicație mobilă, SafeFleet a integrat în platformă ultimele dispozitive Teltonika FMC130 care suportă comunicarea pe rețelele 4G LTE, făcând astfel posibilă utilizarea platformei în țările care suportă doar standardele noi de transmisie mobilă (ex. Australia).

Continue Reading

Uncategorized

Cum sprijină OTP Bank România antreprenorii din domeniul agroalimentar

Published

on

OTP Bank România este una dintre instituțiile financiare partenere care se alătură programului de susținere a IMM-urilor din domeniul agroalimentar prin alocarea microgranturilor și granturilor pentru capital de lucru.

Programul, demarat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene împreună cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, face parte din pachetul de măsuri „Sprijin pentru România” şi vizează reducerea impactului semnificativ generat de creşterea preţurilor la produsele de bază, precum şi acordarea de sprijin pentru redresarea întreprinderilor din domeniul agriculturii, pisciculturii, acvaculturii şi industriei alimentare.

„Ne implicăm în acest nou program de susținere a antreprenorilor locali, prin acordarea de microgranturi și granturi de capital de lucru, și promovăm deschis orice măsuri lansate ce reprezintă o pârghie utilă pentru revenirea activităților din domeniul agroalimentar. Acest tip de sprijin are o aplicabilitate largă pentru afacerile locale și are un impact care poate ajunge până la 20.000 de beneficiari, potrivit estimărilor guvernamentale”, spune Roxana Hidan, Director General Adjunct, Coordonator al Diviziei de Afaceri, OTP Bank România.

Prin această schemă de finanțare nerambursabilă, beneficiarii care se încadrează în categoria IMM-urilor, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, societăților cooperative agricole, cooperativelor agricole, grupurilor de producători și organizațiilor de producători sau întreprinderilor familiale  pot accesa microgranturi în valoare de 5.000 de euro sau granturi pentru capital de lucru, a căror sumă este stabilită în funcție de cifra de afaceri înregistrată în anul 2019, astfel:

  • 5.000 euro pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cuprinsă între 5.000 și 33.350 euro;
  • pana la 15% din cifra de afaceri, fără a depăși valoarea de 120.000 euro, pentru IMM-urile cu cifra de afaceri mai mare de 33.350 euro.

Eligibilitatea pentru accesarea microgranturilor și granturilor din acest program se va preevalua de către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în parteneriat cu AIMMAIPE, prin platforma informatică IMM Recover, la momentul deschiderii acesteia.

Lista completă a domeniilor de activitate eligibile (CAEN-urile eligibile) în care trebuie să activeze beneficiarii pentru a putea obține acest tip de microgranturi și granturi nerambursabile, cheltuielile eligibile precum și criteriile de eligibilitate sunt descrise pe larg în OUG nr. 61/2022, cu modificările și completările ulterioare.

OTP Bank România este subsidiara OTP Group, o bancă universală cu o prezență foarte bună în Europa Centrală și de Est, care oferă soluții financiare complete, fiind activă atât în segmentul retail, cât și corporate. Din 2019, OTP Bank trece printr-un amplu proces de transformare, prin care își propune să crească semnificativ pe segmentele de business și, de asemenea, să creeze o experiență mai bună pentru clienți. Având o echipă în continuă creștere, care îmbrățișează schimbarea și își valorifică potențialul, OTP Bank România construiește o cultură a încrederii la fiecare nivel al organizației. Banca ocupă locul 9, după active, în clasamentul jucătorilor bancari din România, potrivit ultimelor date BNR. În România, membrii Grupului OTP sunt: OTP Bank România, OTP Consulting, OTP Leasing, OTP Asset Management, OTP Factoring, OTP Advisors și Fundația OTP Bank România.

Continue Reading

Trending