Connect with us

#News

Sarom Packaging anunță investiții de 3,2 mil. euro pentru extinderea business-ului în următorii 4 ani

Published

on

Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața ambalajelor din sticlă și consultanță de profil, anunță pentru următorii patru ani, investiții noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare și deschiderea de noi sucursale. Și nu numai. Compania este deja prezentă în trei țări în afara României.

Impactul pandemiei de Covid-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricație și distribuție, ceea ce n-a putut fi valabil în condițiile de dinamism extrem ale pieței în anii 2020 și 2021. Coroborat cu fluctuațiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultățile logistice și dificultățile în lanțul de aprovizionare, au adus industria în incapacitatea de producție, ne fiind in masura sa raspunda solicitărilor pietei.

În acest context dificil, Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească a ambalajelor de sticlă, anunță pentru 2023 investiții în creșterea capacității de stocare și extinderea externă a rețelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuție și securizarea stocurilor. Momentan, compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021, opereaza preponderent pe pietele din România, Republica Moldova, Bulgaria și Ungaria.

Sarom Packaging este singura companie de pe piața românească care oferă servicii de consultanță pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce privește aspectele logistice ale acestui tip de business. Expertiza extrem de extinsă în domeniu se datorează specialiștilor pe care compania îi are în echipă, profesionisti cu istoric în producția industrială de sticlă care au o vasta experiență dobândită în Franța. 

„Suntem singura companie din piața locală care are angajați oameni cu background de sticlari, iar acești oameni înțeleg profund procesul de producție. Asta ne face extrem de capabili să oferim consultanță în domeniu, să putem vorbi în cunoștință de cauză despre mecanismele de previziune a stocurilor, despre colectarea informațiilor din piața de profil, tipurile de producție. Investim constant în îmbunătățirea și lărgirea expertizei pe care o folosim în serviciile de consultanță. Avem o relație strânsă cu CETIE (Centrul Tehnic Internațional pentru Îmbuteliere și Ambalaje Conexe de la Paris), entitate care reglementează aspectele tehnice ale recipientelor la nivelul Uniunii Europene”, explică Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging, care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro. 

Piața producției de ambalaje din sticlă, în crește cu 18,6%

Din 2012, piața producției de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, inregistrand o creștere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanțul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creșterile de capacități de producție și depozitare.

„În afară de mărirea capacității de stocare și extinderea rețelei internaționale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum și în Client Service, pentru a putea veni și mai aproape de nevoile de personalizare ale clienților care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă”, adaugă Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase și băuturi non-alcoolice, borcane pentru piața alimentară și flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuție de ambalaje de sticlă și consultanță în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiție, cât și companiilor aflate la început de drum. De asemenea, compania își dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferențiatoare în piață, cu elemente inovative și calitate superioară, la un preț accesibil pentru clienți.

„Oferim atât sticlă standard, cât și sticlă specializată și, datorită faptului că lucrăm cu sticlari care au linii de producție foarte flexibile, putem oferi ambalaje personalizate în șarje de producție mai mici. Suntem un furnizor full-service, acoperim chiar și partea de creație a sticlei, inclusiv la nivel de identitate de brand. Plusul de valoare adus de serviciile noastre de consultanță permite alegerea în funcție de nevoile clienților. Astfel, le ofe rim acestora un singur punct de contact de business, un partener care își asumă responsabilitatea întregii alegeri legate de ambalajele din sticlă. Ne place să credem că, odată ce ai colaborat cu noi, îți vei dori acest lucru în continuare, iar asta se datorează plus-valorii cu care vin serviciile noastre de consultanță”, spune Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

În afară de România, compania este prezentă pe alte piețe europene și intenționează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienților săi. 

„Ne dorim să acoperim mai bine cererea din piață, atât din partea jucărilor mari, cât și din partea fabricilor mai mici, un proiect destul de ambițios dat fiind că piața pare să fie pe un trend ascendent în ultimii ani. În această privință, estimările noastre sunt undeva la 9-11% pe an. Acesta este un domeniu consultativ în care sunt extrem de importante expertiza, dinamica pieței și o rețea de puncte de lucru foarte bine ancorată și adaptată la piață. Pe aceste atuuri mizăm noi: consultanță, vânzare consultativă, o rețea puternică, cu tradiție, și reacția rapidă la nevoile pieței”, conchide Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.

Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging, venea cu un background în producția de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piața de sticlă internațională. Paul-Eugène Săvoiu, Chief Operating Officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economica acumulata in decursul timpului, optimizand continuu operatiuniile companiei, sustinand totodata demersurile privind digitalizarea. Sarom Packaging este o companie de familie, un aspect destul de frecvent în industria ambalajelor de sticlă, unde cunoștințele despre procesul extrem de complex de fabricație sunt transmise din generație în generație. Conducerea companiei pregătește deja a treia generație de profesioniști din familie pentru continuarea afacerii.

Sunt somelier de tinere talente într-ale antreprenoriatului. Altfel spus, redactor LeadersTalk din octombrie 2021. Pentru propuneri editoriale mă puteți contacta pe adresa de email: alexandra@leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

3 întrebări pentru Bogdan Dumitrescu, CEO High-Tech Systems & Software

Published

on

În luna mai 2022, htss, companie specializată în furnizarea de soluții software de business, cu peste 1000 de clienți în 11 țări, a lansat platforma de e-learning mindclass. Platforma se adresează atât companiilor cât și universităților, generând conținut video educativ cu ajutorul Inteligenței Artificiale. 

Unul dintre cei mai mari clienți ai platformei este reprezentat de lanțul de farmacii Dr. Max, cu un total de 20.000 utilizatori în prezent, iar cifra este în continuă creștere.

Reporter: Care a fost investiția initială în mindclass și după cât timp estimați să se amortizeze?

Bogdan Dumitrescu: Investiția inițială în dezvolatarea produsului este de peste 200.000 euro și ne așteptăm la amortizarea acesteia în următorii doi ani.

Reporter: Ce planuri de dezvoltare aveți în următoarele 6 luni pentru mindclass și ce sume ați bugetat?

Bogdan Dumitrescu: Pentru următoarele șase luni, dorim să ne întărim prezența pe piețele externe, unde suntem deja prezenți, dar și să abordăm piețe noi. În privința pieței locale, targetul este finalizarea de implementări la cel puțin doi clienți mari, eforturi menite să ne aducă cât mai aproape de creșterea cotei de piață, astfel încât, la final de an, să putem vorbi de vânzări de aproximativ 150.000 euro.

Reporter: Cum caracterizați piața în care activați și ce credeți că ar fi de îmbunătățit la nivel de piață în România?

Bogdan Dumitrescu: Piața din România, deși nu mai este o piață emergentă în materie de e-learning, este încă o piață în plină creștere și poate fi caracterizată drept una destul de divizată – daca ne uităm la companiile mari și foarte mari, gradul de saturație este ridicat, majoritatea entităților având implementate, de ceva vreme, soluții de e-learning. 

Însă, dacă ne raportăm la instituțiile din sectorul public sau la companiile private medii sau mici, aici lucrurile se află încă la început de drum și se resimte o nevoie de educare în rândul acestor potențiali clienți, de conștientizare a nevoii de investiții constante în dezvoltarea profesională, dar și personală a angajaților, pentru a oferi susținerea necesară într-un climat mereu în schimbare al pieței muncii, schimbare care este acum mai accentuată ca niciodată, pe fondul accelerării digitalizării prilejuite de pandemie.

htss este o companie ICT specializată în furnizarea de soluții software de business. Înființată în 2012, htss și-a dezvoltat rapid portofoliul de clienți datorită preocupării pentru inovare, suport rapid și de calitate. Astăzi, portofoliul companiei numără peste 1000 de clienți din 11 țări, printre cele mai căutate soluții proprii fiind Pharmaceutical – software de gestiune a farmaciilor; telemedica – soluție de telemedicină; omnimedica – solutie software pentru clinici si spitale; shiftin – software de planificare automata a turelor de lucru sau mindclass – platformă de e-learning.

Continue Reading

#Banking

Gyula Fatér, CEO OTP Bank România: Sectorul bancar este foarte sensibil la schimbările macroeconomice (…). Cu toate acestea, băncile locale au o poziție bună, sunt mai puternice decât acum doi ani și au capacitatea de a continua să finanțeze întreprinderile locale

Published

on

Într-un interviu acordat LeadersTalk.roGyula Fatér, CEO-ul OTP Bank România, vorbește despre principalele amenințări și oportunități pentru situația financiară a băncilor în 2022. Și nu numai.

Care sunt principalele oportunități pentru bănci, până la sfârșitul lui 2022?

Gyula Fatér: Dat fiind că, până la sfârșitul anului, contextul din sectorul bancar și din economie în general nu se va schimba drastic, adevărata oportunitate constă în a ne face treaba cum trebuie, adică a finanța economia locală și a oferi soluții pentru clienții noștri.

În ultimii doi ani, toate activitățile au fost afectate într-un fel sau altul, mai întâi de pandemie, iar acum de situația geopolitică, astfel încât oportunitățile pe termen scurt au fost limitate. Astfel, este important să ne concentrăm și să ne continuăm planurile pe termen mediu și lung, să îmbunătățim constant partea operațională a activității, să ascultăm vocea pieței, să sprijinim și să finanțăm clienții.

Sectorul bancar a beneficiat de un val de investiții recente, și-a sporit capacitatea digitală și se află într-o poziție bună, fiind capabil să sprijine și să ofere servicii clienților locali. Același lucru este valabil și pentru OTP Bank, care a implementat un număr semnificativ de investiții, și-a îmbunătățit operațiunile și și-a dezvoltat semnificativ prezența digitală. Toate acestea au contribuit la consolidarea relației cu clienții noștri, la asigurarea unui nivel înalt de calitate a serviciilor și au dus la creșterea numărului de clienți noi. În plus, această abordare s-a dovedit a fi soluția potrivită pentru noi, având în vedere și rezultatele pe care le-am obținut în primul semestru, cu o dublare a profitului operațional față de același interval al anului trecut.

Care este principala amenințare pentru situația financiară a băncilor?

Gyula Fatér:  Sectorul bancar este foarte sensibil la schimbările macroeconomice și oricine poate observa cu ușurință acest lucru, doar uitându-se la principalii indicatori, la evoluția acestora și la modul în care se ajustează ratele dobânzilor, după aceea. Cu toate acestea, băncile locale au o poziție bună, sunt mai puternice decât acum doi ani și au capacitatea de a continua să finanțeze întreprinderile locale.

Dar amenințarea serioasă ar putea apărea dacă actualele condiții vor continua, dacă inflația își va menține ritmul curent fără semne de scădere, ceea ce înseamnă politici monetare mai stricte, rate ale dobânzii mai mari și, la un moment dat, un risc crescut de neplată pentru o categorie de clienți.

Cum estimați că va evolua sistemul bancar românesc în acest an?

Gyula Fatér: Sectorul bancar are o poziție solidă și un nivel bun de lichidități și resurse pentru a continua să distribuie fonduri în întreaga economie. Dacă ne uităm la cifrele din primul semestru, băncile au raportat rezultate mai bune, companiile contractând credite noi în lei și euro în valoare de 34,3 miliarde de lei, cu circa 32% mai mult decât volumul din primul semestru din 2021, potrivit datelor BNR. În acest caz, programul IMM Invest al statului a jucat un rol esențial.

Chiar dacă volumul creditelor contractate de persoanele fizice a crescut într-un ritm mai lent decât înainte, de doar 9,5% la sfârșitul lunii iunie, există motive să credem că lunile rămase din acest an vor arăta o tendință de încetinire.

Dacă ne uităm la analiza sectorială a cererii și a creditelor noi, observăm, de asemenea, o creștere de două cifre, de 16,1%, pentru domeniul serviciilor, în timp ce agricultura, un sector din ce în ce mai dinamic, a avut un sold al creditelor cu 13,9% mai mare decât în primul semestru din 2021.

Dat fiind că BNR majorează acum rata dobânzii cheie într-un ritm mai alert, pentru a lupta împotriva inflației din ce în ce mai mari, creșterea costului de majorare a creditului va încetini activitatea de business. Cu toate acestea, afluxul de numerar provenit din PNRR și din alte programe concepute de guvern poate contribui la evitarea recesiunii și la asigurarea unei aterizări ușoare.

Care ar trebui să fie principala strategie de susținere a activității bancare în acest an?

Gyula Fatér: Strategia noastră se bazează atât pe digitalizare, cât și pe relaționare directă cu clienții. Ambele sunt din ce în ce mai importante în vremuri dificile. Nu am închis sucursale, ci am angajat mai mulți consilieri pentru a ne putea ajuta clienții, în persoană. Acum este și mai important, pentru că oamenii au mai multe întrebări în situații de incertitudine. De asemenea, reacționăm rapid la modificările pieței, ajustăm și îmbunătățim ratele dobânzilor oferite și punem la dispoziția clienților una dintre cele mai bune oferte de creditare/ economisire de pe piață.

Există, de asemenea, strategia operațională și cred că tendința ultimilor ani este una utilă, care a adus constant investiții mari în sectorul bancar, mai ales în digitalizare, și generează produse și servicii noi, inovatoare și de calitate.

Cum credeți că vor evolua creditele neperformante? Ce măsuri a luat OTP Bank pentru a îmbunătăți nivelul creditelor neperformante?

Gyula Fatér: Aceasta este un aspect pe care îl urmărim în mod constant și, conform ultimelor date ale BNR, primele luni ale acestui an indică o ușoară îmbunătățire în ceea ce privește creditele neperformante, la 3,31%. Nu există semne serioase că împrumuturile neperformante vor cunoaște o creștere bruscă, dar riscurile se acumulează în toată economia, așa că ne pregătim în consecință. Având în vedere creșterea rapidă a portofoliului de credite al băncii în ultimul an, coroborată cu perspectivele nu foarte optimiste pentru unele sectoare economice, OTP Bank a constituit deja provizioane de risc suplimentare, pentru a rămâne în siguranță.

De asemenea, în ceea ce privește asistența pe care o oferim clienților, efectuăm periodic analize pentru a determina dacă și ce parte a clienților noștri ar putea deveni vulnerabilă, astfel încât să putem oferi soluții constructive pentru a le atenua situația, dacă aceasta devine dificilă.

Continue Reading

#Banking

Răsvan Radu, CEO UniCredit Bank: Estimăm pentru 2022 o creștere la nivelul pieței de aproximativ 10% a creditelor pentru companii comparativ cu anul precedent și în jur de 5% pentru persoanele fizice

Published

on

Într-un interviu acordat LeadersTalk.ro, Răsvan Radu, CEO-ul UniCredit Bank vorbește despre principalele amenințări și oportunități pentru situația financiară a băncilor în 2022. Și nu numai.

Care sunt principalele oportunități pentru bănci până la finele lui 2022?

Răsvan Radu: În contextul economic actual, cred că oportunitățile pe termen scurt – până la finele anului 2022 – se referă în principal la a rămâne alături de clienții noștri, persoane fizice și companii, și la a continua să sprijinim economia reală, cu instrumente adecvate contextului economic. Pe toată perioada ultimilor ani, sistemul bancar s-a dovedit capabil și disponibil să finanțeze economia, iar băncile sunt pregătite în continuare să facă față unui context economic potențial nefavorabil, având în vedere indicatorii financiari buni. Nevoia de finanțare pentru proiectele viabile, solide, rămâne – și, ca atare, noi credem că va exista în continuare apetit pentru finanțare. Estimăm pentru 2022 o creștere la nivelul pieței de aproximativ 10% a creditelor pentru companii comparativ cu anul precedent și în jur de 5% pentru persoanele fizice.

Dacă ne uităm pe termen mai lung, în condițiile unor fluxuri de fonduri europene de aproximativ 80 de miliarde de euro care pot intra în economia națională, atât în cadrul Planului Național de Reconstrucție și Redresare cât și prin intermendiul Cadrului Financiar Multianual 2021-2027, sistemul bancar românesc are ocazia de a participa la susținerea unor proiecte de anvergură cu finanțare europeană, în domenii cheie ale economiei, cum sunt cele ale energiei, digitalizării, agriculturii ori marii infrastructuri.

În ceea ce ne privește, la UniCredit Bank România vom continua să sprijinim economia reală și să rămânem un partener de încredere pentru clienții noștri, atât companii cât și persoane fizice.

Care este principala amenințare pentru situația financiară a băncilor?

Răsvan Radu: Dacă ne referim la potențiale semnale de alarmă, suntem foarte atenți la o eventuală creștere a creditelor neperformante, în special în segmentul creditelor cu dobânda variabilă, ca urmare a înăspririi politicii monetare și, drept consecință, a creșterii dobânzilor.

Totuși, în martie 2022 rata creditelor neperformante la nivel de sistem era de doar 3,3%, iar rata acoperirii cu provizioane de 67,2% (o creștere semnificativă de la 63% în decembrie 2020) și avem încredere că măsurile de sprijinire a economiei adoptate de guvern îi vor ajuta pe debitori să evite dificultăți suplimentare. Totuși, riscul de credit ar putea să crească moderat în următorii ani, dacă economia încetinește.

În plus, implementarea noului moratoriu public poate fi un factor cu impact asupra profitabilității băncilor, în condițiile în care creditele amânate la plată nu vor mai fi exceptate de la provizionare, așa cum s-a întâmplat în cazul OUG 37/2020. Totuși, e important de spus că, date fiind rezultatele financiare din perioada precedentă și capitalizarea bună, sistemul bancar este într-o poziție în care poate face față unor evoluții economice nefavorabile.

Cum estimați că va evolua sistemul bancar românesc în acest an?

Răsvan Radu: Sectorul bancar este într-o poziție solidă, cu o rată de adecvare a capitalului și indicatori de lichiditate mult peste nivelurile minime (solvabilitatea sectorului a fost de 21,4% în martie 2022, potrivit Raportului asupra stabilității financiare, publicat de BNR). Mă aștept, așadar, ca și în următoarea perioadă evoluția să fie una pozitivă, băncile continuând să fie o parte a soluției în susținerea economiei reale, finanțând proiecte, atâta timp cât debitorul demonstrează o situație financiară echilibrată și un proiect viabil. Ritmul de creștere a creditării companiilor va rămâne cel mai probabil cu două cifre și anul acesta, chiar dacă mai redus față de 2021, iar pe segmentul creditării persoanelor fizice creșterea va fi una mai moderată, cu o cifră, și va veni preponderent din zona de consum. Și economisirea continuă să crească, depozitele totale ale rezidenților înregistrând în luna mai 2022 un plus de 10,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent; este de așteptat ca anul acesta depozitele rezidenților să crească mai lent comparativ cu 2021 (când creșterea a fost de 13,9%), cu un ritm de aproximativ 5%.

În ceea ce privește UniCredit Bank România, ne vom continua activitatea la fel de susținut ca și până acum, menținând întotdeauna o abordare prudentă și, astfel, o creștere sustenabilă. Am avut în toată acestă perioadă și continuăm să avem numeroase solicitări de finanțări, în principal dinspre sectoare de activitate cu evoluție pozitivă, precum energie, agricultură, industrie alimentară, sector public, telecom, IT, industria chimică, farmaceutică, sănătate.

UniCredit Bank a dovedit de-a lungul anilor un angajament permanent de a fi un partener activ al autorităților, al beneficiarilor, atât publici cât mai ales privați, creatori de plus valoare în economie și comunități.

Care ar trebui să fie principala strategie de susținere (continuare) a activității bancare, anul acesta?

Răsvan Radu: O primă direcție este continuarea activității de creditare în condiții de prudență și într-un ritm mai moderat decât anul trecut, dat fiind mediul economic dificil. Este de menționat efortul voluntar pe care băncile îl fac pentru a sprijini clienții în dificultate, la solicitarea acestora, prin restructurarea creditelor sau conversia creditelor din lei în valută, cu precădere în cazul companiilor.

Totodată, resursele atrase de la clienți continuă să fie solide, însă este de așteptat ca anul acesta depozitele să crească mai lent, cu o singură cifră, comparativ cu anul precedent, pe fondul temperării apetitului pentru economisire. Ne așteptăm la o creștere ușor mai rapidă pe segmentul depozitelor companiilor și al depozitelor în valută, ca mijloc de protecție a veniturilor în condiții de incertitudine economică și geo-politică. UniCredit a fost printre primele bănci care au majorat bonificația la resursele financiare ale populației, oferind dobânzi în topul ofertelor din piață pentru depozitele la termen în lei.

Nu în ultimul rând, o direcție importantă de acțiune la nivelul sistemului bancar este continuarea digitalizarii, băncile intensificând deja investițiile în transformarea digitală, ceea ce va determina reducerea cheltuielilor operaționale pe termen mediu și lung și, în plus, lărgirea bazei de clienți, prin atragerea segmentului tânăr utilizator de tehnologii moderne.

Cum credeți că vor evolua creditele neperformante? Care au fost măsurile pe care le-a avut UniCredit privind îmbunătățirea nivelului de credite neperformante?

Răsvan Radu: Așa cum am menționat, calitatea activelor în sistemul bancar a continuat să se îmbunătățească; aceasta rămâne însă, fără doar și poate, unul dintre indicatorii la care suntem foarte atenți. În ceea ce ne privește, date fiind business-ul solid pe care l-am dezvoltat de-a lungul anilor, rezultatele bune obținute și politica de risc prudențială, suntem bine poziționați pentru a gestiona provocările actuale și a valorifica oportunitățile. UniCredit a întreprins proactiv acțiuni care au condus la consolidarea bazei de capital prin acumularea unor rezerve de capital și limitarea volatilității în P&L și Bilanț.

Este piața autohtonă atractivă pentru investitorii străini din domeniul financiar bancar?

Răsvan Radu: România este o piață mare pentru produsele financiare, încă sub-bancarizată, cu o piață de capital care se dezvoltă. În plus, sunt multe sectoare economice în creștere, precum agribusiness, energie regenerabilă, anumite sectoare productive sau din domeniul serviciilor. În aceste condiții, piața autohtonă continuă să fie atrativă pentru investitorii străini.

Continue Reading

Trending