Connect with us

#News

Sarom Packaging anunță investiții de 3,2 mil. euro pentru extinderea business-ului în următorii 4 ani

Published

on

Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața ambalajelor din sticlă și consultanță de profil, anunță pentru următorii patru ani, investiții noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare și deschiderea de noi sucursale. Și nu numai. Compania este deja prezentă în trei țări în afara României.

Impactul pandemiei de Covid-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricație și distribuție, ceea ce n-a putut fi valabil în condițiile de dinamism extrem ale pieței în anii 2020 și 2021. Coroborat cu fluctuațiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultățile logistice și dificultățile în lanțul de aprovizionare, au adus industria în incapacitatea de producție, ne fiind in masura sa raspunda solicitărilor pietei.

În acest context dificil, Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească a ambalajelor de sticlă, anunță pentru 2023 investiții în creșterea capacității de stocare și extinderea externă a rețelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuție și securizarea stocurilor. Momentan, compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021, opereaza preponderent pe pietele din România, Republica Moldova, Bulgaria și Ungaria.

Sarom Packaging este singura companie de pe piața românească care oferă servicii de consultanță pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce privește aspectele logistice ale acestui tip de business. Expertiza extrem de extinsă în domeniu se datorează specialiștilor pe care compania îi are în echipă, profesionisti cu istoric în producția industrială de sticlă care au o vasta experiență dobândită în Franța. 

„Suntem singura companie din piața locală care are angajați oameni cu background de sticlari, iar acești oameni înțeleg profund procesul de producție. Asta ne face extrem de capabili să oferim consultanță în domeniu, să putem vorbi în cunoștință de cauză despre mecanismele de previziune a stocurilor, despre colectarea informațiilor din piața de profil, tipurile de producție. Investim constant în îmbunătățirea și lărgirea expertizei pe care o folosim în serviciile de consultanță. Avem o relație strânsă cu CETIE (Centrul Tehnic Internațional pentru Îmbuteliere și Ambalaje Conexe de la Paris), entitate care reglementează aspectele tehnice ale recipientelor la nivelul Uniunii Europene”, explică Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging, care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro. 

Piața producției de ambalaje din sticlă, în crește cu 18,6%

Din 2012, piața producției de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, inregistrand o creștere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanțul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creșterile de capacități de producție și depozitare.

„În afară de mărirea capacității de stocare și extinderea rețelei internaționale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum și în Client Service, pentru a putea veni și mai aproape de nevoile de personalizare ale clienților care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă”, adaugă Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase și băuturi non-alcoolice, borcane pentru piața alimentară și flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuție de ambalaje de sticlă și consultanță în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiție, cât și companiilor aflate la început de drum. De asemenea, compania își dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferențiatoare în piață, cu elemente inovative și calitate superioară, la un preț accesibil pentru clienți.

„Oferim atât sticlă standard, cât și sticlă specializată și, datorită faptului că lucrăm cu sticlari care au linii de producție foarte flexibile, putem oferi ambalaje personalizate în șarje de producție mai mici. Suntem un furnizor full-service, acoperim chiar și partea de creație a sticlei, inclusiv la nivel de identitate de brand. Plusul de valoare adus de serviciile noastre de consultanță permite alegerea în funcție de nevoile clienților. Astfel, le ofe rim acestora un singur punct de contact de business, un partener care își asumă responsabilitatea întregii alegeri legate de ambalajele din sticlă. Ne place să credem că, odată ce ai colaborat cu noi, îți vei dori acest lucru în continuare, iar asta se datorează plus-valorii cu care vin serviciile noastre de consultanță”, spune Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

În afară de România, compania este prezentă pe alte piețe europene și intenționează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienților săi. 

„Ne dorim să acoperim mai bine cererea din piață, atât din partea jucărilor mari, cât și din partea fabricilor mai mici, un proiect destul de ambițios dat fiind că piața pare să fie pe un trend ascendent în ultimii ani. În această privință, estimările noastre sunt undeva la 9-11% pe an. Acesta este un domeniu consultativ în care sunt extrem de importante expertiza, dinamica pieței și o rețea de puncte de lucru foarte bine ancorată și adaptată la piață. Pe aceste atuuri mizăm noi: consultanță, vânzare consultativă, o rețea puternică, cu tradiție, și reacția rapidă la nevoile pieței”, conchide Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.

Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging, venea cu un background în producția de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piața de sticlă internațională. Paul-Eugène Săvoiu, Chief Operating Officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economica acumulata in decursul timpului, optimizand continuu operatiuniile companiei, sustinand totodata demersurile privind digitalizarea. Sarom Packaging este o companie de familie, un aspect destul de frecvent în industria ambalajelor de sticlă, unde cunoștințele despre procesul extrem de complex de fabricație sunt transmise din generație în generație. Conducerea companiei pregătește deja a treia generație de profesioniști din familie pentru continuarea afacerii.

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

STUDIU: 46% dintre angajați lucrează exclusiv de la birou. 2 din 10 sunt 100% remote

Published

on

2022 a fost anul în care angajații au reînceput să se întoarcă la munca de la birou, după doi ani în care stilul de muncă remote a fost mai degrabă regula decât excepția, iar 2023 pare că va continua această tendință. Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, în acest moment, 46,1% dintre angajați lucrează exclusiv de la sediul companiei. Doar 18,4% mai lucrează integral de acasă, iar restul își împart programul între casă și birou, astfel: 18,8% au un program hibrid pe o structură decisă de companie, 13,7% trebuie să vină și la birou, dar au libertatea de a decide singuri câte zile lucrează de acasă și câte de la sediu, iar 3% vin la birou doar pentru întâlniri și ședințe.

„Dacă la începutul lui 2020 încă eram țara din Europa cu cea mai mică deschidere a angajatorilor față de munca remote, acum acest stil de lucru a intrat într-o formă de normalitate și la noi, în aproape toate domeniile de activitate.  La nivelul anului trecut, au fost postate peste 30.000 de joburi remote, cu 29,4% mai mult față de 2021 și cu 490% mai mult decât în 2019, iar de la începutul anului și până acum avem deja mai mult de 3.000 de joburi remote postate, adică 10% din total. Asta înseamnă că angajatorii rămân flexibili din acest punct de vedere, însă această flexibilitate se manifestă mai degrabă în direcția acceptării unui program de muncă hibrid decât a unuia complet remote”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

În acest sens, 57,1% dintre participanții la sondaj spun că lucrează cel puțin cinci zile pe lună de la birou. 14,3% vin la sediul companiei doar o dată pe lună, 9% de două ori, 7,1% de trei ori, iar 12,4% lucrează de la birou patru zile pe lună.

Întrebați ce schimbări ar vrea să facă anul acesta legat de modul în care lucrează, cei mai mulți (respectiv 28,3%) au răspuns că vor să lucreze hibrid, dar ei să fie cei care decid câte zile vor veni la birou. 23,6% vor să lucreze exclusiv de acasă, în timp ce 20,1% și-ar dori să crească numărul zilelor în care muncesc remote. 1,5% se află la celălalt pol și intenționează să lucreze mai mult de la birou, iar 22,6% au decis ca în 2023 să lucreze doar de la sediul companiei. În cazul ultimelor două categorii, 40,4% spun că decizia de a reveni 100% sau de a munci mai multe zile de la birou aparține angajatorilor și că a fost stabilită la nivelul întregii organizații. 59,6%, în schimb, mărturisesc că nu se mai simt confortabil să lucreze de acasă și vor să facă o schimbare.

„Deși a fost foarte mult timp dorită de candidații români, toate sondajele pe care le-am făcut în jurul acestui subiect ne arată că există și dezavantaje pe care angajații le conștientizează și care i-au determinat pe mulți să renunțe la a munci doar de acasă. Sentimentele acute de înstrăinare, lipsa socializării cu colegii, disiparea unei granițe clare dintre viața personală și cea profesională sunt doar câteva dintre motivele pentru care astăzi vedem că modul de lucru cel mai căutat nu este neapărat cel remote, ci hibrid”, explică Ana Călugăru

Acest tip de flexibilitate a angajatorului s-a transformat inclusiv într-un criteriu pe care candidații îl iau în calcul în perspectiva unei noi angajări. Astfel, 60,9% dintre participanții la sondaj susțin că nu s-ar mai angaja într-o companie care nu acceptă munca remote sau hibrid. 26,6% dintre respondenți spun chiar că acesta este aspectul care ar cântări cel mai greu în decizia de a accepta o ofertă nouă de job. Pentru 55,5% cel mai important este salariul, 7,4% caută în primul rând oportunități de promovare, iar 5,9% spun că echipa contează cel mai mult.

Sondajul a fost realizat în luna ianuarie 2023 pe un eșantion de 4.318 respondenți.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile aproximativ 30.000 de locuri de muncă. 

Continue Reading

#IT Revolution

Proiect social MindHub: Copii din medii defavorizate fac cunoștință cu robotica și programarea

Published

on

Mai mulți copii din București proveniți din familii cu dificultăți financiare au șansa de a descoperi tainele programării și roboticii grație cursurilor gratuite puse la dispoziție de academia de programare MindHub București – Unirii. Copiii sunt beneficiari ai Centrului Comunitar Generații din București, un proiect al Fundației Regale Margareta a României, prin care 50 de elevi din medii defavorizate beneficiază de sprijin școlar și participă la diverse ateliere menite să le dezvolte aptitudinile, cu implicarea voluntarilor seniori. 

Timp de o lună, copiii de la Centrul Generații au acces gratuit la tehnologie și robotică adaptate vârstei lor. Vor învăța prin joc, socializare și testare cum îi poate ajuta tehnologia astăzi, dar și în viitor, atunci când vor începe să își construiască o carieră.

Roboțeii Dash și Dot deschid porțile tehnologiei

Programul cuprinde 4 ateliere de programare prin joacă oferite copiilor cu vârste cuprinse între 6-14 ani. În cele 4 întâlniri, copiii vor cunoaște roboții din cadrul academiei de programare MindHub București – Unirii și vor lucra împreună pentru a li se dezvolta spiritul de echipă. Primele două ateliere de programare au avut au avut deja loc la sediul Centrului, din Sectorul 6, unde Dash și-a făcut mulți prieteni printre micii beneficiari ai programului. Roboțelul prietenos i-a condus pe copii prin fascinanta lume a roboticii și le-a arătat cum își pot construi viitorul făcând primii pași în descoperirea programării.

Toți copiii trebuie să aibă acces la informații și resurse necesare dezvoltării! De aceea ne implicăm în cauze care susțin educația și creșterea copiilor într-un mod sănătos și echilibrat. Scopul acestei acțiuni este acela de a le oferi copiilor din medii defavorizate o perspectivă asupra tehnologiei, care poate însemna pentru ei o șansă de viitor. În egală măsura vrem să arătăm ca tehnologia poate fi accesată indiferent de startul pe care îl ai în viață, că talent se poate găsi oriunde și că aceasta este o investiție în generațiile viitoare”, a declarat Corina Zamșa, fondatoarea academiei MindHub București – Unirii.

”Prin colaborarea cu MindHub – București, copiii beneficiari ai centrului nostru se bucură să descopere lumea roboticii și a programării prin intermediul jocului. Aceștia își exersează și își dezvoltă abilități precum gândirea strategică, planificarea, vizualizarea ș.a., într-o manieră inovativă. Sperăm ca această experiență să reprezinte startul pentru o șansă la un viitor în care copiii noștri să aibă acces la tehnologie și la oportunitățile pe care aceasta le-o poate oferi, atunci când familia nu le poate asigura financiar astfel de posibilități de creștere. La Centrul Generații, împreună cu parteneri de bine, încercăm să deschidem copiilor ușile către informații de actualitate, inovative și eficiente pentru lumea în care trăiesc”, declară și Victoria Crețu-Mitrofan, coordonator al Centrului Comunitar Generații din București.

MindHub, clubul minților creative

Metodele de învățare și inițiere în tainele programării folosite de MindHub sunt adaptate în funcție de vârstă. Astfel, grupele de 6-7 ani  se familiarizează cu conceptele de „program”, „mediu de programare sau „algoritm”, în timp ce programează comportamentul roboților și creează animații interesante. Grupele de copiii mai mari încep să aprofundeze conceptele principale din domeniul programării și să creeze jocuri interesante în diferite medii de programare.

Rețeaua MindHub a dezvoltat de-a lungul timpului o abordare inovatoare menită să-i ajute chiar și pe cei mici să înțeleagă concepte de programare și manipulare a roboților. Aici, în grupuri restrânse și prin joc, copiii își dezvoltă aptitudini tehnice esențiale pentru locurile de muncă ale viitorului, în care programarea și manipularea roboților vor fi la mare căutare. 

MindHub folosește un program special conceput pentru a-i ajuta pe copii să avanseze în gândirea logică și analitică, precum și în abilitățile tehnice, prin utilizarea unor metode inovatoare de învățare bazată pe proiecte. Învățând specificul programării și al codării, ei ajung să-și extindă setul de abilități în multe feluri. În primul rând, ei folosesc logica pentru a urmări abordările folosite în programare, ceea ce duce inclusiv la o creștere semnificativă a abilităților lor de rezolvare a problemelor, iar apoi învață cum să-și îmbunătățească abilitățile tehnice specifice domeniului IT. 

Părinții interesați să-și înscrie copiii la o lecție demonstrativă se pot programa pe website-ul MindHub – https://mind-hub.ro/demo

__________________________________

MindHub este o rețea internațională de academii de programare pentru copii și adolescenți. Rețeaua a pornit în Bulgaria, extinzându-se în Europa și SUA în sistem de franciză. În prezent, MindHub operează peste 40 de centre din nouă țări: România, Bulgaria, Belgia, Finlanda, Estonia, Macedonia, Danemarca, Olanda și SUA.

Cursurile rețelei folosesc o diversitate de instrumente, jocuri și medii, care îi ajută să învețe cu mult interes. Printre acestea se numără Minecraft, Dash & Dot, Sphero, Scratch, Tynker, Hopscotch, Micro:bit, Roblox, KODU și HTML, CSS și Python – pentru adolescenți.

Fundația Regală Margareta a României este o organizație neguvernamentală de elită care contribuie la dezvoltarea României prin programe sociale și educaționale. Cu o activitate de 33 de ani, Fundația sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. Centrul de zi Generații din București asigură asistență socială și sprijin educațional copiilor din medii defavorizate într-o manieră practică, inovativă și eficientă, fiind un centru mentor pentru abordarea intergenerațională. Elementul distinctiv al Centrului Generații îl reprezintă stimularea schimbului de experiențe între copii și vârstnici și desfășurarea activităților educaționale împreună. Începând cu 2015, metoda intergenerațională a fost implementată în cadrul a 45 de centre sociale din întreaga țară.  Mai multe detalii despre programele Fundației sunt disponibile pe www.frmr.ro.

Continue Reading

#News

Complice.ro depășește ținta de dublare a afacerilor în 2022, după o creștere de peste 2,5 ori, ajungând la 430.000 euro.

Published

on

Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 430.000 de euro, în creștere cu 168% față de anul precedent. Dinamica pozitivă s-a datorat ridicării restricțiilor impuse de pandemie, reluării activității și revenirii pe segmentul B2B, ceea ce a generat o dublare a numărului de clienți, atât persoane fizice cât și companii, un indicator record pentru Complice.ro.  

Atât pe segmentul rezidențial, cât și în mediul corporate, ca soluție pentru programele de employee experience, reward & recognition, se evidențiază o orientare tot mai clară către alegerea experiențelor, ce iau locul clasicelor premii și cadouri de tip obiect.

Astfel, Complice.ro marchează cel mai bun an, atât pe segmentul corporate, cât și rezidențial, cu o creștere de 100% a numărului de clienți. De asemenea, numărul comenzilor s-a dublat față de anul precedent, iar valoarea medie a unei comenzi s-a situat la 390 euro, în creștere cu 30% față de valoarea de 297 euro în 2021.

Top experiențe în 2022

În 2022, clienții Complice.ro au accesat pachetele experiențiale nu doar pentru a marca evenimente speciale precum zile de naștere, aniversări, nunți sau sărbători, ci și ca nou comportament de consum personal, alegând experiențe de care s-au bucurat chiar ei. 

Astfel, din topul experiențelor la nivel de an, se remarcă preferința pentru experiențele ce implică adrenalină precum pilotarea unui avion, zborul cu parapanta sau scufundări, dar și experiențe de tip gourmet precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare și travel, cu cazări în locuri inedite și exclusiviste sau escapade urbane. 

Pachetele flexibile, cu mai multe experiențe din care destinatarul o alege pe cea preferată, într-un      buget predefinit – Flexibox – rămân în topul preferințelor atât pentru cadouri personale, cât și pentru cadourile între colegi sau premiile corporate. De altfel, cadourile pentru colegi reprezintă un segment care a înregistrat o revenire remarcabilă în 2022, odată cu suspendarea restricțiilor și revenirea la birou, fiind înregistrate aproape de trei ori mai multe comenzi de acest tip. 

Experiențele pentru echipe și angajați, efect în conectare și productivitate

În ceea ce privește experiențele de grup, în 2022 companiile au preferat acțiunile inedite și antrenante de treasure hunt în orașe, parcuri sau păduri îmbinate chiar cu elemente de supraviețuire, activitățile creative de construit în echipă, atelierele de cupaje ori degustările private, toate având ca obiectiv aducerea oamenilor împreună și conectarea lor. 

„Pentru clienții corporate, cred că unul dintre cele mai provocatoare procese de gestionat în ultimii doi ani a fost cel de onboarding pentru angajații noi și de consolidare a echipei, crescând sentimentul de apartenență. Din solicitările pe care le-am primit în 2022, dar mai ales din feedback-ul clienților noștri, observăm și noi cum experiențele au devenit preferate de companii, ocupând o parte importantă în strategia de employee engagement. Companiile cu care noi lucrăm cuantifică efectele benefice ale experiențelor în conectarea echipelor și impactul lor asupra productivității individuale, iar rezultatele sunt încurajatoare: peste 75% dintre angajații care au participat la evenimentele organizate de noi anul trecut au declarat că se simt mai conectați cu colegii decât se simțeau înainte de eveniment și peste 60% se simt mai ”engaged”. Managerii își doresc să aducă echipele împreună, să se cunoască, să petreacă timp împreună, să socializeze, iar soluțiile oferite de noi contribuie la atingerea acestor obiective” a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro

Valoarea medie a pachetelor de experiențe alese de companii, fie la nivel de echipă, fie premii și cadouri individuale, a fost de 2070 eur. Cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking și industrii creative.

„Odată cu revenirea la birou, au crescut comenzile pe segmentul corporate, fiind cereri atât de premii și cadouri individuale, pentru recunoaștere și motivare, dar mai ales pe zona de experiențe pentru echipe, pentru conectare și îmbunătățirea comunicării între colegi. Acest lucru a alimentat inclusiv creșterea comenzii medii pe segmentul corporate, cu 80% față de perioada de pandemie” a adăugat Oana Pascu.

Complice.ro este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare din noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi. Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business (oferind un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), cât și către zona B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină și multe altele) pentru cei care își doresc să adune și sa ofere de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte. 

În cei peste 7 ani de când activează pe piață, Complice.ro a livrat mai mult de 3.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B și B2C, dintr-un portofoliu care include peste 250 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare. 

Continue Reading

Trending