Connect with us

#People

#StartupTalk cu Andrei Stoica, CEO Brunch: Când este mai bine pentru un startup să caute investiții

Published

on

Publicația LeadersTalk își continuă rubrica #StartupTalk, în cadrul căreia vom aborda subiecte de interes pentru acei tineri care au ales să-și înființeze propriile businessuri în detrimentul joburilor cu program fix. Astăzi, Andrei Stoica, CEO-ul Brunch, ne spune când este cel mai bine pentru un startup să caute investiții. Și nu numai.

Andrei Stoica este marketer digital, designer și antreprenor. Construiește echipe și proiecte utile pentru clienți de peste tot din lume, de mai bine de zece ani.

Ultimul proiect construit înainte de startup-ul Brunch (care își propune să faciliteze interacțiunea online dintre clienți și specialiștii în marketing) este agenția de digital marketing, stoica.co.

„Cred în construirea contextului potrivit pentru atragerea oamenilor potriviți”, spune el.

LeadersTalk: La câte acceleratoare ați participat până acum?

Andrei Stoica: Nu am participat la nici un accelerator per se până acum. Am început programul din cadrul Techcelerator, suntem parte din comunitatea Launch (launch.ro) și am participat la programul lor de inducție. Am trecut și prin Startup School (un program al Y Combinator – startupschool.org) în 2021 și suntem parte și din comunitate lor.

Încercăm să învățăm cât mai mult în tot procesul ăsta de construire. A ajutat fiecare experiență în parte și cred că ar putea ajuta și participarea la un accelerator cap-coadă deși cumva nu am făcut asta până acum. 

LeadersTalk: Câte finanțări ați obținut?

Andrei Stoica: Am primit două infuzii de capital în 2021, prima de la Mihai Ivașcu (prin Ulpia Ventures cu care am început și compania actuală pe care construim Brunch) și a doua de la Andrei Gheorghe, unul dintre partenerii de acum în proiect.

Avem deschisă până pe 29 Noiembrie 2021 o rundă pe Seedblink (investors.seedblink.com/projects/73) prin care strângem 285.000 EUR la o evaluare de 2.3M EUR. Runda asta ne va permite să construim produsul în continuare într-o versiune validată cu utilizatorii actuali încât să putem crește într-un ritm mult mai rapid anul viitor și să construim o comunitate de experți în jurul produsului. 

LeadersTalk: Cum construiești pitchul perfect?

Andrei Stoica: Dacă ai un produs foarte bun cu potențial de creștere și o echipă competentă în jurul lui, cu o atitudine sănătoasă, e nevoie doar să explici ce faceți și ce planuri aveți. Ca să explici ajută să vorbești despre oportunitatea din acel moment, competența echipei, problema pe care o rezolvați pentru clienții voștri și cum vă propuneți să rezolvati acea problemă. E mai puțin important să fie unică soluția (puțin probabil să nu se mai fi gândit nimeni la ea înainte).

Sunt foarte multe exemple online de pitchuri și conținut mult despre cum ar trebui să fie structurat pitchul perfect. Ce recomand altora tot timpul e să consume conținut generat de oameni care au ceva habar demonstrabil pe acel subiect

LeadersTalk: Când este mai bine pentru un startup să caute investiții? Unde? Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze? De la cât timp după lansarea pe piață? Cum comentați?

Andrei Stoica: Cel mai bine pentru orice echipa e să caute investiții atunci când are nevoie de ele. Multe echipe nu au nevoie de bani la început ca să construiască o prima variantă a produsului și să atragă primii clienți. Unii încearcă să atragă investitori abia atunci când au nevoie de o echipă mai mare mai repede și de mai mulți bani rapid. Alții au nevoie de bani de la început. Alții au nevoie mai de grabă de cineva cu mai multă experiență sau cu relații într-o anumită industrie și caută un partener nou care să aducă acea resursă de care au nevoie mai mult. Depinde foarte mult de la caz la caz.

Pașii totuși sunt simpli cred. Construiești un proiect în care dacă cineva vine cu bani ar putea să facă mult mai mulți sau ai o idee demonstrabil bună și începi să vorbești despre ce faci tu și de ce ai avea nevoie. Întrebi ce părere au ceilalți despre ce faci tu, asculți părerea lor și încerci să întelegi ce au de zis încât să decizi ce vrei să faci în continuare. 

LeadersTalk: Trei sfaturi pe care le-ați da unui startup care caută finanțare?

Andrei Stoica: E important pentru orice fondator să se concentreze în primul rand pe construirea unui serviciu sau produs bun. Ajută să știe clar de la început pentru cine construiește acel produs și să comunice cu “clientul” încă de înainte să înceapă să se gândească la cum ar putea arăta soluția pe care o construiește.

E important de asemenea să prioritizeze elemente care demonstrează acea valoare. De cele mai multe ori pot demonstra cererea pentru ce construiesc printr-un formular și un mesaj simplu. Poți crede că ai o soluție genială dar dacă cei pentru care construiești acea soluție nu se arată măcar interesați cât să completeze un formular scurt, ai o problemă ori cu mesajul ori cu ideea. 

Cred că mai e important și să construiască pe idei în care cred cu adevărat. În genul asta de “ocupație” nu prea poți să te minți singur. Dacă nu îți place cu adevărat ce faci o să renunți destul de repede pentru că la un moment dat, destul de repede în general, devine destul de greu (uneori e și simplu am auzit).

#StartupTalk cu Radu Fusea, fondator Travlocals.com: Cele mai bune surse de finanțare pentru un startup

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#Finance

Cine este Andra Caşu, noul Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică

Published

on

Andra Caşu preia, începând cu luna iulie 2022, poziția de Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică. Cu o experiență de peste 19 ani în domeniul consultanţei fiscale în cadrul EY România, Andra Caşu este specializată în domeniul consultanţei fiscale internaţionale în domeniul impozitării directe, cu focus pe zona de servicii financiare.

Andra este liderul departamentului de Impozite Directe al EY România şi este totodată liderul Sectorului de Consultanţă fiscală şi juridică în Servicii Financiare pentru România şi regiunea CESA (Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale). Ea a acumulat experienţă semnificativă în domeniul consultanţei fiscale, iar portofoliul său de clienţi cuprinde companii multinaţionale din România şi străinătate, bănci, companii de asigurare şi leasing, fonduri de investiții, companii petroliere şi de energie, dar şi mari producători din diverse domenii industriale.

Alex Milcev, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică al EY România și Moldova: „Promovarea Andrei Cașu ca Partener în cadrul departamentului de Impozite directe contribuie la creşterea practicii noastre de servicii fiscale. Creativitatea, pasiunea şi exemplul de lider pe care Andra le-a demonstrat au făcut-o un membru foarte valoros al echipei de Asistenţă fiscală şi juridică, contribuind la consolidarea poziţiei de piaţă a EY în acest domeniu.”

„În momentul de faţă, funcţia fiscală este în curs de transformare, ca urmare a perioadei de pandemie şi a unui focus crescut pe zona de automatizare la nivel global. De asemenea, au apărut schimbări semnificative şi în legislaţia fiscală, ceea ce aduce pentru companii un volum crescut de obligaţii de raportare, dar şi o nevoie de modernizare şi transformare internă. Focusul trebuie să rămână pe crearea de valoare, dar şi pe orientarea către zonele de transformare digitală şi sustenabilitate. Acestea sunt direcţiile care vor genera rezultate optime pentru contribuabili în perioada următoare, iar echipa noastră este implicată în mod dinamic în tot ceea ce ţine de transformarea mediului fiscal din România”, a declarat Andra Caşu. 

Andra Cașu a absolvit facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi este membră a Camerei Consultanţilor Fiscali din România. A urmat, de asemenea, cursurile Oxford Business School în cadrul programului Women’s Leadership Development Program.

Continue Reading

#People

Cosmin Șerban, TAKT Manpower: Piața forței de muncă din România este complexă și într-o continuă schimbare

Published

on

Chiar dacă 2021 a fost un an încă în plină pandemie, acesta a adus beneficii la nivel de ramură, consolidând și mai mult ideea de a oferi angajaților un program de lucru flexibil, și în același timp, încurajând schimbările din piața forței de muncă prin digitalizare, mărturisește Cosmin Șerban, directorul executiv al companiei TAKT Manpower

Compania și-a continuat activitatea într-un format hibrid, astfel încât să beneficieze de avantajele lucrului în echipă, la birou, cât și de flexibilitatea și mobilitatea oferită de lucrul la distanță. „Recrutarea de personal și onboarding-ul s-au desfășurat și ele în același format hibrid, chiar și înainte de situația actuală generată de pandemie, fiind specifice recrutării din afara țării”, spune Cosmin Șerban.

Comparativ cu 2020, pentru TAKT Manpower, anul trecut a adus o creștere a activității companiei, atât la nivel de România, cât și în proiecte internaționale. În plus, Guvernul României a aprobat noul contingent pentru 2022 a numărului de avize de muncă pentru lucrători străini. Contingentul a fost stabilit la 100.000 avize, un număr record pentru România. „Această decizie demonstrează încă o dată deficitul mare de forță de muncă înregistrat pe plan național, susținut în același timp și de solicitările primite de IGI din partea angajatorilor autohtoni”, explică el. Astfel, acest nou contingent aprobat este dublu prin comparație cu anul 2021, când inițial a fost stabilit la 25.000 angajați, urmat de o suplimentare la un total de 50.000, mai spune el. „Pentru anul 2019 și 2020 plafonul a fost menținut la valoarea de 30.000 de avize de muncă pentru cetățeni din afara Uniunii Europene. Datele ne arată pentru anul 2018 un contingent de 15.000 de angajați, iar pentru anii 2017, 2016 și 2015 numărul a fost de 5.500”

La nivel de investiții, TAKT Manpower se concentrează pe eficientizarea procedurilor interne pentru a accelera și a simplifica activitatea de recrutare. Spre exemplu, pentru proiectele de recrutare de mari dimensiuni, organizează deplasări împreună cu clienții în țările de origine, spre a realiza întreaga procedură de interviuri și probe practice, cu scopul de a selecta cei mai buni lucrători, într-un mod cât mai transparent și eficient.

Piața forței de muncă din România este complexă și într-o continuă schimbare. Furnizarea de resurse umane de origine străină reprezintă o zonă ce îți permite o dezvoltare în formă continuată, cât timp ai o deschidere spre diversitate poți să colaborezi cu orice domeniu, de la construcții la HoReCa, de la IT la sudură specializată pentru industria navală sau zona transporturilor/logistică, mai spune Cosmin Șerban. Nu doar domeniile sunt importante, ci și pachetul oferit, în cazul lor – de la recrutare personal străin direct pentru client la outsourcing specializat pe nevoile clientului și consultanță pentru performanța forței de muncă. „Ne-ar plăcea sa vedem o deschidere mai mare din partea companiilor din România către opțiunea de a apela la lucrători străini pentru susținerea și chiar creșterea nivelului de activitate si productivitate”.

„Spre deosebire de alte sectoare, pandemia a avut un impact mai mic în zona noastră de activitate, lucru în special susținut de creșterea continuă a pieței de construcții din România. Am avut totuși dificultăți în relațiile cu autoritățile implicate în procesul de recrutare de personal străin, activitatea lor fiind redusă și pe anumite perioade chiar sistată, în această perioadă”.

Pandemia COVID, recunoaște el, le-a atras atenția asupra nevoii continue de a-și îmbunătăți procedurile interne spre un mod de lucru mai flexibil, digitalizat, adaptabil din punct de vedere al prezenței în persoană la birou. „Implementarea de noi tehnologii care să susțină acest nou model de lucru și o planificare mai bună a bugetelor si cash flow-ului sunt câteva dintre aspectele cărora le-am acordat o mai mare atenție în ultima perioadă”.

TAKT Manpower România este o companie care oferă servicii specializate de forță de muncă din Asia, de la recrutare directă pentru client, outsourcing pentru anumite industrii și domenii de activitate, la servicii de consultanță în managementul lucrătorilor. Suntem parte a unui grup internațional de companii axat pe furnizarea de soluții pentru piețele care se confruntă în prezent cu problema deficitului de forță de muncă și a lipsei unor lucrători specializați. În timp ce TAKT Manpower este furnizorul operațional și de livrare a soluțiilor, grupul nostru este un deschizător de drumuri în dezvoltarea și implementarea instruirii și calificărilor lucrătorilor migranți din coridorul format de Orientul Mijlociu și India. Expertiza grupului nostru constă în conceperea, dezvoltarea și furnizarea de soluții durabile complete, care îmbunătățesc performanța managementului și a forței de muncă, prin implementarea unor instrumente și sisteme unice care duc la creșterea exponențială a productivității companiei.

Cosmin Șerban este Director Executiv în cadrul companiei TAKT Manpower. Este absolvent al cursurilor de Administrare a afacerilor din cadrul Universității Comerciale Luigi Bocconi Milano și al cursurilor de master în Afaceri Internaționale desfășurate în cadrul Aston Business School, UK. Pe perioada colaborării sale cu echipa departamentului de taxe din cadrul unei companii de consultanță din Big Four, a dobândit o experiență complexă în gestionarea sarcinilor companiilor și clienților la nivelul regional EMEA. Cosmin este implicat in activitatea unor companii cu diverse arii de activitate precum comerț internațional, construcții civile, recrutarea de personal din Asia și e-Commerce.

Continue Reading

#Finance

Cine este Andra Iftemie, noul Managing Associate al echipei Băncilă, Diaconu și Asociații

Published

on

Cu o experiență impresionantă în domeniul achizițiilor publice dobândită în cadrul unei societăți de avocați – reper pe piața românească de profil, Andra Iftemie se alătură echipei de consultanță a Băncilă, Diaconu și Asociații pentru a consolida și extinde practica de proiecte publice și energie a societății. În calitate de Managing Associate, ea va coordona practica dedicată schimbărilor climatice, sustenabilității și transporturilor.

Societatea noastră de avocați acordă o importanță deosebită îmbunătățirii continue a ofertei sale de servicii. Cooptarea Andrei în cadrul echipei noastre este un exemplu în acest sens. Observăm preocuparea din ce în ce mai crescută a clienților noștri pentru domeniul ESG și înțelegem pe deplin importanța acestuia. Colaborarea excelentă pe care o avem cu specialiștii EY în acest domeniu, dar și experiența complexă și pasiunea Andrei pentru domeniul economiei durabile ne dau încredere că ne putem asista clienții în proiecte inovatoare. Ne bucurăm să o avem pe Andra alături de noi, îi urăm bun venit în echipă și succes”, spune Andrei Stefanovici, Director, coordonator al practicii de proiecte publice si energie.

Andra a absolvit Facultatea de Drept a Universității din București, Colegiul Juridic Franco-Român de Studii Europene, Universitatea Paris I Pantheon-Sorbonne și cursurile de master în Achiziții publice, concesiuni și parteneriat public privat organizate de Facultatea de Drept a Universității din București. În prezent, urmează cursurile Școlii doctorale a Facultății de Drept – Universitatea din București, titlul tezei sale de doctorat fiind „Utilizarea fondurilor private în organizarea și funcționarea serviciilor publice”. 

Andra Iftemie are o experiență semnificativă în proiecte publice cu o componentă notabilă adresată schimbărilor climatice și sustenabilității, inclusiv în domeniul infrastructurii, transporturilor, construcției și restaurării clădirilor administrative și al achizițiilor publice de diverse bunuri și servicii. A oferit consultanță în proiecte notabile de infrastructură, asistând consorții internaționale și societăți naționale. Totodată, Andra are o bogată experiență academică implicându-se în pregătirea a numeroase generații de studenți. În acest rol, a dobândit o vastă cunoaștere a problematicii reglementate în prezent de dispozițiile europene și naționale.  

Mă bucur să mă alătur echipei Băncilă, Diaconu și Asociații pentru a dezvolta împreună practica dedicată schimbărilor climatice, sustenabilității și transporturilor. Este un domeniu extrem de dinamic, cu un cadru de reglementare care se îmbunătățește continuu. Observăm o preocupare constantă a mediului de business pentru dezvoltarea de afaceri sustenabile cu un răspuns favorabil din partea guvernului care ia măsuri în direcția sustenabilității și a economiei circulare. Am convingerea că, alături de colegii noștri din departamentele specializate ale EY, putem răspunde nevoilor clienților noștri cu o înțelegere completă a problemelor cu care se confruntă și cu soluții personalizate“, a spus Andra Iftemie, Managing Associate. 

Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL (denumită anterior Radu și Asociații SPRL) este o societate de avocați ce oferă servicii juridice complete, care includ atât servicii de consultanță juridică cât și asistență și reprezentare în fața instanțelor de judecată, având o practică importantă de controverse și dispute fiscale. Membră a societăților din grupul Ernst & Young Global Ltd, Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL face parte din rețeaua globală EY Law, aflată în plină expansiune, în cadrul căreia lucrează peste 2400 de avocați în mai mult de 90 de jurisdicții.

Continue Reading

Trending