201 views 7 mins 0 comments

The legal side of Ioana Doagă

In #Pathfinders, Business
April 13, 2021

Profesează ca avocat din 2009, inițial ca parte a unei societăți prestigioase de pe piața din țară, ulterior ca partener, iar în 2019, Ioana Doagă a pus bazele DB Legal.Avocați, în urma unei investiții de circa 20.000 de euro. La DB Legal.Avocați ea pune accent pe domeniile de drept în care a ales să se perfecționeze: dreptul muncii, dreptul media, achizițiile publice și sfera litigiilor comerciale.

În opinia sa, secretul unei cariere de succes constă în perseverență și în asumarea riscurilor. „Nicio afacere nu vine la pachet cu o garanție a succesului însă, dacă drumul ales este cel potrivit personalității și cunoștințelor antreprenorului, șansele de a atinge succesul sunt mari, cu condiția ca acesta să nu se lase descurajat de obstacolele inerente care vor apărea pe parcurs”, spune ea.

Dacă până în 2019, ea a ales calea avocaturii de business într-un mediu corporatist și stabil, la nivelul căruia era suficient să ducă la îndeplinire sarcinile trasate de către avocații coordonatori, la un moment dat, recunoaște că a simțit nevoia să se desprindă de acest mediu și să-și creioneze propria poveste. Mai precis, să se rupă de umbrela protectoare a unei societăți de avocatură și să-și construiască propriul business în mediul juridic: DB Legal.Avocati. „Astfel, am putut să pun în practică ideile antreprenoriale născute timid în perioada în care am lucrat pentru alți avocați și să practic avocatura așa cum o înțeleg eu – o meserie făcută cu respect pentru oameni, care pune interesul legitim al clientului pe primul plan”, explică Ioana Doagă.

„Deschiderea unui business propriu mi-a părut, așadar, a fi pasul firesc de urmat pentru a pune în serviciul clienților cunoștințele mele de specialitate, într-un cadru creat de mine, pe baza valorilor și a principiilor care mi-au călăuzit activitatea.”

Ioana Doagă


Un business în domeniul avocaturii diferă destul de mult de alte tipuri de afaceri. „Pe de o parte, în avocatură, trebuie crescută în mod susținut baza de clienți, în condiții în care există restricții și limitări legale numeroase în promovarea activității juridice desfășurate de avocați. Pe de altă parte, un business în domeniul juridic este definit, poate mai mult decât altele, de elementul “încredere”. Clienții trebuie să primească soluții juridice optime, personalizate pe specificul problemelor lor, în termen scurt și cu efecte benefice pe termen lung. Recomandările funcționează poate mai mult decât în orice alt domeniu, întrucât un client mulțumit te va recomanda cu ușurință, dacă soluția obținută într-un dosar de-ale sale a fost cea dorită”, recunoaște Ioana Doagă.

În opinia sa, femeile dețin abilităţi de leadership bazate cu precădere pe comunicare și pe orientare către oameni, beneficiază de inteligență emoțională, în timp ce liderii bărbați sunt focusati spre sarcini și spre obținerea rezultatelor, fără a acorda o la fel de mare importanță componentei umane din subordine.

„Prin natura lor, liderii bărbați sunt mai direcţi și, poate, mai obiectivi, în timp ce femeile lider sunt empatice, dovedesc abilităţi de comunicare foarte bune, se bazează pe conștientizarea schimbărilor și pe necesitatea perfecţionării constante, inclusiv din postura de conducere”, explică Ioana Doagă.

În ceea ce privește viitorul antreprenoriatului feminin în România, fondatoarea DB Legal.Avocați spune că este unul luminos, cu condiția ca din ce în ce mai multe femei să aibă acces la educație antreprenorială și financiară, la resurse materiale necesare la început de drum și, nu în ultimul rând, la sprijinirea activă a inițiativelor celor dornice să pornească o afacere pe cont propriu. „Din punctul meu de vedere, nu există sectoare de activitate în care femeile nu și-ar putea construi un business, nu identific domenii “interzise” antreprenoarelor, însă este important că acestea să cunoască piața pe care vor să intre. În ultimii ani, tot mai multe antreprenoare au convins să pot dezvolta business-uri de succes și nu văd de ce acest trend nu ar continua”, explică ea.

„Principalul ingredient pentru o afacere de succes este, din punctul meu de vedere, să îți dezvolți businessul pentru care ai aptitudini native, să fie afacerea ta mediul în care îți pui în mod natural în valoare calitățile. Dacă există această bază, perfecționarea continuă nu este niciodată un supliciu, iar provocările apărute au șanse mici să te doboare.”

Lecțiile Ioanei Doagă:

  • „Schimbarea trebuie îmbrățișată, iar perioada pe care o traversăm, în contextul pandemiei, dovedește cu prisosință acest lucru. Pandemia a afectat puternic economia, mediul de afaceri cunoaște schimbări permanente, a scăzut producția, s-au redus masiv investițiile, s-au desființat numeroase locuri de muncă, șomajul tehnic și telemunca au devenit regulă și nu excepția. Prin urmare, serviciile legale au cunoscut, la rândul lor, modificări importante, pe care a trebuit să le înțeleg și să le transpun în sfaturile juridice oferite clienților mei.”
  • „Să am răbdare, deoarece succesul apare în timp, ca urmare a unei munci asidue și dedicate.”
  • „Să am încredere în instinctele mele, să îmi urmez calea și să fac doar acele alegeri care rezonează în mod natural cu felul meu de a fi.”
  • „Să nu mă dau bătută, să nu mă las copleșită de obstacole și să nu îmi pierd optimismul.”
/ Published posts: 324

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited, Adevărul și ulterior în cadrul revistei NewMoney. Pe LeadersTalk.ro acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială. bianca[@]leaderstalk.ro