209 views 3 mins 0 comments

#StartupTalk cu Igor Prodan, CEO LiteApp: Când este cel mai bine pentru un startup să caute investiții

In #StartupTalk
December 06, 2021

Publicația LeadersTalk își continuă rubrica #StartupTalk, în cadrul căreia abordăm subiecte de interes pentru acei tineri care au ales să-și înființeze propriile businessuri în detrimentul joburilor cu program fix. 

Astăzi, Igor Prodan, cofondator și CEO al LiteApp, o aplicație mobilă de tip marketplace pentru rezervări de servicii lansată în mai 2021, în urma unei investiții de circa 250.000 de euro, din surse proprii.

În momentul de față, cu LiteApp, Igor Prodan participă la două acceleratoare, respectiv TechVentures și Commons Accel.

Pitchul perfect? Încă învață cum să-l construiască, recunoaște tânărul.

„Trebuie să reușești să pui într-un rezumat, pe înțelesul tuturor, esența întregului business. Dar, mai ales, să spui povestea în care crezi.”

Când este mai bine pentru un startup să caute investiții?

Igor Prodan: Indicat este să cauți investiții atunci când încă nu ai nevoie de ele. Există foarte multe surse la care te poți uita, atât în România, cât și în afara țării. În funcție de stadiul startup-ului, poți apela la cei 3F(family, friends & other fools), business angels, VCs sau fonduri Europene.

Și aici, regula nu este una general valabilă. În funcție de proiectul dezvoltat, pot fi necesari bani mulți încă din fază de R&D sau se poate ajunge rapid la validarea modelului de business printr-un MVP și o testare în piață. Mă feresc să dau o rețetă exactă, pentru că nu cred în vreuna anume. Sunt de părere că fiecare ar trebui să-și facă această analiză intern.

Sfaturi pe care le-ați da unui startup care caută finanțare?

Igor Prodan: Să valideze modelul de business cu piața și să-l construiască/revizuiască cu mindset-ul în care finanțarea nu este necesară;   

Indiferent de povestea pe care o spun, să lucreze permanent la îmbunătățirea indicatorilor care arată performanța business-ului pe care îl construiesc;

Să-și formeze un board de specialisți, de la care pot învăța cum să ducă lucrurile la nivelul următor.

“Ask for money, get advice. Ask for advice, get money twice”

/ Published posts: 322

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro