Connect with us

#News

Studiu Mazars: Majoritatea companiilor sunt prea încrezătoare în nivelul lor de maturitate a datelor

Published

on

Mazars, firma internațională de audit și consultanță în afaceri, împreună cu DataGalaxy, a lansat primul său studiu global despre date – The race to data maturity: Is your business as far ahead as you think? Peste 1.100 de lideri de afaceri din 21 de țări, care lucrează în organizații de diferite dimensiuni din diverse industrii și sectoare, au participat la un sondaj online. Scopul a fost acela de a determina maturitatea datelor auto-evaluate – sau „aptitudinea” organizațiilor de a analiza modul în care această auto-evaluare s-a integrat cu programele, procesele și politicile actuale pe care le au în vigoare.

Nicolas Quairel, Partener, Global Head of Technology and Digital Consulting, Mazars a menționat:

Nenumărate companii se îndreaptă spre același obiectiv: să fie bazate pe date. Calea către maturitatea datelor este adesea mai lungă, mai complexă și mai plină de provocări decât anticipează – sau chiar realizează liderii de afaceri.”

A te baza pe date nu mai este o opțiune, ci o necesitate

Rezultatele studiului arată că organizațiile investesc efort, bani și timp în date: este prioritatea principală sau printre prioritățile de top în dezvoltarea tehnologică a 93% dintre companiile chestionate; iar directorii de top și membrii consiliului de administrație abordează trimestrial problemele legate de managementul datelor și guvernanța sau chiar mai frecvent, în 80% dintre companiile participante la studiu.

A te baza pe date necesită muncă susținută și decizii clare care pot face diferența între a fi un jucător care doar ține pasul sau care devine lider.

Datele au devenit unele dintre activele cele mai importante ale unei afaceri. Odată cu dezvoltarea continuă a tehnologiilor capabile să colecteze, stocheze și să utilizeze volume mari de date, apare și necesitatea de a implementa o guvernanță mai bună a datelor, mijloace adecvate de protecție, precum și un mod de acces controlat.”,a menționat Răzvan Butucaru, Partener, Financial Services & Advisory Leader, Mazars România.

Multe companii sunt prea încrezătoare în maturitatea datelor lor

O mare majoritate a companiilor (82%) susțin că dețin un nivel de maturitate al datelor mai ridicat față de competitori. Deși au început să folosească multe aplicații pentru gestiunea datelor, majoritatea nu au adoptat și cele mai bune practici necesare pentru a susține maturitatea și guvernanța datelor.

Lazhar Sellami, Co-fondator, DataGalaxy, explică: „Liderii trebuie să își verifice excesul de încredere, să identifice și apoi să-și reducă decalajele de maturitate a datelor pentru a proiecta o cale de succes către transformarea datelor. Acest studiu identifică cele mai comune lacune și oferă liderilor informații utile pentru a își dezvolta nivelul de maturitate al datelor în cadrul organizațiilor pe care le conduc.”

Datele sunt utile numai atunci când sunt de înaltă calitate

Liderii de afaceri ar trebui să țină cont de faptul că datele companiilor lor ar trebui să fie exacte, complete, consecvente, de încredere și actualizate.

Calitatea datelor este esențială pentru a profita la maximum de investițiile în date – mai ales atunci când acea investiție este în inteligența artificială (IA). Problemele legate de calitatea datelor au un impact asupra proiectelor de IA, de învățare automată și de analiză avansată în 82% dintre organizații. Având în vedere că 43% dintre companii plănuiesc noi investiții în IA (mai mult decât în ​​orice alt domeniu), calitatea datelor poate fi cel mai mare obstacol în calea companiilor să realizeze profituri ca urmare a investițiilor lor în date.       

Colectarea și stocarea datelor reprezintă procese într-o continuă evoluție și optimizare, iar asigurarea calității datelor reprezintă direcția în care companiile vor investi resurse materiale și tehnologice, impactul calității datelor fiind definitoriu în realizarea proiectelor viitoare.”, a menționat Horațiu Nistor, Senior Manager, IT Audit & Advisory, Mazars România.

Construirea unei culturi organizaționale bazate pe date este esențială

Odată ce datele sunt integrate în fiecare segment al afacerii și odată ce echipele le înțeleg valoarea și știu unde să le găsească, luarea deciziilor bazate pe date se întâmplă de la sine. Pentru a adopta o astfel de mentalitate, echipele de la fiecare nivel al companiei ar trebui să se simtă confortabil accesând și utilizând datele.

Companiile au început să pună datele la dispoziția tuturor utilizatorilor în cadrul unor sisteme centralizate și încearcă să promoveze bunele practici de guvernare a datelor. Însă, numai un sfert dintre organizații își au datele complet centralizate într-o locație partajată. Mai puțin de două din cinci companii (37%) pun datele la dispoziție în mod constant pentru oricine are nevoie de ele.

Maturitatea datelor reprezintă cheia creșterii în business

Nicolas Quairel adaugă: „Concluziile noastre arată că organizațiile cu cea mai rapidă creștere sunt și cele mai avansate în cursa către maturitatea datelor. Cu alte cuvinte, companiile care excelează în fiecare etapă a călătoriei lor de date și trec ștafeta de la perspectivă la acțiune deblochează, de asemenea, un avantaj competitiv.”

Companiile care se așteaptă la cele mai înalte niveluri de creștere sunt, de asemenea, cele mai probabile să îndeplinească cele mai bune practici privind datele din mai mulți factori. Acest studiu identifică șapte bune practici pentru a ajuta companiile să ajungă la un nivel de maturitate al datelor ridicat, să stimuleze creșterea și să deblocheze un avantaj competitiv prin intermediul datelor:

  • Implementarea unui program de guvernanță a datelor. Aproape jumătate dintre companii (46%) nu au un program funcțional de guvernare a datelor, care este esențial pentru a se asigura că datele sunt utilizabile, accesibile și protejate.
  • Implementarea clasificării datelor la nivelul întregii organizații. Deși numai aproximativ jumătate (51%) dintre organizații îndeplinesc în prezent această bună practică, implementarea unei clasificări este esențială pentru a crește acuratețea generală și capacitatea de utilizare a datelor.
  • Monitorizarea calității datelor folosind un tablou de bord partajat. Mai puțin de jumătate (43%) dintre companii folosesc un tablou de bord partajat pentru a monitoriza calitatea datelor. Acest lucru vă ajută să urmăriți, să măsurați și să obțineți informații în timp real asupra calității datelor și ajută să fie luate măsuri pentru a remedia problemele.
  • Verficarea datelor la sursă. Numai 40% dintre companii au procesele implementate pentru a remedia problemele de calitate a datelor în etapa de producție/colectare. Acest lucru ajută echipele de a curăța erorile în efortul de a face utilizabile date de proastă calitate.
  • Centralizarea datelor într-o locație partajată. Numai un sfert (26%) dintre organizațiile intervievate au datele complet centralizate într-o locație comună.
  • Facilitarea accesului la date. Numai una din trei (33%) companii îndeplinesc această bună practică pentru a ajuta echipele să acționeze mai rapid pentru a testa și eficientiza utilizarea.
  • Diseminarea guvernanței datelor cu toți membrii organizației. Numai 38% dintre companii au un depozit cuprinzător de cunoștințe de date care este diseminat către toți.

Acest studiu nu numai că stabilește o legătură strânsă între aceste bune practici și creșterea mai rapidă a afacerii, însă arată și că excesul de încredere – în special în ceea ce privește calitatea datelor – poate submina investițiile în instrumente de date sofisticate, cum ar fi inteligența artificială și analiza avansată.

Susține proiectele LeadersTalk.ro

Susține și tu dezvoltarea și continuitatea proiectelor LeadersTalk.ro. 

LeadersTalk este o publicație reprezentativă pentru mediul de business. 

Aici, sunt prezentate poveștile unor antreprenori locali și internaționali, cu afaceri aflate în diferite faze de dezvoltare, atât startupuri cât și companii mature, bine ancorate în realitate. 

Interviurile realizate pornesc de la o nevoie acută de informație care se manifestă în mediul de afaceri autohton.

Pentru sponsorizarea rubricilor și parteneriate, vă rugăm să ne scrieți pe adresa: marketing@leaderstalk.ro


Vă susțin cu
Vă susțin cu
Vă susțin cu
Thank you very much !

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#News

10 superalimente care te ajută să întâmpini iarna plin de energie

Published

on

Schimbările aduse de sezonul rece pot fi factori de stres pentru organism și, implicit, pentru sistemul imunitar. La începutul iernii, alături de sport, odihnă și timp petrecut în aer liber, o dietă adecvată contribuie la fortificarea sistemului imunitar. Scorțișoara, matcha, spirulina, ghimbirul, maca sau pudra de cătină sunt doar câteva dintre alimentele de la Niavis care combină proprietăți nutritive de excepție, iar consumul lor contribuie la menținerea sănătății. 

Un sistem imunitar puternic înseamnă o capacitate crescută  pentru organism de a depăși perioadele de boală, fiind un aliat de nădejde în lupta cu virusurile. Mișcarea și exercițiile fizice, reducerea nivelului de stres, baia de soare, somnul suficient, hidratarea corespunzătoare, dar și o alimentație variată și echilibrată, bogată în antioxidanți, sunt metode dovedite științific pentru întărirea sistemului imunitar.

La debutul sezonului rece, cele mai căutate produse pe Niavis.ro sunt scorțișoara, matcha și pudra de roșcove, lista fiind completată de uleiul de cocos, semințele de in, chia, turmeric, spirulina, dar și  de fulgii de ovăz ori de drojdia uscată.

Vitamina C este cel mai folosit supliment pentru imunitate, ajutând nu doar la creșterea imunității, ci și la creșterea nivelului de energie și reducerea oboselii. Natura, însă, oferă un suport important organismului și prin cătină sau coacăze, vedetele superalimentelor și aliați de nădejde în fortificarea sistemului imunitar.

Matcha (care în japoneză înseamnă pudră de ceai) este considerată de majoritatea specialiștilor cel mai important sortiment de ceai verde datorită numeroaselor sale proprietăți benefice organismului. Comparativ cu o cană de ceai verde obișnuit, matcha conține de 137 ori mai mulți antioxidanți, care au un rol important în lupta împotriva radicalilor liberi și care  stimulează detoxifierea organismului.

Ghimbirul, sub formă de pudră ori rădăcină, este un aliment cu proprietăți și beneficii deosebite asupra sănătății organismului, atestate de studii de specialitate. De la susținerea imunității în lupta cu o serie de bacterii până la intensificarea metabolismului, ghimbirul este un ajutor important într-o serie de afecțiuni, fiind folosit de mii de ani în medicina ayurvedică datorită proprietăților sale terapeutice.

Între mese, pentru un plus de energie și sănătate, specialiștii recomandă optarea pentru gustări hrănitoare și gustoase: fructe, nuci, semințe, iaurt cu cereale integrale sau fructe deshidratate fără zahăr.

La toate acestea se adaugă sfatul specialiștilor de a renunța, pe cât posibil, la zahărul adăugat, tocmai pentru a avea mai multă energie. Astfel, zahărul poate fi înlocuit cu siropul de agave, iar cacaua cu pudra de roșcove, care este bogată în calciu, proteine, pectină, având totodată un conținut scăzut în calorii și grăsimi.

Acestea sunt doar câteva dintre alimentele care, odată introduse în alimentație, ajută la o stare de bine, alături de o dietă echilibrată și mișcare, așa cum recomandă specialiștii Niavis. 

Continue Reading

#News

Cum arată Hotelul Radisson Blu Aurum Brașov, deschis în octombrie 2022

Published

on

Amplasat în inima centrului istoric al  orașului, Radisson Blu Aurum Brașov s-a deschis în luna octombrie pe amplasamentul fostului Palat al Telefoanelor de pe Bd. Eroilor din Brașov. Vechea clădire, construită în anii 1930 și aflată într-un grad avansat de degradare a fost reabilitată și transformată într-o destinație atractivă, care integrează elemente vizuale și povești din istoria orașului, într-un spațiu sofisticat, cu finisaje și servicii premium. 

Hotelul atrage deja turiști din Statele Unite, Marea Britanie, Orientul Mijlociu sau Germania, dar și un număr mare de turiști români care vizitează Brașovul pentru afaceri sau în timpul liber.

Cu 110 camere elegante, un restaurant cu specific eclectic asiatic, sălă de degustare care găzduiește un fragment vechi de peste 400 de ani din zidul vechii cetăți a Brașovului, executive lounge cu vedere panoramică, sală de conferințe cu capacitate de 170 persoane și facilități de wellness, hotelul Radisson Blu Aurum Brașov este o destinație care îmbină designul contemporan cu finisaje premium, armonizate cu detalii din istoria Brașovului.

Echipa actuală a hotelului cuprinde 70 de persoane, urmând să crească la 100 în primele luni ale anului următor.

Trecut și viitor, într-o destinație pentru generații

Hotelul a fost construit cu obiectivul de a deveni o atracție în sine în Brașov. Zidul vechii cetăți descoperit în subsol a fost pus în valoare și este vizibil și din exterior, printr-un tavan din sticlă. Întregul design al hotelului îmbină elemente vizuale specifice cetății și breslei aurarilor, care au inspirat numele și conceptul Radisson Blu Aurum.

Ne-am implicat activ în fiecare detaliu al hotelului, pentru a crea un cadru care combină într-un mod inedit istoria cu stilul contemporan. Pentru imaginile din camere, de exemplu, am lucrat cu un designer vestimentar pentru creația unei rochii unicat, inspirată de turnurile cetății Brașovului și am reprodus bijuterii în stilul celor manufacturate de aurarii brașoveni în sec. XVI. Când am descoperit zidul cetății în timpul lucrărilor am decis să modificăm întregul proiect pentru a-l pune în valoare și a-l face accesibil turiștilor. Aproape fiecare colț din acest hotel poate spune o poveste, iar poveștile sunt cele care îi vor crește valoarea peste generații –spune Ramona Neamțu, proprietar Radisson Blu Aurum Brașov.

Românii caută experiențe de 5 stele: în luna octombrie, 80% dintre oaspeții hotelului, români

În prima lună de funcționare, în hotelul Radisson Blu Aurum, primul hotel de brand internațional din centrul orașului Brașov, 80% dintre turiști au fost români. Pentru primul an de funcționare, estimările arată un grad mediu de ocupare de 65-70% și o împărțire egală între oaspeții români și cei străini. Prețurile de cazare pornesc de la 125de euro/noapte, însă media anuală se va situa la 165 euro/noapte.

Indiferent de naționalitate, oaspeții noștri caută servicii cu un standard de calitate excepțional, iar franciza Radisson Blu și tot ceea ce oferă hotelul nostru susțin această filozofie orientată către servicii personalizate, de calitate superioară. Restaurantul Artis oferă un meniu sofisticat, camerele îmbină tehnologia cu eleganța clasică și inspirație istorică. Ne dorim ca Brașovul să devină o destinație de renume atât pentru turiștii români, cât și pentru străini –spune Anca Cristea, Director General al Radisson Blu Aurum Brașov, executiv cu 18 ani de experiență în industria hotelieră din România.

3 restaurante, lounge privat și o priveliște unică

Pe lângă cazare, printre experiențele de cinci stele pe care turiștii le pot accesa la Radisson Blu Aurum Brașov se regăsesc degustările de vin și whiskey în salonul de degustări și în skybarul cu priveliște panoramică, vizitarea zidului cetății Brașovului descoperit în timpul lucrărilor și pus în valoare în salonul de subsolul hotelului, precum și relaxarea în zona de wellness și masaj.

Pentru mediul de afaceri, hotelul oferă sala de conferință și evenimente cu o capacitate de 170 persoane și executive lounge, care poate găzdui ședințe de management sau întâlniri de creație.

Restaurantul Artis de la parterul, hotelului propune un concept culinar eclectic asiatic, cu influențe locale. În skybar și în salonul de degustări pot fi organizate evenimente private, precum și degustări cu somelierul de vin sau whiskey.  

Pentru iarna 2022-2023, în contextul proximității față de cel mai popular domeniu schiabil din România, Radisson Blu Aurum oferă pachete de cazare completate de experiențe sofisticate. Hotelul asigură transfer către Poiana Brașov pentru pasionații de schi, iar de Crăciun și Revelion organizează experiențe culinare și artistice. 

Radisson Blu este un brand hotelier de lux care oferă servicii personalizate în destinații din întreaga lume. Caracterizate prin atenția la detalii, hotelurile Radisson Blu sunt concepute pentru a oferi oaspeților experiențe memorabile. Oaspeții și partenerii de afaceri își pot îmbunătăți experiența cu Radisson Blu participând la Radisson Rewards, un program internațional de loialitate care oferă beneficii și recompense excepționale.   

Continue Reading

#HrTrends

Care au fost cele mai căutate joburi în 2022

Published

on

Aproape 8,5 milioane de căutări au fost făcute, de la începutul anului, pe eJobs.ro de către candidații aflați în căutarea unui loc de muncă. Cu o medie de 35.000 de joburi nou postate în fiecare lună, 2022 a fost cel mai bun an pentru piața muncii din acest punct de vedere, în timp ce numărul de aplicări atrase ajunge la aproximativ 10 milioane până în acest moment.

„Pentru că a fost un an bun nu doar din perspectiva numărului de locuri de muncă scoase în piață, ci și din perspectiva salariilor oferite, am văzut multe mișcări în segmentul de specialiști, care au avut parte de o plajă foarte generoasă pentru negocieri salariale, dar și în cel al candidaților aflați la început de carieră, respectiv cei din categoria 18-24 de ani. Ei au fost mai activi decât oricând, atât din punctul de vedere al prospectării pieței, cât și al aplicărilor efective”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Cu 58.000 de căutări pe site, joburile de inginer au fost cele mai căutate anul acesta, vârfurile de categorie fiind inginerii constructori, inginerii mecanici și inginerii de instalații. Contabilii ocupă locul secund în același clasament, cumulând 39.000 de căutări pe eJobs.ro. Urmează șoferii pentru care sunt raportate peste 33.000 de interogări ale candidaților.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul mediu net al celor care lucrează în inginerie este 4.500 de lei, 3.900 de lei pentru angajații din contabilitate și 3.500 de lei pentru cei din transporturi / distribuție. Tot pentru aceleași domenii, angajatorii au postat anul acesta peste 100.000 de joburi. Cele mai multe au fost pentru șoferi (48.000 de poziții), urmați de ingineri (28.000) și contabili (25.000). 

„Un loc important îl ocupă în continuare locurile ce permit munca de acasă, acestea adunând nu doar un număr mare de căutări, ci și o cotă de 13,1% din totalul de aplicări anuale, respectiv 1,3 milioane, nivel similar cu cel înregistrat în 2021. Interesant este faptul că, în ciuda previziunilor de la începutul anului, 2022 a dovedit că și angajatorii au rămas deschiși la ideea de joburi remote, de vreme ce numărul de poziții postate a fost cu aproximativ 25% mai mare decât anul trecut”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Alte poziții care au generat peste 10.000 de căutări în parte au fost cele de manager, economist ori specialist în resurse umane. Lor li se alătură și cuvinte cheie care indică interesul pentru anumite domenii precum resurse umane, call center sau vânzări. Finalul acestui an arată, totuși, o scădere a interesului pentru joburile de inginer și pentru cele part time și remote, dar marchează, în schimb, creșteri pentru contabili, șoferi și economiști.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile 27.000 de locuri de muncă. 

Continue Reading

Trending