Afacerile care promovează calitatea aerului, în creștere

Afacerile care promovează calitatea aerului, în creștere

  • BUSINESS
  • September 4, 2025
  • No Comment
  • 112
  • 3 minutes read

Piața soluțiilor de ventilație cu recuperare de căldură din România a crescut accelerat în ultimii ani, estimată la 15–20% anual, pe fondul reglementărilor nZEB și al interesului crescut pentru calitatea aerului din locuințe, potrivit datelor Ecovent, companie românească prezentă în acest domeniu. Cererea este alimentată și de proiecte finanțate prin PNRR pentru reabilitarea școlilor și grădinițelor (unde sistemele cu recuperare de căldură sunt obligatorii), dar și de programele de reabilitare termică a blocurilor, care integrează recuperatoare descentralizate.

Conform Eurostat, 15,5% dintre europeni s-au confruntat în 2023 cu igrasie, mucegai sau infiltrații în locuință — un indicator strâns legat de calitatea aerului la interior și o determinantă directă a cererii pentru ventilație și dezumidificare. În plus, în România, 40% dintre persoane locuiesc în spații supraaglomerate (2023), ceea ce accentuează problemele de umiditate și necesitatea de soluții de ventilație și purificare a aerului.

Estimările interne indică un ritm mediu de creștere de 8–12% în următorii ani, mai arată datele citate, Segmentul purificatoarelor de aer, după vârful din perioada pandemică și o corecție ulterioară, și-a reluat trendul ascendent, susținut de un nivel mai ridicat de informare a consumatorilor. Ecovent mizează pe educarea pieței și pe introducerea de tehnologii ușor de folosit, cu efect direct în confortul de zi cu zi.

În acest context, Ecovent a lansat Evoair, un brand propriu dezvoltat în urma unei investiții inițiale de peste 1 milion de euro. Portofoliul de start include peste 40 de produse, dezumidificatoare de mici și mari dimensiuni, purificatoare de aer, umidificatoare și ventilatoare turn multifuncționale. Produsele Evoair se poziționează în segmentul affordable premium, cu prețuri între 150 și 3.000 lei.

„Evoair s-a născut din dorința de a aduce pe piață produse noi, cu design modern și funcționalitate intuitivă, menite să răspundă unor nevoi reale ale consumatorilor care nu erau acoperite până acum”,  afirmă Andrei Agafița, fondator și CEO Ecovent.

Fondată în 2017, Ecovent a evoluat dintr-un depozit de 10 mp într-un grup format astăzi din trei companii: Ecovent Expert, Ecovent Distribution și Ecovent Instal. În 2024, a înregistrat o cifră de afaceri de 6,4 mil. euro, în creștere cu 66% față de 2023, iar pentru 2025 compania își propune atingerea pragului de 10 mil. euro. Modelul de business îmbină producția sub marca Evoair, cu distribuția pe piața din România a peste 30 de branduri internaționale din domeniu. Prin lansarea Evoair, Ecovent vizează extinderea în Bulgaria, Ungaria, Ucraina, Polonia și Republica Moldova.

Related post

HORA: ”Creșterea TVA la 21% înseamnă declinul HoReCa”

HORA: ”Creșterea TVA la 21% înseamnă declinul HoReCa”

”Este cod roșu pentru economia românească: creșterea TVA- ului va distruge mii de afaceri și locuri de muncă, iar efectul așteptat…
Produsele nealimentare și carburații susțin companiile din comerț

Produsele nealimentare și carburații susțin companiile din comerț

În primele șapte luni ale anului, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a avut o creştere de 3,1% ca serie…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *