Connect with us

#News

Studiu Mazars: Majoritatea companiilor sunt prea încrezătoare în nivelul lor de maturitate a datelor

Published

on

Mazars, firma internațională de audit și consultanță în afaceri, împreună cu DataGalaxy, a lansat primul său studiu global despre date – The race to data maturity: Is your business as far ahead as you think? Peste 1.100 de lideri de afaceri din 21 de țări, care lucrează în organizații de diferite dimensiuni din diverse industrii și sectoare, au participat la un sondaj online. Scopul a fost acela de a determina maturitatea datelor auto-evaluate – sau „aptitudinea” organizațiilor de a analiza modul în care această auto-evaluare s-a integrat cu programele, procesele și politicile actuale pe care le au în vigoare.

Nicolas Quairel, Partener, Global Head of Technology and Digital Consulting, Mazars a menționat:

Nenumărate companii se îndreaptă spre același obiectiv: să fie bazate pe date. Calea către maturitatea datelor este adesea mai lungă, mai complexă și mai plină de provocări decât anticipează – sau chiar realizează liderii de afaceri.”

A te baza pe date nu mai este o opțiune, ci o necesitate

Rezultatele studiului arată că organizațiile investesc efort, bani și timp în date: este prioritatea principală sau printre prioritățile de top în dezvoltarea tehnologică a 93% dintre companiile chestionate; iar directorii de top și membrii consiliului de administrație abordează trimestrial problemele legate de managementul datelor și guvernanța sau chiar mai frecvent, în 80% dintre companiile participante la studiu.

A te baza pe date necesită muncă susținută și decizii clare care pot face diferența între a fi un jucător care doar ține pasul sau care devine lider.

Datele au devenit unele dintre activele cele mai importante ale unei afaceri. Odată cu dezvoltarea continuă a tehnologiilor capabile să colecteze, stocheze și să utilizeze volume mari de date, apare și necesitatea de a implementa o guvernanță mai bună a datelor, mijloace adecvate de protecție, precum și un mod de acces controlat.”,a menționat Răzvan Butucaru, Partener, Financial Services & Advisory Leader, Mazars România.

Multe companii sunt prea încrezătoare în maturitatea datelor lor

O mare majoritate a companiilor (82%) susțin că dețin un nivel de maturitate al datelor mai ridicat față de competitori. Deși au început să folosească multe aplicații pentru gestiunea datelor, majoritatea nu au adoptat și cele mai bune practici necesare pentru a susține maturitatea și guvernanța datelor.

Lazhar Sellami, Co-fondator, DataGalaxy, explică: „Liderii trebuie să își verifice excesul de încredere, să identifice și apoi să-și reducă decalajele de maturitate a datelor pentru a proiecta o cale de succes către transformarea datelor. Acest studiu identifică cele mai comune lacune și oferă liderilor informații utile pentru a își dezvolta nivelul de maturitate al datelor în cadrul organizațiilor pe care le conduc.”

Datele sunt utile numai atunci când sunt de înaltă calitate

Liderii de afaceri ar trebui să țină cont de faptul că datele companiilor lor ar trebui să fie exacte, complete, consecvente, de încredere și actualizate.

Calitatea datelor este esențială pentru a profita la maximum de investițiile în date – mai ales atunci când acea investiție este în inteligența artificială (IA). Problemele legate de calitatea datelor au un impact asupra proiectelor de IA, de învățare automată și de analiză avansată în 82% dintre organizații. Având în vedere că 43% dintre companii plănuiesc noi investiții în IA (mai mult decât în ​​orice alt domeniu), calitatea datelor poate fi cel mai mare obstacol în calea companiilor să realizeze profituri ca urmare a investițiilor lor în date.       

Colectarea și stocarea datelor reprezintă procese într-o continuă evoluție și optimizare, iar asigurarea calității datelor reprezintă direcția în care companiile vor investi resurse materiale și tehnologice, impactul calității datelor fiind definitoriu în realizarea proiectelor viitoare.”, a menționat Horațiu Nistor, Senior Manager, IT Audit & Advisory, Mazars România.

Construirea unei culturi organizaționale bazate pe date este esențială

Odată ce datele sunt integrate în fiecare segment al afacerii și odată ce echipele le înțeleg valoarea și știu unde să le găsească, luarea deciziilor bazate pe date se întâmplă de la sine. Pentru a adopta o astfel de mentalitate, echipele de la fiecare nivel al companiei ar trebui să se simtă confortabil accesând și utilizând datele.

Companiile au început să pună datele la dispoziția tuturor utilizatorilor în cadrul unor sisteme centralizate și încearcă să promoveze bunele practici de guvernare a datelor. Însă, numai un sfert dintre organizații își au datele complet centralizate într-o locație partajată. Mai puțin de două din cinci companii (37%) pun datele la dispoziție în mod constant pentru oricine are nevoie de ele.

Maturitatea datelor reprezintă cheia creșterii în business

Nicolas Quairel adaugă: „Concluziile noastre arată că organizațiile cu cea mai rapidă creștere sunt și cele mai avansate în cursa către maturitatea datelor. Cu alte cuvinte, companiile care excelează în fiecare etapă a călătoriei lor de date și trec ștafeta de la perspectivă la acțiune deblochează, de asemenea, un avantaj competitiv.”

Companiile care se așteaptă la cele mai înalte niveluri de creștere sunt, de asemenea, cele mai probabile să îndeplinească cele mai bune practici privind datele din mai mulți factori. Acest studiu identifică șapte bune practici pentru a ajuta companiile să ajungă la un nivel de maturitate al datelor ridicat, să stimuleze creșterea și să deblocheze un avantaj competitiv prin intermediul datelor:

  • Implementarea unui program de guvernanță a datelor. Aproape jumătate dintre companii (46%) nu au un program funcțional de guvernare a datelor, care este esențial pentru a se asigura că datele sunt utilizabile, accesibile și protejate.
  • Implementarea clasificării datelor la nivelul întregii organizații. Deși numai aproximativ jumătate (51%) dintre organizații îndeplinesc în prezent această bună practică, implementarea unei clasificări este esențială pentru a crește acuratețea generală și capacitatea de utilizare a datelor.
  • Monitorizarea calității datelor folosind un tablou de bord partajat. Mai puțin de jumătate (43%) dintre companii folosesc un tablou de bord partajat pentru a monitoriza calitatea datelor. Acest lucru vă ajută să urmăriți, să măsurați și să obțineți informații în timp real asupra calității datelor și ajută să fie luate măsuri pentru a remedia problemele.
  • Verficarea datelor la sursă. Numai 40% dintre companii au procesele implementate pentru a remedia problemele de calitate a datelor în etapa de producție/colectare. Acest lucru ajută echipele de a curăța erorile în efortul de a face utilizabile date de proastă calitate.
  • Centralizarea datelor într-o locație partajată. Numai un sfert (26%) dintre organizațiile intervievate au datele complet centralizate într-o locație comună.
  • Facilitarea accesului la date. Numai una din trei (33%) companii îndeplinesc această bună practică pentru a ajuta echipele să acționeze mai rapid pentru a testa și eficientiza utilizarea.
  • Diseminarea guvernanței datelor cu toți membrii organizației. Numai 38% dintre companii au un depozit cuprinzător de cunoștințe de date care este diseminat către toți.

Acest studiu nu numai că stabilește o legătură strânsă între aceste bune practici și creșterea mai rapidă a afacerii, însă arată și că excesul de încredere – în special în ceea ce privește calitatea datelor – poate submina investițiile în instrumente de date sofisticate, cum ar fi inteligența artificială și analiza avansată.

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#News

Sarom Packaging anunță investiții de 3,2 mil. euro pentru extinderea business-ului în următorii 4 ani

Published

on

Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața ambalajelor din sticlă și consultanță de profil, anunță pentru următorii patru ani, investiții noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare și deschiderea de noi sucursale. Și nu numai. Compania este deja prezentă în trei țări în afara României.

Impactul pandemiei de Covid-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricație și distribuție, ceea ce n-a putut fi valabil în condițiile de dinamism extrem ale pieței în anii 2020 și 2021. Coroborat cu fluctuațiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultățile logistice și dificultățile în lanțul de aprovizionare, au adus industria în incapacitatea de producție, ne fiind in masura sa raspunda solicitărilor pietei.

În acest context dificil, Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească a ambalajelor de sticlă, anunță pentru 2023 investiții în creșterea capacității de stocare și extinderea externă a rețelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuție și securizarea stocurilor. Momentan, compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021, opereaza preponderent pe pietele din România, Republica Moldova, Bulgaria și Ungaria.

Sarom Packaging este singura companie de pe piața românească care oferă servicii de consultanță pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce privește aspectele logistice ale acestui tip de business. Expertiza extrem de extinsă în domeniu se datorează specialiștilor pe care compania îi are în echipă, profesionisti cu istoric în producția industrială de sticlă care au o vasta experiență dobândită în Franța. 

„Suntem singura companie din piața locală care are angajați oameni cu background de sticlari, iar acești oameni înțeleg profund procesul de producție. Asta ne face extrem de capabili să oferim consultanță în domeniu, să putem vorbi în cunoștință de cauză despre mecanismele de previziune a stocurilor, despre colectarea informațiilor din piața de profil, tipurile de producție. Investim constant în îmbunătățirea și lărgirea expertizei pe care o folosim în serviciile de consultanță. Avem o relație strânsă cu CETIE (Centrul Tehnic Internațional pentru Îmbuteliere și Ambalaje Conexe de la Paris), entitate care reglementează aspectele tehnice ale recipientelor la nivelul Uniunii Europene”, explică Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging, care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro. 

Piața producției de ambalaje din sticlă, în crește cu 18,6%

Din 2012, piața producției de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, inregistrand o creștere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanțul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creșterile de capacități de producție și depozitare.

„În afară de mărirea capacității de stocare și extinderea rețelei internaționale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum și în Client Service, pentru a putea veni și mai aproape de nevoile de personalizare ale clienților care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă”, adaugă Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase și băuturi non-alcoolice, borcane pentru piața alimentară și flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuție de ambalaje de sticlă și consultanță în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiție, cât și companiilor aflate la început de drum. De asemenea, compania își dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferențiatoare în piață, cu elemente inovative și calitate superioară, la un preț accesibil pentru clienți.

„Oferim atât sticlă standard, cât și sticlă specializată și, datorită faptului că lucrăm cu sticlari care au linii de producție foarte flexibile, putem oferi ambalaje personalizate în șarje de producție mai mici. Suntem un furnizor full-service, acoperim chiar și partea de creație a sticlei, inclusiv la nivel de identitate de brand. Plusul de valoare adus de serviciile noastre de consultanță permite alegerea în funcție de nevoile clienților. Astfel, le ofe rim acestora un singur punct de contact de business, un partener care își asumă responsabilitatea întregii alegeri legate de ambalajele din sticlă. Ne place să credem că, odată ce ai colaborat cu noi, îți vei dori acest lucru în continuare, iar asta se datorează plus-valorii cu care vin serviciile noastre de consultanță”, spune Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

În afară de România, compania este prezentă pe alte piețe europene și intenționează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienților săi. 

„Ne dorim să acoperim mai bine cererea din piață, atât din partea jucărilor mari, cât și din partea fabricilor mai mici, un proiect destul de ambițios dat fiind că piața pare să fie pe un trend ascendent în ultimii ani. În această privință, estimările noastre sunt undeva la 9-11% pe an. Acesta este un domeniu consultativ în care sunt extrem de importante expertiza, dinamica pieței și o rețea de puncte de lucru foarte bine ancorată și adaptată la piață. Pe aceste atuuri mizăm noi: consultanță, vânzare consultativă, o rețea puternică, cu tradiție, și reacția rapidă la nevoile pieței”, conchide Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.

Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging, venea cu un background în producția de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piața de sticlă internațională. Paul-Eugène Săvoiu, Chief Operating Officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economica acumulata in decursul timpului, optimizand continuu operatiuniile companiei, sustinand totodata demersurile privind digitalizarea. Sarom Packaging este o companie de familie, un aspect destul de frecvent în industria ambalajelor de sticlă, unde cunoștințele despre procesul extrem de complex de fabricație sunt transmise din generație în generație. Conducerea companiei pregătește deja a treia generație de profesioniști din familie pentru continuarea afacerii.

Continue Reading

#Banking

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

Published

on

OTP Bank România a fost selectată de stat pentru a se alătura programului Start-up Nation 2022 implementat prin Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Programul prevede acordarea unui ajutor financiar nerambursabil din partea statului în limita maximă a 200.000 lei, pentru fiecare startup înființat după data de 1 ianuarie 2020, care îndeplinește criteriile de eligibilitate menționate în cadrul programului.   

Ca un partener activ în proiecte semnificative pentru antreprenori, OTP Bank Romania prin alăturarea în programul guvernamental propune beneficiarilor o serie de avantaje la accesarea serviciilor și produselor băncii. Astfel că, după acceptarea în programul de stat, antreprenorii pot deschide un cont dedicat de grant și solicita o finanțare punte de 100% din ajutorul financiar nerambursabil, garantat în procent de până la 80% din valoarea creditului de către FNGCIMM. În plus, au acces la un pachet dedicat de cont curent cu comisioane zero la operațiuni și încasări, administrare card și Internet banking, în funcție de specificul fiecarui pachet și de activitatea tranzacțională a fiecarui client. 

„În ultimii doi ani, marcați de pandemie, am constatat agilitatea, reziliența și spiritul antreprenorial de care au dat dovadă start-up-urile din Romania. Accesarea diferitelor instrumente guvernamentale în perioada următoare devine o necesitate nu doar pentru capitalul românesc, dar mai ales pentru facilitatea creșterii mediului antreprenorial. Acum, mai mult ca niciodată, dorim sa fim alături de sectorul antreprenorial, iar implicarea în programul Start-up Nation este un punct de sprijin pentru inițiativele antreprenoriale locale și, implicit, pentru stimularea creșterii economice prin încurajarea înființării de firme noi. Ne așteptăm la o performanță bună a programului și punem la dispoziția beneficiarilor un cost de finanțare bun și accesibil, dar mai ales o experiență cuprinzătoare pentru clienți.”, a declarat Gyula Fatér, Director General OTP Bank România.

Antreprenorii se pot înscrie în programul Start-up Nation 2022 în perioada 19 iulie – 1 septembrie, pe site-ul Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Continue Reading

#Finance

Cine este Andra Caşu, noul Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică

Published

on

Andra Caşu preia, începând cu luna iulie 2022, poziția de Partener EY România în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică. Cu o experiență de peste 19 ani în domeniul consultanţei fiscale în cadrul EY România, Andra Caşu este specializată în domeniul consultanţei fiscale internaţionale în domeniul impozitării directe, cu focus pe zona de servicii financiare.

Andra este liderul departamentului de Impozite Directe al EY România şi este totodată liderul Sectorului de Consultanţă fiscală şi juridică în Servicii Financiare pentru România şi regiunea CESA (Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale). Ea a acumulat experienţă semnificativă în domeniul consultanţei fiscale, iar portofoliul său de clienţi cuprinde companii multinaţionale din România şi străinătate, bănci, companii de asigurare şi leasing, fonduri de investiții, companii petroliere şi de energie, dar şi mari producători din diverse domenii industriale.

Alex Milcev, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică al EY România și Moldova: „Promovarea Andrei Cașu ca Partener în cadrul departamentului de Impozite directe contribuie la creşterea practicii noastre de servicii fiscale. Creativitatea, pasiunea şi exemplul de lider pe care Andra le-a demonstrat au făcut-o un membru foarte valoros al echipei de Asistenţă fiscală şi juridică, contribuind la consolidarea poziţiei de piaţă a EY în acest domeniu.”

„În momentul de faţă, funcţia fiscală este în curs de transformare, ca urmare a perioadei de pandemie şi a unui focus crescut pe zona de automatizare la nivel global. De asemenea, au apărut schimbări semnificative şi în legislaţia fiscală, ceea ce aduce pentru companii un volum crescut de obligaţii de raportare, dar şi o nevoie de modernizare şi transformare internă. Focusul trebuie să rămână pe crearea de valoare, dar şi pe orientarea către zonele de transformare digitală şi sustenabilitate. Acestea sunt direcţiile care vor genera rezultate optime pentru contribuabili în perioada următoare, iar echipa noastră este implicată în mod dinamic în tot ceea ce ţine de transformarea mediului fiscal din România”, a declarat Andra Caşu. 

Andra Cașu a absolvit facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi este membră a Camerei Consultanţilor Fiscali din România. A urmat, de asemenea, cursurile Oxford Business School în cadrul programului Women’s Leadership Development Program.

Continue Reading

Trending